Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Veilig thuis melding


yette schreef op 25-05-2023 om 16:33:

[..]

Misschien moet je zelf even terug lezen voor je met dit soort opmerkingen komt.

Ontopic maar weer?

Ja dat heb ik gedaan maar ik vind je nog steeds veroordelend en onnodig hard.

Mija schreef op 25-05-2023 om 16:00:

[..]

Ze gaat in dat gesprek met VT op dezelfde manier in de problemen komen als hier, als ze vaag blijft, in de verdediging schiet, de oorzaak van het drinken buiten zichzelf legt, vooral begrip voor zichzelf vraagt, schrikt van kritische vragen en opmerkingen en daar niet op ingaat, zich presenteert als slachtoffer. Ze heeft wel degelijk ergens verantwoording over af te leggen, gezien het verleden. En dat kan ze maar het best zo straight mogelijk doen. De spreekwoordelijke alcoholist staat nou eenmaal bekend als smoezenkoning(in) en leugenaar dus daar zal ze op moeten anticiperen door zich helder, transparant en verantwoordelijk te gedragen. En dat doet ze hier in ieder geval niet. Ze zegt dat er niks ernstigs is gebeurd, en dat wil ik best aannemen, maar ze onderbouwt het verder niet en gaat ook niet in op vragen. Dat mag, maar het is overduidelijk dat dat twijfels oproept. Ze hoeft zich zeker niet ter aarde te storten als de slechtste mens op aarde maar helder zijn over wat er gebeurd is, dat dit een slechte beslissing was en dat ze heeft ingegrepen om herhaling te voorkomen, mag toch wel van haar worden verwacht.

Maar jij hebt dit soort gesprekken al vaker gevoerd met vt dat je zo zeker weet dat in de problemen raakt? Er is feitelijk niks aan de hand, alcohol is legaal in ons land, ze mag dat gewoon nuttigen. Iedereen slaat aan op haar vermeend drankprobleem maar dat vader 100 om uit de richting woont is blijkbaar geen probleem?  En dat hij zijn kinderen inzet als spionnen die drankgebruik meteen moeten melden omdat papa het zegt

Nick90 schreef op 25-05-2023 om 16:18:

[..]

Ik veronderstel dat ze niet ingaat op vragen omdat het oordeel al in de eerste reacties doorklonk, verslaving is een gevoelig onderwerp. Meeste mensen hebben hun mening al klaar zonder echte feiten te kennen en de verslaafde is sowieso de slechterik.

Ik hoor wat je zegt, maar je kunt ook prima als volwassene de vervelende reacties overslaan lijkt mij, genoeg mensen die wel goeie tips/adviezen geven. Dat er later eea wordt ingevuld is het resultaat van niet terugkomen en/of opheldering geven, zo werkt een openbaar forum nu eenmaal. 

En niet enkel verslaving is een gevoelig onderwerp, het hele forum staat vol met gevoelige onderwerpen. Enkel alleen met over ‘bolletjes aaien’ wordt ook niet iedereen geholpen, toch? Alleen TO kan opheldering geven, maar heeft daar blijkbaar toch geen behoefte aan.

Nick90 schreef op 25-05-2023 om 16:56:

[..]

Maar jij hebt dit soort gesprekken al vaker gevoerd met vt dat je zo zeker weet dat in de problemen raakt? Er is feitelijk niks aan de hand, alcohol is legaal in ons land, ze mag dat gewoon nuttigen. Iedereen slaat aan op haar vermeend drankprobleem maar dat vader 100 om uit de richting woont is blijkbaar geen probleem? En dat hij zijn kinderen inzet als spionnen die drankgebruik meteen moeten melden omdat papa het zegt

Serieus, praat niet voor iedereen hier en ik heb toch ook echt wel gelezen dat er iets werd geschreven over het feit dat vader 100 km verderop woont. Net zoals ik ook al eerder schreef het belachelijk te vinden om je kinderen in te zetten in zo’n situatie. 

Wat maakt dat het jou zo raakt, ken je TO ofzo?

RoodVruchtje schreef op 25-05-2023 om 17:01:

[..]

Ik hoor wat je zegt, maar je kunt ook prima als volwassene de vervelende reacties overslaan lijkt mij, genoeg mensen die wel goeie tips/adviezen geven. Dat er later eea wordt ingevuld is het resultaat van niet terugkomen en/of opheldering geven, zo werkt een openbaar forum nu eenmaal.

En niet enkel verslaving is een gevoelig onderwerp, het hele forum staat vol met gevoelige onderwerpen. Enkel alleen met over ‘bolletjes aaien’ wordt ook niet iedereen geholpen, toch? Alleen TO kan opheldering geven, maar heeft daar blijkbaar toch geen behoefte aan.

Nee dat is niet waar want mijn reactie op zwanger door stommiteit werd ontvangen als een persoonlijke aanval op een net zwangere die blijkbaar nergens voor verantwoordelijkheid hoeven te nemen want ja nieuw leven enzovoort. Als een man was vreemdgegaan en z’n minnares had bevrucht zouden de reacties niet zo vriendelijk zijn. Kunt ook gewoon toegeven dat je seksistisch bent als vrouw hoor

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

25-05-2023 om 17:12

Nick90 schreef op 25-05-2023 om 16:56:

[..]

Maar jij hebt dit soort gesprekken al vaker gevoerd met vt dat je zo zeker weet dat in de problemen raakt? Er is feitelijk niks aan de hand, alcohol is legaal in ons land, ze mag dat gewoon nuttigen. Iedereen slaat aan op haar vermeend drankprobleem maar dat vader 100 om uit de richting woont is blijkbaar geen probleem? En dat hij zijn kinderen inzet als spionnen die drankgebruik meteen moeten melden omdat papa het zegt

Als de veiligheid of het welzijn van kinderen in gevaar dreigt te komen door alcoholgebruik van een ouder, dan grijpt VT in. Blijkbaar is dat hier al eens gebeurd. TO heeft al een heel traject gedaan. Deel van dergelijke trajecten is ook leren om nee te zeggen, triggers voor gebruik te herkennen en wat te doen als het toch een keer misgaat.

Ik lees in haar berichten geen zelfreflectie, alleen maar de verantwoordelijkheid buiten haarzelf leggen. Dat is een potentieel risico voor haar kinderen. Vandaar dat ik en anderen haar erop proberen te wijzen dat ze geen excuses moet zoeken voor wat gebeurd is. Oorzaken, redenen, ja. Want daarvan kan ze leren hoe dit in de toekomst te voorkómen. Maar alleen de omgeving, haar GB, omstandigheden de schuld geven, zonder naar haar eigen aandeel te kijken is niet verstandig. Niet in het belang van haar kinderen. En zeker onverstandig als er hulpverlening is betrokken.

Het is ook onverstandig om te beginnen over "ja maar de vader doet xyz". Dat is op dit moment niet relevant. En in deze discussie een drogreden (whataboutisme).

Nick90 schreef op 25-05-2023 om 17:08:

[..]

Nee dat is niet waar want mijn reactie op zwanger door stommiteit werd ontvangen als een persoonlijke aanval op een net zwangere die blijkbaar nergens voor verantwoordelijkheid hoeven te nemen want ja nieuw leven enzovoort. Als een man was vreemdgegaan en z’n minnares had bevrucht zouden de reacties niet zo vriendelijk zijn. Kunt ook gewoon toegeven dat je seksistisch bent als vrouw hoor

Huh??

Coreopsis schreef op 25-05-2023 om 17:12:

[..]

Als de veiligheid of het welzijn van kinderen in gevaar dreigt te komen door alcoholgebruik van een ouder, dan grijpt VT in. Blijkbaar is dat hier al eens gebeurd. TO heeft al een heel traject gedaan. Deel van dergelijke trajecten is ook leren om nee te zeggen, triggers voor gebruik te herkennen en wat te doen als het toch een keer misgaat.

Ik lees in haar berichten geen zelfreflectie, alleen maar de verantwoordelijkheid buiten haarzelf leggen. Dat is een potentieel risico voor haar kinderen. Vandaar dat ik en anderen haar erop proberen te wijzen dat ze geen excuses moet zoeken voor wat gebeurd is. Oorzaken, redenen, ja. Want daarvan kan ze leren hoe dit in de toekomst te voorkómen. Maar alleen de omgeving, haar GB, omstandigheden de schuld geven, zonder naar haar eigen aandeel te kijken is niet verstandig. Niet in het belang van haar kinderen. En zeker onverstandig als er hulpverlening is betrokken.

Het is ook onverstandig om te beginnen over "ja maar de vader doet xyz". Dat is op dit moment niet relevant. En in deze discussie een drogreden (whataboutisme).

Maar dan moet je dat eerst hard maken en een pa die 100 km verderop gaat wonen maar wel zijn kinderen inzet als spionnen , die moeten klikken als mami een of twee slokken heeft gepakt, ipv deze user te beschadigen door haar te vertellen wat ze fout deed kun je haar ook toejuichen want het stoppen gaat goed, een jaar had ze onder haar gordel. TO ik hoop dat je nog leest hier, ik ken en herken je problemen en je gaat goed, je bent onderweg en hij is een eikel maar keep on growing, het komt goed 

Nick90 schreef op 25-05-2023 om 17:39:

[..]

Maar dan moet je dat eerst hard maken en een pa die 100 km verderop gaat wonen maar wel zijn kinderen inzet als spionnen , die moeten klikken als mami een of twee slokken heeft gepakt, ipv deze user te beschadigen door haar te vertellen wat ze fout deed kun je haar ook toejuichen want het stoppen gaat goed, een jaar had ze onder haar gordel. TO ik hoop dat je nog leest hier, ik ken en herken je problemen en je gaat goed, je bent onderweg en hij is een eikel maar keep on growing, het komt goed

En hier doe je dus exact hetzelfde als waarvan je anderen hier beschuldigd, namelijk het helemaal zelf invullen en dus op voorhand ‘goedpraten’. Nee, daar zal ze écht mee geholpen zijn Nick 


Nick90 schreef op 25-05-2023 om 16:18:

[..]

Ik veronderstel dat ze niet ingaat op vragen omdat het oordeel al in de eerste reacties doorklonk, verslaving is een gevoelig onderwerp. Meeste mensen hebben hun mening al klaar zonder echte feiten te kennen en de verslaafde is sowieso de slechterik.

Ik snap dat het vervelend aan kan komen maar als ex-verslaafde zul je toch wel vaker tegen negatieve en wantrouwende reacties aanlopen? Komt het incasseren van (voor)oordelen en met naasten communiceren over verwijten en verantwoordelijkheid niet aan de orde tijdens een behandeling? Dat lijkt me belangrijk. Als je dit soort voor mij tamelijk begrijpelijke wantrouwen persoonlijk opvat, komt dat de mentale weerbaarheid niet ten goede. En dat lijkt me weer een risicofactor voor terugval. Als het echt niks voorstelde, zou ze de negativiteit van zich af moeten laten glijden en ons kalm en kort kunnen zeggen: zo zit het, dit zijn de feiten. Wij kennen immers de situatie niet, kennen haar niet. Waarom zou ze zich laten krenken door mensen die simpelweg te weinig informatie hebben? 

En je hebt gelijk: ze hoeft niet te antwoorden maar daarmee wordt het wantrouwen gevoed. Ik hoop dat ze dat inzicht in ieder geval kan benutten in het gesprek met VT. 

Nick90 schreef op 25-05-2023 om 17:08:

[..]

Nee dat is niet waar want mijn reactie op zwanger door stommiteit werd ontvangen als een persoonlijke aanval op een net zwangere die blijkbaar nergens voor verantwoordelijkheid hoeven te nemen want ja nieuw leven enzovoort. Als een man was vreemdgegaan en z’n minnares had bevrucht zouden de reacties niet zo vriendelijk zijn. Kunt ook gewoon toegeven dat je seksistisch bent als vrouw hoor

Ik begrijp deze reactie van jou nu pas, zojuist het desbetreffende topic gelezen namelijk, evenals jouw reactie. 

Wat dit überhaupt met seksisme te maken heeft is mij sowieso een raadsel, evenals het hier te melden als reactie op mijn post 

Maar begrijp ik het goed dat je goedkeuring geeft om een TO even onder de gordel na te trappen als een onderwerp en situatie anders loopt dan zoals je er zelf over denkt of jouw goedkeuring heeft? Ik persoonlijk vind namelijk dat jouw opmerking daar vele malen lager was dan wat ik hier in dit topic heb gelezen. Nogmaals, met seksisme had het sowieso niet van doen, dus heel vreemd dat je juist in dit topic de mensen de les komt lezen.

Ik vind het oprecht heel jammer dat JCG6 zelf geen opheldering komt geven.

Nick90 schreef op 25-05-2023 om 17:39:

[..]

Maar dan moet je dat eerst hard maken en een pa die 100 km verderop gaat wonen maar wel zijn kinderen inzet als spionnen , die moeten klikken als mami een of twee slokken heeft gepakt, ipv deze user te beschadigen door haar te vertellen wat ze fout deed kun je haar ook toejuichen want het stoppen gaat goed, een jaar had ze onder haar gordel. TO ik hoop dat je nog leest hier, ik ken en herken je problemen en je gaat goed, je bent onderweg en hij is een eikel maar keep on growing, het komt goed

Dat hoeft echt niet aan de ex te liggen.

Ik weet uit mijn omgeving dat er met betrokken kinderen werd afgesproken dat zij contact opnamen met een vertrouwd persoon uit de omgeving als kinderen merkten dat de ouder gedronken had. (Houd het wat vaag omdat ik toch nooit weet ik het verhaal herleidbaar is). Deze vertrouwde personen hadden op hun beurt de taak om VT te informeren.

TS reageert beperkt, dus we moeten het doen met beperkte eenzijdige informatie en daardoor krijg je aannames. Niet terrecht, maar niet te vermijden.

TS krijgt advies, misschien niet wat ze wil horen, maar is het leven ook niet. Het is k#t dat ze wordt gepakt op fouten uit het verleden. Als blijkt dat ze leert van fouten dan is dat in haar voordeel. En dan is het tijd om nieuwe afspraken te maken en te laten zien dat de zorgen onterecht zijn.


ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

25-05-2023 om 19:36

Nick90 schreef op 25-05-2023 om 17:39:

[..]

Maar dan moet je dat eerst hard maken en een pa die 100 km verderop gaat wonen maar wel zijn kinderen inzet als spionnen , die moeten klikken als mami een of twee slokken heeft gepakt, ipv deze user te beschadigen door haar te vertellen wat ze fout deed kun je haar ook toejuichen want het stoppen gaat goed, een jaar had ze onder haar gordel. TO ik hoop dat je nog leest hier, ik ken en herken je problemen en je gaat goed, je bent onderweg en hij is een eikel maar keep on growing, het komt goed

Nee hoor.

En nogmaals: je hele verhaal over vader is irrelevant. Als TO dat als argument gaat gebruiken bij VT dan zal dat haar zaak geen goed doen.

yette schreef op 25-05-2023 om 16:15:

[..]

?!

Als mijn motivaties om hier te schrijven (met een ander mee willen denken en zelf afleiding zoeken) door jou als pijnlijk en pesten worden ervaren, dan ligt dat helemaal aan jou. Ik voel me in elk geval niet aangesproken.



Het ligt inderdaad aan mij dat ik het als pijnlijk ervaar. Ik loop al decennia te vechten met mijn psyche en dat is wel eens geëscaleerd, ik voelde mij daar heel rot over maar alle veronderstelling, invullingen, veroordelingen enz door omstanders die er ook nog eventjes bijhaalden dat ik de kinderen zou misbruiken hebben dit niet verbeterd. VT werd dreigend voorgesteld en hebben zich ook lang dusdanig opgesteld, dit allemaal heeft mij en de kinderen niet geholpen. TO wordt hier op een vergelijkbare manier neergesabeld terwijl er veel te weinig bekend is van details en ik maak mij zorgen dat zij er alleen maar beroerder bij is komen te zitten terwijl jullie zeggen haar te willen helpen. Als jullie willen helpen richt je dan op de feiten en laat het veroordelen aub achterwege, VT is in beeld en die gaan die veroordelingen wel doen als dat noodzakelijk is. Zij zijn er voor opgeleid en worden er voor betaald. 

Bij mij is het uiteindelijk redelijk goed gekomen en ben ik degene die het meest geholpen is door VT, de kinderen zijn alleen hun vader kwijt omdat die zich jarenlang emotioneel heeft moeten afsluiten om tussen de veroordelingen enz door te kunnen laveren.

Verwijderd: Foutje van mij 😊

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.