Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
hans persoon

hans persoon

25-09-2008 om 16:32

Waarom voor een kind kiezen?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Lol!

Juno: "Maar jullie willen natuurlijk dat al die mooie natuur verwoest wordt zodat er huizen kunnen komen."
Ah, jij wil ons weer woorden in de mond leggen. Maar daar werken wij mooi niet aan mee!
Juno: "Maar het is dus duidelijk een taboe voor jullie, daarom waarschijnlijk dat ontkennen van dit feit." We discussiëren liever serieus.

juno

juno

04-10-2008 om 15:57

Overbevolking

Ik heb nooit gezegd 'geen kinderen' maar niet meer dan 2. En de rede dat ik mezelf moet blijven herhalen is omdat jullie niet kunnen lezen en ik het weer moet zeggen. Zoals ik nu weer mezelf moet herhalen, ik heb het nooit over geen kinderen gehad maar over niet meer dan.Het lijkt wel of ik het tegen een stel ocpd'ers heb..........niks dringt er door. Of is het gewoon dommigheid, dat is het zo en zo als je niet eens weet dat nederland/wereld is overbevolkt. Ongelovelijk hoe er van alles wordt bijgehaald alleen maar omdat ik het woordje overbevolking heb laten vallen!
"Volgens mij wil je gewoon dat alle Nederlanders verdwijnen"...........waar zeg ik dat dan. Dat zit ik in jullie hoofden dat maak je er helemaal zelf van.

juno

juno

04-10-2008 om 16:00

Genista

Ik leg geen woorden in je mond dat doen jullie constant. Jullie zeiden het zelf dat ik mijn ruimte beter moet nuttigen en er meer mensen moet laten wonen.
Hoe kun je nu een discussie hebben met mensen die het feit overbevolking totaal ontkennen................

Rofl juno

Jij bezigt teksten als "jullie willen natuurlijk". Dat noem ik woorden in de mond leggen. Jij hebt geen idee van wat ik "natuurlijk wil".
Niemand zegt dat jij je ruimte moet nuttigen, want als jij 'm nuttigt, blijft er nog veel minder over Laten we dat dus maar vooral niet doen...
En als iemand zegt dat jij je ruimte beter kunt benutten, is dat een advies - geen woorden in de mond leggen. Verder kan ik nergens vinden dat iemand de overbevolking ontkent. Maar zoals ik al zei, de meesten hier discussiëren liever serieus en inhoudelijk.

juno

juno

04-10-2008 om 16:39

Overbevolking

Okay, als jullie niet ontkennen, wat is jullie oplossing dan voor de overbevolking? Ik heb de mijne al gezegd, nu jullie.

Voor de zoveelste keer

de beste remedie tegen overbevolking is welvaart.

WELVAART ! WELVAART ! WELVAART !

Als de welvaart stijgt neemt de gemiddelde hoeveelheid kinderen per vrouw direct af.

Daarnaast moeten overheden meer investeren -en wetgeving en subsidies- in schone productie en brandstofvoorziening en verbranding.

Lieve Juno er zijn zo ontzettend veel stukken te vinden over overbevolking versus welvaart en overheden, lees nou gewoon een keer een paar verschillende onderzoeken hierover en je visie zal minder ludiek beperkt zijn.

juno

juno

05-10-2008 om 00:02

Manda

Japan heeft welvaart maar is het dichtsbevolkte land op de wereld, hetzelfde voor nederland.

Welvaart japan neemt af.

In Japan is er al jaren sprake van een dalend aantal kinderen per gezin Juno. Japan heeft de oudste bevolking ter wereld. Gemiddeld hebben de Japanners 1 kind terwijl het geboortecijfer om de bevolking op peil te houden 2,1 zou moeten zijn. De huidige prognoses voorspellen een daling van de bevolking van 30% waarmee het aantal bewoners zo rond de 89 miljoen komt te liggen in 2050.

Welvaart? Ik zou niet graag in Japan wonen met deze vooruitzichten.

Het lijkt eerder

iets als "something wrong with the wiring".

Ook als je niet al te intelligent bent moet je in staat zijn dit te begrijpen.

juno

juno

05-10-2008 om 15:00

Overbevolking

Welvaart zorgt juist voor een slecht milieu daar veel meer grondstoffen worden verbruikt dan in arme landen.........

Tinus_p

Tinus_p

05-10-2008 om 15:29

Overbevolking is relatief

Juno:
"Welvaart zorgt juist voor een slecht milieu daar veel meer grondstoffen worden verbruikt dan in arme landen........."
eh, nee. Heb je 'Collapse' van Jared Diamond al gelezen?

Er is geen 1-op-1 relatie tussen welvaart en milieuvervuiling, en het is makkelijk om daar de relevante voorbeelden bij te verzinnen (uit Collapse; bv Haiti vs Dominicaanse Republiek).

Daarnaast is het hele concept overbevolking een relatief begrip; zo is Australië één van de meest overbevolkte landen ter wereld, niet omdat er zoveel mensen wonen, maar omdat er (veel) meer mensen wonen dan het continent kan voeden. Dito IJsland.

reina

reina

05-10-2008 om 17:17

Maar juno

Landen waar welvaart heerst kunnen zich de luxe permitteren relatief goed om te gaan met milieu-eisen, iets wat armere landen niet kunnen, ook al zouden ze het willen.

juno

juno

05-10-2008 om 17:29

Overbevolking

En hoe zit het dan met China, een grote vervuiler op het moment omdat ze zo welvarend zijn geworden.

reina

reina

05-10-2008 om 17:47

Volgens mij

Volgens mij is China al heel lang een grote vervuiler, maar en gesloten land waardoor er weinig naar buiten kwam, ook op dat gebied. Ik geloof niet dat het in het hele land zo welvarend is, juist in de mijngebieden waar het niet welvarend is, is er ook erg veel vervuiling. En natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen.

juno

juno

05-10-2008 om 18:46

Overbevolking

In china had je eerst bijna geen auto's iedereen ging er vooral op de fiets.
Nu heeft bijna iedereen een auto, en hoe grotere auto hoe mooier hoe groter de luchtvervuiling.

*Sophie*

*Sophie*

05-10-2008 om 19:48

Terug in de tijd

de overbevolking is de schuld van de kookpot. Doordat het voedsel daardoor malser gekookt kon worden konden de kinderen eerder van de borst af en daardoor waren de vrouwen weer eerder vruchtbaar en daardoor kwamen er weer sneller nieuwe kinderen bij.....

de kookpot dus.

;- )

Niet alle chinezen..

Hebben grote auto's. Met het 1 kind beleid zullen daar juist veel kleinere auto's rijden.

Luchtvervuiling is niet alleen het gevolg van rijdende auto's Juno, er meerdere factoren die zorgen voor luchtvervuiling.

Medische zorg

De medische zorg, de geneeskunst heeft zich geweldig ontwikkeld. Mede daardoor blijft de mens langer leven. Vroeger ging je dood aan kanker, hartfalen, besmettelijke ziekten en andere enge ziekten.

De technologie heeft zich geweldig ontwikkeld en maakt gericht onderzoek, preventief onderzoek mogelijk waardoor zieke mensen in een vroeg stadium behandeld kunnen worden. De geneeskunst heeft zich in zijn algemeenheid enorm ontwikkeld.

Het invoeren van vaccinatieprogramma's heeft er toegeleid dat het aantal sterfgevallen t.g.v. infectieziekten onder kinderen is afgenomen.

Vroeger ging je per definitie dood aan kanker, hartfalen of AIDS (en meer ziekten uiteraard) Tegenwoordig zijn er mogelijkheden tot overleven omdat er medicatie is ontwikkeld, medicatie die het mogelijk maakt om een leven te verlengen en het zo acceptabel mogelijk te maken.

(Wel totaal o.t. inmiddels)

juno

juno

06-10-2008 om 00:14

Overbevolking

In de steden zie je vooral grote auto's zoals SUV's, of ze nou 1 kind hebben of niet.........

juno

juno

06-10-2008 om 00:15

Overbevolking

Daarom kregen men vroeger veel meer kinderen omdat ze vaker stierven.

Link?

Heb je ergens een link waarin dat vermeld staat? En ken je al die mensen met SUV's en het aantal kinderen dat ze hebben? Kom op Juno, laat eens zien dat je gericht onderzoek hebt gedaan voordat je deze bewering postte?

Geef me eens concrete gegevens daarover?

Lol

Ja Juno, ze kregen veel meer kinderen, ze stierven vaker. Stel je voor dat er niet zoveel mensen waren doodgegaan... Nog meer overbevolking!

De mensen van weleer moesten wel zoveel kinderen krijgen om de bevolking op peil te houden Juno. Want een groot deel stierf voordat het de volwassen leeftijd had bereikt.

Ik kan nog veel meer vertellen hierover, maar ga het niet meer doen. De boodschap komt toch niet aan. Dat wist ik al. Dus leg me ook maar neer bij het gegeven dat je niet te helpen valt.

Gegroet,

Piedjee.

Tegenstrijdig

Het grappige is dat je vanwege het argument ovebevolking juist geen adoptie op afstand zou moeten doen. Daar krijgen ze gemiddeld 5 of 4 kinderen, dus als je zo'n kind helpt overleven (en zijn broertjes en zusjes) ben je zomaar verantwoordelijk voor weer een stuk of 20 nakomelingen daarvan op deze aarde, die stuk voor stuk ook weer een sloot kinderen krijgen. En als je genoeg geld stort gebruiken ze het ook nog eens voor hun opleiding en dus een rijker en milieuvervuilender leven. Verschrikkelijk slecht voor het milieu, die westerse hulp, althans volgens juno-logica.
Heb je nou die geit al weggedaan om de geitenoverbevolking op aarde op te lossen?
Jessica

En daarom heeft het dus geen zin

Juno gaat toch niet op argumenten in, maar blaat even wat anders. Daarom ga ik niet in discussie. Geef eerst maar eens antwoord.

Jade

Jade

06-10-2008 om 14:06

Jaja

Juno: ""Volgens mij wil je gewoon dat alle Nederlanders verdwijnen"...........waar zeg ik dat dan. Dat zit ik in jullie hoofden dat maak je er helemaal zelf van."

Ik schreef ook "Volgens mij". Dat is mijn eigen gedachtengang, dus niet wat jij hebt geschreven

Met een big smile zit ik dit hier te typen.....jij hebt het over mensen die niet goed kunnen lezen......*HAHAHAHAHA*.......daar ben jij dus 1 van

juno

juno

06-10-2008 om 14:14

Overbevolking

Je kunt het overal op google vinden dat de wereld zwaar overbevolkt is. Jullie zijn toch zo intelligent, nou google dan even dan kun je dit feit zo vinden. Ik heb trouwens nog steeds geen antwoord gekregen wat jullie voor evt oplossing hebben voor de overbevolking........

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.