Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Triva

Triva

16-02-2017 om 07:30

Verplicht lootjes verkopen en anders geen lid meer van de voetbalclub


Triva

Triva

20-02-2017 om 15:58

tuurlijk

vergelijk de aanschaf van een auto maar met buskaartjes ipv de brandstofkosten... Met het ov ga je vanaf een plaats waar je niet bent naar een plaats waar je niet moet zijn op (inderdaad) zaterdagochtend rond een uur of 7/8

Sally MacLennane

Sally MacLennane

20-02-2017 om 16:04

Oké

Maar wat doen we dan met die mensen zonder auto? Meer laten betalen? En als ze nou om financiële redenen die auto hebben weggedaan? Toch maar verplicht die loten laten verkopen, ook al zie je nog zo op tegen boze gezichten na het aanbellen of het geleur op zich?

Of zouden er toch nog andere alternatieven zijn?

Kaaskopje

Kaaskopje

20-02-2017 om 16:09

Triva

Beetje flauw want ik rijd ook liever dan dat ik een bardienst draai. ===

Wat is daar flauw aan? Er zijn mensen die bardienst een feest vinden. Wie weet vind ik het ook wel leuk, maar ik wil de klanten niet aan mijn onhandige gedrag blootstellen. Niet iedereen is geschikt voor alle klusjes.

Telt de was doen niet? Dat vind ik wel erg kort door de bocht. Ik was er toch even zoet mee. Meestal twee trommels en ik kon onze eigen was dan niet doen. Ik werkte toen ook. Wanneer moest ik nog meer mijn goede wil laten zien dan? Ik werkte iedere zaterdag. Man was een periode actief voor een andere voetbalclub. Daar was hij al vanaf zijn jonge jaren bij betrokken.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

20-02-2017 om 16:11

waarom moet rijden gratis?

Ik snap niet zo goed waarom 'rijden' ook betekent dat je zelf de brandstofkosten moet betalen. Dat kan (en gebeurt) ook anders: een reiskostenvergoeding voor mensen die rijden. Ja, dat betekent dat de contributie hoger zal zijn. Maar het is wel het meest eerlijk.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

20-02-2017 om 16:18

Dat auto staat er toch al Li

Waarom moet ik dan ook nog gaan meebetalen aan de afschrijving van de bus?
Je vergelijkt echt appels met peren met je Link.

Bovendien geef ik het je te doen: op zaterdagochtend om 9 uur aanwezig zijn, 30 kilometer verderop. Dan gaat er echt geen bus. Nu niet en vroeger ook niet.

Ik proef hier ook een beetje een makkelijke houding bij de niet rijders. Mij boeit die benzine niet zo maar, vergis je niet in de tijd die het kost. En hoe minder mensen rijden hoe vaker je een de beurt bent. Als je je deel niet kunt doen, mag je best iets daar tegenover zetten. Een keertje extra wassen is het dan niet. Heel het seizoen de was doen komt dan al meer in de richting.

On topic gaat mijn sympathie echt naar de club. Het is niet dat de betreffende moeder geen alternatief gekregen heeft, maar ze wil gewoon niks. Tja dan houdt het toch een keer op.

Li

Li

20-02-2017 om 16:24

Tja

Mijn kinderen gingen om deze reden niet bij een teamsport. Mijn houding is dus helemaal niet zo "makkelijk". Terwijl je volgens mij best zonder auto tegen een bal kan trappen, als de wil er maar is om het zo in te richten. Maar die wil is er niet, men vindt het wel prima zo.

"Die auto staat er toch" is natuurlijk geen argument. Als het gaat om de werkelijke kosten, moet je alles erbij betrekken. Eigenlijk ook die voor het milieu. Die staan hier nog niet eens bij.

Li

Li

20-02-2017 om 16:25

en ja,

je betaalt wel eme aan de afschrijving van de bus. Daarom lijkt dat kaartje ook zo duur.

Leuk

Uuuh.... Het is toch gewoon hartstikke leuk als je kinderen een sport doen? Hier hebben we voor beide teams een rijschema en dat komt altijd goed. Meestal zijn er meer auto's dan nodig, want ouders willen graag kijken. Tenues wassen wordt hier vergoed, trouwens. Nooit een probleem. Ik draai ook wel eens een bardienstje, help bij een toernooi of doe de was. Man is trainer geweest en helpt ook bij allerlei activiteiten. Lootjes verkopen doen ze hier ook. Dat doe je toch gewoon om je cluppie te helpen? Het zijn allemaal vrijwilliger, net als jij. En als je niet kunt of wilt dan is dat ook goed.

Ik denk dat de Bladelse club veel last heeft van ouders en kinderen die zich niet betrokken voelen. Royeren is niet de manier om dit af te dwingen

Sally MacLennane

Sally MacLennane

20-02-2017 om 16:28

auto

"Ik proef hier ook een beetje een makkelijke houding bij de niet rijders. Mij boeit die benzine niet zo maar, vergis je niet in de tijd die het kost. En hoe minder mensen rijden hoe vaker je een de beurt bent. Als je je deel niet kunt doen, mag je best iets daar tegenover zetten. Een keertje extra wassen is het dan niet. Heel het seizoen de was doen komt dan al meer in de richting."

Zo makkelijk denk ik er niet over, integendeel.
Ik vind ook dat er best iets tegenover mag staan. De was, bijvoorbeeld. Of iets anders (in overleg).
Of autobezitters zouden aan mensen-zonder-auto-maar-met-rijbewijs hun auto eens kunnen uitlenen zodat ze ook eens een dagje vrij hebben.

Kwestie van creatief denken in mogelijkheden en rekening houden met elkaars omstandigheden en dat is wat anders dan "een beetje een makkelijke houding".

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

20-02-2017 om 16:33

Nee Li

Daar betaal ik dus niet aan mee, ik vind de bus veel te duur.
En mijn auto kost mij echt geen 500 euro per maand. We rijden niet allemaal nieuw.

Dat jij je kinderen teamsport ontzegt omdat je weigert auto te rijden moet je natuurlijk lekker zelf weten. Maar dan ook niet gaan miepen en zielig doen in de krant. Dat ging het hier namelijk om.
Bij teamsport horen wedstrijden en bij wedstrijden horen flinke afstanden.

Li

Li

20-02-2017 om 16:50

krant?

ik doe niet zielig hoor. Ik vind wel het milieu belangrijk. OO is over het algemeen nogal links, behalve als het om de heilige koe gaat. Als dat nou eens zou veranderen, dan zou je merken dat die grote afstanden helemaal niet hoeven, dat je je prima kan beperken tot wedstrijden in de buurt. En dat de bus goedkoper wordt, omdat meer mensen hem gebruiken.

Grappig weer, die oordelen. Ik "ontzeg" mijn kinderen teamsport, maar als ik ze wel op teamsport doe, dan ben ik die vervelende ouder die niet rijdt. Wie miept er dan eigenlijk?

Kaaskopje

Kaaskopje

20-02-2017 om 17:08

Mijn conclusie

is dat ik blij ben dat ik er niet meer mee te maken heb. Ik ben duidelijk niet uit het juiste hout gesneden. Ik vond het best netjes dat ik een paar keer per seizoen de was deed, maar dat was dus niet voldoende. Gelukkig is dat mijn dochter nooit aangerekend.

Kaaskopje

Kaaskopje

20-02-2017 om 17:11

Ik weet er echt te weinig van, maar voor de competitie lijkt het mij niet handig als je niet verder wilt dan 10 km rond je eigen veld. Mijn dochter zat op meisjesvoetbal en die moest ook wel eens wat verder.

vlinder72

vlinder72

20-02-2017 om 18:01

Li en kaaskopje

Mijn dochter zit op korfbal en mijn zoon op atletiek. Het is onmogelijk om alleen wedstrijden te doen op fiets / een bus afstand. Die clubs zijn er gewoon niet.

Een vriendje van mijn zoon zit op honkbal. Dan kan je helemaal je lol op.

En kaaskopje. Ik kom wel vaker ouders tegen die niet kunnen rijden. Dat is nooit een probleem. Soms is het niet anders. En de was doen doen ze bij korfbal wel maar bij voetbal en atletiek niet (eigen tenue). De meeste verenigingen verwachten niet zoveel van de ouders. Helpen met kamp. Satéstokjesdraaien tijdens de barbecue. Avondje schoonmaken aan het eind van het seizoen. Dat soort dingen vooral. Als je een keer iets doet is dat wel genoeg. Als namelijk alle ouders een ding doen een keer in het jaar red je het ook wel. Mijn man is actiever. Hij is al jaren trainer en leider van een team. Ik ben zelf ook jaren trainer geweest bij atletiek

De enige vereniging waar je als ouders echt ingeroosterd wordt is hier de hockeyvereniging. Die verwachten inzet van beide ouders. Voor ons een reden om een andere sport voor dochter te zoeken. Gelukkig vond ze korfbal ook heel leuk.

Ik heb niet de hele discussie gelezen, maar...

Er moet me toch even iets van het hart.

Ik heb een honkballend kind. Hartstikke leuk. We rijden braaf al onze 'uit' diensten. Hoewel het meestal overbodig is, omdat het merendeel vd ouders zo fanatiek supporter is dat ze elke uitwedstrijd meegaan, of ze nou moeten rijden of niet...maar dat geeft niks. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd.

Toch heb ik vorig jaar soort van heibel gehad op de club omdat ik weigerde deel te nemen aan de 'kleedkamer-schoonmaak -ploeg. Geen idee hoe het eerst geregeld was, maar er was een nieuw ( kostenbesparend?) opzetje gemaakt waarin alle ouders geacht werden regelmatig op te draven om de kleedkamerers en douches, toiletten te soppen. Daar had ik dus echt moeite mee. En echt geen zin in. Ik heb thuis een werkster omdat ik geen tijd en geen zin heb de boel zelf schoon te houden. No way dat ik dan wel in de avonduren de kleedkamertoiletten ga staan poetsen. Dat valt voor mij ook niet in de categorie ' er bij horend vrijwilligersklusje'.

Maar ik werd me er toch raar op aangekeken....dat ik dat niet voor de club overhad....

Ik vind het maar een wankel evenwicht. Kind wil sporten. Ik betaal. Maar er is wel een grens aan hoeveel tijd ik kwijt wil zijn aan de sportende kinderen. Ik heb er 3. Ze doen allemaal wat anders, het houdt een keer op.....
En ja, ik wil graag iets afkopen. Had er totaal geen problemen mee gehad iets te moeten betalen voor de schoonmaak. Maar dat was geen optie.....

Ingrid

Vrijwilligerswerk

Ik schrijf mijn kinderen niet in op een club die veel van de ouders vraagt op het gebied van inzet en vrijwilligerswerk. Ik heb er geen problemen mee om wat extra geld te betalen als hiermee dit soort zaken voorkomen kunnen worden.

En eigenlijk vind ik dit toch wel wat oneerlijk tegenover andere ouders. Ik kan namelijk me prima veroorloven om dat af te kopen of ik maak een keuze voor een andere vereninging/club die meer commercieel is.

Maar dan krijg je dus een tweedeling: de ouders die het kunnen afkopen en de ouders die dat niet kunnen en die moeten dus verplicht vrijwilligerswerk doen.

Bovendien merk je hier al aan de reacties dat het ook allemaal min of meer gelijk moet zijn.

Dus als jij bijvoorbeeld alleenstaande ouder bent met weinig inkomen, geen auto, geen oppas en mogelijkheid om bardiensten te draaien dan heb je dus pech en moet je het kind maar niet op voetbal/hockey oid doen.

Je kan namelijk niet genoeg vrijwilligerswerk doen, niet het juiste soort vrijwilligerswerk (wassen = niet ok, autorijden = wel ok) en je hebt ook niet de mogelijkheid om het af te kopen.

Verplicht vrijwilligerswerk

Mooi toch?

Het is geen vrijwilligerswerk. Naast de contributie heeft de ledenvergadering besloten dat er een inspanningsverplichting van XX uur aan diensten is per lid. Vaak dingen die het lid zelf niet kan doen en op het bordje van de ouders terecht komen.

Er is geen eerlijk of nivellering. Als de ouders van leden bepaalde werkzaamheden niet via een verplichte dienst regelen en het moet, dan wordt het werk uitbesteed. Is er geen kascommissie, dan komt er een accountant. Zijn er geen auto's en is het niet te fietsen, dan wordt er een taxibus gehuurd.

Aan het bestuur om voorspelbaar te zijn. Als het niet geregeld kan worden, wordt er via de ledenvergadering een aanpassing van de begroting en de contributie neergelegd. Wordt de aanpassing afgewezen en is het niet geregeld, dan wordt het niet meer gedaan.

Zelf

Op de verenigingen waar mijn kinderen zaten moesten de kinderen na een bepaalde leeftijd zelf aan de bak. Zoon heeft bardiensten gedraaid bij zijn sport, middelste is nu leiding, en jongste zal zich tzt wel bezig gaan houden met de organisatie van het jaarlijkse kamp.

Verder heb ik zelf niks met sport en ben ook niet zo'n verenigingstype. Ik kan me echt niks voorstellen bij ouders die voor hun lol elke zaterdagochtend langs de lijn staan te kleumen of zelfs een eigen sociaal leven rond Juniors hockeyclub bouwen. Ik heb ontzettend veel waardering voor de mensen die zich week in week uit om niet voor mijn kind inzetten. Dat je dan als ouder te belatafeld zou zijn om een keer te rijden of een bardienst te draaien wil er bij mij niet in. Stuur dan je kind dan maar naar een commerciele sportschool.

Tango

Tango

20-02-2017 om 21:48

Wassen

Ik begrijp eigenlijk niet dat je met voetbaltenues 2 trommels was moet draaien. Van de week had ik ook de voetbalwas, 13 tenues en dan van zoon nog sokken en trainingspak erbij. Paste makkelijk in 1 machine. Is ook zo gebeurd trouwens, dus ik snap wel dat het niet meetelt als vrijwilligerswerk.
Verder denk ik dat er altijd wel iets te vinden is wat je wel leuk vindt om te doen. Ik heb een tijdje bar gedraaid maar ontdekt dat dat toch niet mijn ding is. Ik word veel te gestrest als het druk is. En kan bovendien geen bier tappen, dus daar moest ik dan weer iemand anders voor vragen. Ik was teamleider en dat vond ik wel leuk en zo rolde ik vanzelf in een nieuwe functie. Nu coordineer ik alle teams in de leeftijdsgroep van zoon. Is leuk om te doen, we hebben een gezellige groep. Ik begon als enig vrouw, maar inmiddels zijn er 3. Van tevoren had ik nooit gedacht dat ik het zo leuk zou vinden dat zoon ging voetballen.
Maar loten verkopen hoeft hij van mij dus niet. Zoon is daar zelf te verlegen voor en het gaat me echt te ver om met hem mee te gaan. Deed ik toen hij 7 was en bij de scouting collecteerde voor Jantje Beton nog wel, maar nu niet meer hoor.

Hester

Hester

20-02-2017 om 23:36

eens met LI (auto's)

Ik ben het helemaal eens met Li:
belachelijk dat dit soort sportclubs gestoeld zijn op een overmaat aan autorijden.
Als er geen auto's waren, dan werd er echt ook wel gevoetbald (etc.), maar dan op plaatsen en met clubs op afstanden die met fiets of OV konden worden afgelegd.

Als er niet zo veel werd auto gereden, dan zou er ook veel meer OV zijn.

Als mensen geen auto hebben, gaan ze ook niet wonen op een plaats ver van alles en zonder OV.

Ik ben als kind ook nooit met de auto naar allerlei clubjes gereden. Mijn moeder kon niet autorijden en mijn vader werkte veel. Alles lopen, fiets of OV.

Gelukkig heeft mijn kind geen belangstelling voor dit soort clubs. Heeft wel een andere intensieve hobby. Allemaal op fietsafstand.
Incidenteel regelen de ouders onderling wat met elkaar.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

21-02-2017 om 00:03

Het is maar waar je woont

Maar bij de sport van mijn kind is niet zo makkelijk om tegenstanders op fiets afstand te vinden. Wij crossen regelmatig de halve provincie door. Verste afstand was 100 km enkele reis. Dat red je echt niet met trein en bus op zondagochtend. Verder prima hoor, maar ik vind die anti-auto oproep in dit kader toch wel een beetje bizar. Fiets gebruik stimuleren prima, maar het ov kan en zal nooit een volwaardige vervanger van de auto zijn. Dat pretendeert het ov ook helemaal niet. Het gaat om het juiste vervoersmiddel op het juiste moment.
Het spijt me, maar ik ben blijkbaar niet milieubewust genoeg om mijn kind zijn sport te ontzeggen omdat de uitwedstrijden te ver weg zijn. Geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt.

Ik vind het jammer dat jullie daarom anderen de maat nemen.

En ik vind het helemaal bizar om zelf principieel geen auto te hebben en dan anderen voor het transport van je kind te laten opdraaien. Want daar draait het hier nog steeds om.
Done zegt het goed: je bent samen een vereniging en samen moet je deze draaiende houden. Kun je dat niet meer, of wat je dat allemaal te veel dan is het niet fair om dat zo maar op anderen af te wentelen.

@Kaaskopje: ik denk ook dat het verschil maakt of je niet kunt of wil rijden. Bij oudste zat een kind van een alleenstaande moeder in het team die geen auto had. Daar deed niemand moeilijk over. En zij deed inderdaad wat vaker de was en nam weleens een doos koekjes mee.
@IngridT: ik had mijn kind aan het poetsen gezet. Ik merk bij het team van oudste dat ze steeds meer bij de kinderen zelf neerleggen en steeds minder bij de ouders. Eigenlijks is dat precies wat de betreffende voetbalclub ook gedaan heeft.

Kaaskopje

Kaaskopje

21-02-2017 om 00:49

Tango

Heb je nu werkelijk kritiek op het feit dat ik twee wassen draaide? Dat moet ik toch zelf weten? Ik was met net even wat meer zorg als het niet mijn spullen zijn. dus ik propte de trommel niet helemaal vol. Shirts bij elkaar en broekjes en sokken bij elkaar. Ik zie het ook niet als zware klus en het hoort er inderdaad bij.

Wat ik niet snap, is dat je wel vindt dat er altijd iets bij is wat je kunt doen, maar een optie die ik dan weer helemaal niet gek vindt, namelijk meegaan met loten verkopen, gaat je te ver. Waarom gaat dat te ver, maar vind je wel dat er altijd een klusje van je gading bij is bij de club zelf? Misschien gaan die klusjes míj te ver. De een gaat liever met een verlegen kind mee langs de deuren en de ander zit met liefde achter de bar, of poetst in een handomdraai het sanitair. Dus los van hoe je tegenover de verkoop van loten staat en hoe tegenover het doen van klusjes, vind ik dat sommigen wel erg makkelijk denken over wat een ander "best even kan doen" en veroordelen als die ander daar niet in mee gaat.

Kaaskopje

Kaaskopje

21-02-2017 om 01:05

Ginny en algemeen

Ik deed dan weer niet vaker de was. Die was rouleerde gewoon. Dus dochter kwam met een tas met was en die waste ik. Ik heb bij beide dochters nooit kritiek gehoord over dat zij met anderen mee moesten rijden. Dat was nooit een punt. Ik denk dat ik dat klusje ook best leuk had gevonden, als ik wel in die positie was geweest. Dan had ik het nog nuttig gevonden om mee te gaan naar een wedstrijd. Ik ben een vreselijke sportkind-moeder ben ik bang.

Jongste dochter kwam net thuis en ik vertelde over deze discussie. Ze heeft zelf een flinke tijd op meisjesvoetbal gezeten. Ik vroeg hoe het bij die club geregeld was, want ik heb daar nooit uitnodigingen van ledenvergaderingen gezien, of een oproep om eens de handen uit de mouwen te steken gekregen. Dochter zei net dat dat soort klussen ook vaak door de spelers zelf gedaan werden. Oudere leden deden het bij jongere bijvoorbeeld. Bij scouting werkt dat ook vaak zo. Meestal gaan er voldoende leden zelf de leiding in en op een bepaalde leeftijd hoort de 'huishouding' er ook bij. Wc's schoonmaken dus e.d.. Geen ouder die dat hoeft te doen. Ik vind dat een veel beter systeem dan dat je ouders dwingt om dat te doen. Zo hou je het bij de personen die hart voor de club horen te hebben, namelijk de leden zelf.

Kaaskopje

Kaaskopje

21-02-2017 om 01:11

Overigens

Voor het beeld ontstaat dat er niemand bij dochter kwam kijken... man deed dat zo vaak als mogelijk was. Het grappige is dat hij sinds zijn eigen voetbalclub niet meer interessant is (daar zit niet veel leven meer in) en dochter hier niet meer op voetbal zit, hij en zijn vriend een andere voetbalclub 'geadopteerd' hebben en daar regelmatig langs de lijn staan op zondag.

Hester

Hester

21-02-2017 om 02:31

Ginny

"En ik vind het helemaal bizar om zelf principieel geen auto te hebben en dan anderen voor het transport van je kind te laten opdraaien. Want daar draait het hier nog steeds om."

Ik heb hier van niemand gelezen dat die zoiets doet.
Degenen hier die tegen dit overmatige autogebruik zijn, of zelf geen auto hebben of zelf niet kunnen autorijden, laten hun kind(eren) niet op een sport gaan waarbij het nodig is om zoveel auto te rijden.

Er zijn gewoon een heleboel dingen niet mogelijk in het leven. Ieder weekend honderden kilometers autorijden voor een sport kan daar toe behoren, voor sommigen/velen.

"het ov kan en zal nooit een volwaardige vervanger van de auto zijn."
Tja, dat is het voor velen wel. Echt. Er zijn zat mensen zonder auto, die het redden met fiets en OV. Er zijn dan misschien dingen die je niet of moeilijker kunt doen, maar het meeste gaat prima. Vooropgesteld dat je er rekening mee houdt met de keuze van je woonlocatie.
Ik rijd al mijn hele leven geen auto en heb nooit problemen gehad met werk, hobby's of kind. En ja, ik ben best veel op pad voor werk of hobby's en met kind.
En van mij mogen er best auto's zijn, maar graag niet te veel. Als iedere volwassene in Nederland een auto zou hebben, zou het nog voller worden (wegen, parkeren) dan het nu al is.
En er maar klakkeloos van uit gaan dat iedereen een auto heeft en kan autorijden, vind ik belachelijk. Een rijbewijs halen kost duizenden Euro's, een auto kost honderden Euro's per maand. En je moet het fysiek en geestelijk kunnen en willen.

Ongeveer 1 op de 3 Nederlanders van boven de 20 heeft geen auto.

De maatschappelijke en persoonlijke kosten van het autoverkeer zijn bovendien enorm: denk aan de 600-800 verkeersdoden en de 21.300 ernstige verkeersgewonden per jaar in Nederland, de luchtvervuiling die voor veel Nederlanders p.p. een aantal jaren levensverwachting kost, de enorme hoeveelheid wegen (kosten, verpesting van natuur en woonomgeving), het lawaai, de CO2-uitstoot, de politieke gevolgen van de afhankelijkheid van benzine, etc. etc.
Allemaal redenen om zorgvuldig en matig met autoverkeer om te gaan en het zoveel mogelijk proberen te vermijden.

Pug

Pug

21-02-2017 om 07:34

zondagochtend

Nee, dan kun je niet goed ergens komen met het OV, maar in zo'n geval zouden de wedstrijden vast later gehouden worden.

Een groter probleem is dat je helemaal niet zoveel gelijkwaardige tegenstanders vindt dichtbij. Leuk hoor, dat je op de fiets naar het volgende dorp kunt, maar als je daar iedere keer met 20-0 wint, wil je dat ook niet iedere week.

Triva

Triva

21-02-2017 om 08:19

pug

'Nee, dan kun je niet goed ergens komen met het OV, maar in zo'n geval zouden de wedstrijden vast later gehouden worden.'

Nee, dat kan niet. Anders moet je twee wedstrijden tegelijk op 1 veld plannen...

Pug

Pug

21-02-2017 om 09:54

onzin triva

Ik rijd vaak genoeg op zondag langs sportvelden waar op de heenweg nog actie is en op de terugweg alles leeg ligt. Afgelopen zondag nog. Rond een uur of 17:00 was er niets meer te beleven. Als je alles iets later laat beginnen, kun je best langer door.
Bij andere sporten zijn ook op zondag in de vroege avond nog wedstrijden.

Stickertje

Stickertje

21-02-2017 om 09:55

nobel streven

Vanaf de C (middelbare scholieren) kun je gaan fietsen, meestal fietsen die iedere dag een stuk naar school. Hebben dus wat conditie opgebouwd. Met de F eerst 10 km naar 2dorpen verderop en dan nog verwachten dat die kleintjes een acceptabele wedstrijd spelen is teveel gevraagd.
Het enkele fje dat dat aankan is het waarschijnlijk gewend, omdat het vaker moet fietsen.

Li

Li

21-02-2017 om 10:19

En laten we hopen dat dat fietsen ook vaker gaat gebeuren. Beter voor het milieu, beter voor de kinderen, want minder overgewicht. In mijn jeugd hadden de meeste mensen geen auto en toen werd er ook gesport. Er was toen nauwelijks overgewicht onder kinderen.

Het verbaast me dat er geoordeeld wordt over ouders die "anderen ervoor laten opdraaien", terwijl ik gekozen heb voor sporten die op de fiets, dan wel met de bus te bereiken zijn. Wie laat ik ergens voor opdraaien? En een schone lucht voor onze kinderen om in te ademen, ach, dat regelen anderen maar. Dat vind ik pas anderen ervoor laten opdraaien.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.