Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Voor de mensen van de vroegere rubriek meerlingen

http://www.ad.nl/ad/nl/1003/You/article/detail/4099662/2015/07/12/Moeder-rekent-af-met-clichevragen-over-tweeling.dhtml
We hebben het hier vroeger ook vaker dan wel eens over gehad. Ik moest meteen aan "ons" toen denken. Maar nog steeds actueel.

zo zijn er nog wel wat situaties

waarvoor je graag een bordje op je shirt zou spelden

Ook tweelingmoeder

Ook tweelingmoeder

13-07-2015 om 13:17

Ja!

Precies, die neiging hebben we ook. Nu is onze tweeling gelukkig niet eeneiig en ze lijken totaal niet (meer) op elkaar. Die vragen krijgen we ook minder. Voorheen waren de vragen soms heel grof, soms bijna agressief (hoe heb je ze gekregen, door heel hard te n***?), over straat schallend zelfs.

Zodra ze een jaar of 7 of ouder zijn, worden de vragen minder.

Nancy

Nancy

21-07-2015 om 20:02

Heeee Bintje

Onze meiden worden binnenkort al weer 16 jaar en lijken totaal niet meer op elkaar. Iedereen denkt dat ik ze kort op elkaar gekregen heb en dat het "gewone" zussen zijn. De een is dan ook groter dan de ander. Zelf vinden ze het wel jammer dat ze niet meer zoveel op elkaar lijken. Ik krijg dus nooit meer die vragen die ik vroeger ook zo schaamteloos kreeg......

het houdt niet op

Als helft van een 38 jarige één eiige tweeling kan ik uit ervaring vertellen dat varianten op dit soort opmerkingen nooit ophouden... Vooral mannen hebben bovenmatig interesse. Haha.

"Kijken kost een kwartje"

Ik had een keer een briefje met die tekst er op aan de kap van de kinderwagen geplakt. Dat mensen even willen kijken snap ik, maar dat ze zonder pardon de hydrofielluier wegtrekken die ik aan de kap gehangen had om de zon uit hun ogen te houden vond ik echt te ver gaan. Werkt trouwens goed, zo'n briefje.

skik

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.