Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Dendy Pearson

Dendy Pearson

25-10-2016 om 21:20

Wat gaat er in de zak van Sinterklaas? Oftewel kado-ideeën gezocht.

Ik ben alweer aan het kijken wat er in de zak gaat voor onze zoon van bijna 8 en dochter van 14. Welke kleur de piet heeft die m komt brengen zal me worst wezen.

Voor zoon heb ik al een tangle teezer, afstandsbestuurbare auto van banbao, geomag en een dekentje voor op de bank.
Dochter krijgt een ventilator, action-bon en wood & wall verf om haar meubels te verven.

Heeft iemand nog leuke ideeën? Wat is een leuk spel voor met name zoon? Is er nog nieuw speelgoed op de markt wat ik nog niet ken? Pakjesavond draait bij ons om verrassingen, geen verlanglijstjes dus.


Triva

Triva

25-10-2016 om 22:33

spel

Aan wat voor soort spel denk je en voor hoeveel spelers en welk spel vindt hij nu leuk?

Ideetjes

Voor dochter een make-upspiegel, tafel model op standaard incl vergrotingsspiegel.
Voor zoon een dvd van de transformers oid. Of je besteld een pakketje uileballen.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

26-10-2016 om 07:10

Triva

Wij pesten graag, kwartetten en stratego doet het ook goed. Spellen die niet te lang duren en ook relaxed te spelen zijn.

Koehandel

Hier hebben ze een tijdje fanatiek gekoehandeld.

http://www.spelbreker.nl/spellen/recensies/koehandel.html

Dees

Dees

26-10-2016 om 07:32

Nog niet genoeg?

Is wat je nu hebt nog niet genoeg dan? Hier krijgt de kleine man 1 cadeau.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

26-10-2016 om 07:56

Dees

Nee, wij gaan los met pakjesavond. Heus niet allemaal dure cadeaus, maar we willen wel een volle zak

Triva

Triva

26-10-2016 om 07:57

koehandel

Nee koehandel was hier geen succes, kwam omdat één lid van ons gezin hier te fanatiek in was, kan er de vinger niet op leggen maar ik vind het geen aanrader.

Tjonge wat een ouderwetse spelletjes hebben jullie niets nieuws nog in de kast?

Paar tips maar lees de recensies en kijk vooral op youtube naar uitlegfilmpjes van bijv 999 games.

Monopoly deal (kaartspel)
Wie is de ezel (k)
Saboteur (k)
Familie Poen (k)
Regenwormen (dobbelstenen)
Olympicards (k)
Campelup (bordspel)
Touche (k)
Super5 (k)
Tornado (k)

Dendy Pearson

Dendy Pearson

26-10-2016 om 08:01

Triva

Zoon en ik zijn de spelletjesmensen hier in huis. Dus nu zoon ouder wordt kan ik wat gaan aanschaffen.
Maar wel spellen die ook met 2 leuk zijn, want de rest van het gezin doet dus niet zo graag mee. Hoogstens op vakantie of op oudejaarsavond

Triva

Triva

26-10-2016 om 08:23

aha

Je had het aantal er niet bij gezet, dan moet ik wat gaan veranderen

saboteur duel
monopoly deal (let op, er zijn twee monopolykaartspellen te koop, die andere is heel slecht)
super 5 (lijkt een beetje op pesten maar je hebt levens dus je verliest niet in 1x en kan tot 5 personen)
touche of sequence
wiewatwaar
betoverde doolhof
kolonisten van katan het snelle kaartspel
beverbende (moet je een klein beetje bij onthouden, daar houd ik zelf niet zo van maar dit gaat net)

Mams

Mams

26-10-2016 om 09:11

Leuk!

Onze zoon krijgt een fietsenwas-setje (te koop bij action), een hockeystick + bal, een leesboek, een luisterboek (de gvr, bij kruidvat te koop voor 3 euro), een moppenboekje, een stripboek van Donald Duck en wat te snoepen. Zo lekker dat ik al helemaal klaar ben

Voor dochter is misschien een lekker luchtje een idee? Of zo'n setje om bv iets te bakken? Leuke koptelefoon voor ipod/telefoon?

Wilgenroosje

Wilgenroosje

26-10-2016 om 09:48

Spelletjes

Hier is koehandel juist weer wel een enorm succes. Grappig dat dat zo persoonlijk is. Het is geloof ik geen spel voor 2 personen, dus wat dat betreft valt het af.

Regenwormen speel ik vaak met mijn dochter. Vinden we een leuk spel. Verder: pesten, qwixx in diverse varianten, master mind en het monopoly kaartspel (15-20 minuten ,

Met meer personen spelen we graag: levensweg, risk, kolonisten en ik weet even niet zo snel hoe het heet, maar een spel van Paul de Leeuw, waarmee je bitterballen en bamihapjes kan verdienen. Zo ontzettend grappig.

Leuk, we zijn hier dol op spelletjes.

Lou

Lou

26-10-2016 om 10:03

set

Set (kaarten) kun je ook leuk met z'n tweeën spelen. Regenwormen was hier ook een succes.

lieverdje

lieverdje

26-10-2016 om 10:16

patchwork!

dat vinden wij een heel leuk spel voor 2 personen. Tamelijk tactisch spel, je moet vooruitdenken, puzzelen en het ziet er leuk uit. Kahuna (iets met een landkaart en eilandjes en Hive (soort schaken zonder bord, met insecten) zijn ook wel aardig als je van tactische spellen houdt. Die van ons van 7 is erg goed in spellen, die kan ze allemaal, maar ik denk dat ze voor iemand van bijna 8 met inzicht wel moeten kunnen. Saboteur duel is ook leuk en minder moeilijk.

Verder hebben we hier nog geen sinterklaasinkopen gedaan. Hier meestal ook een volle zak (2, dankzij opa en oma). Meestal komt er wat in van lego en playmobil, leesboeken, dvd's en vaak ook een spelletje of een puzzel, . Maar daar hebben we al héél veel van, dus dit jaar misschien maar geen spel.

Misschien een leuke onesie voor je kinderen? Dat vind mijn jongste van 7 heel leuk. Wat voor kinderen zijn het, waar houden ze van? Toen ik 14 was deed ik heel erg aan knutselen (nog steeds; misschien is origami wel leuk, als je dochter ook van meubels verven houdt (daarmee ga ik even ervan uit dat ze wel een beetje creatief is)? Niet veel in winkels verkrijgbaar, wel op internet. Daar staan ook heel veel vouwvoorbeelden.

MS

MS

26-10-2016 om 10:31

om de zak te vullen

nieuwe kleding - onderbroeken en sokken etc

Triva

Triva

26-10-2016 om 10:35

Wilgenroosje

Ik vind Koehandel op zich ook heel goed in elkaar zitten, zoals ik al zei ik weet niet waarom het hier niet werkt. Betreffend kind vind het erg leuk maar de rest vindt het niet meer zo leuk. Als drie personen wel bereid zijn tot ruilen en niet precies rekenen of het eerlijk is en de vierde speelt niet zo werkt het spel gewoon niet goed.

caton

caton

26-10-2016 om 11:19

grappig spel

maar kwalitatief niet zo goed: Geen Paniek. Gekocht bij Kruidvat voor 5 euro. Kan met z'n tweeën gespeeld worden. Er zit een buzzer bij waar je op moet slaan en die houdt het niet lang vol als je fanatiek speelt. Het is wel erg grappig/melig.

Koehandel en Set zijn hier nooit echt van de grond gekomen. Qwirkle kaarten is wel een succes. Ook met zn tweeen goed te spelen.

Christel

Christel

26-10-2016 om 11:27

Ideeën

Met dochter van net 8 spelen wij veel Blokus op het moment, maar ook het dolfje weerwolfjespel is heel leuk. Verder blijft Yahtzee altijd een hit hier en monopoly.

In de zak zit ook meestal een boek, dit jaar deel zoveel van Dolfje Weerwolfje. Verder zit er dit jaar een pokemonhorloge in, een k3-pyjama, stickers, douchespul van haar favoriete tv-serie (normaal koop ik dat niet maar met punten van het kruidvat was dat nu gratis). Ik ga ook los met sint hoor, dit is waarschijnlijk het laatste gelovige jaar dus ik bestel nog zo'n gepersonaliseerde dvd en bij het schoen zetten ga ik strooien (en dan de dag erna mopperen op piet over de rommel ).

Kaartenspeltip

Uno,vanwege de ruime aantal wisselkaarten , 2+ pakken kaarten of zelfs de meerdere 10+ pakkaarten, welke weer een veranderende wending geven aan iemand die dacht uit te zijn.

Je kan de regels zo spelen dat degene die na 5 spelletjes het hoogste totaal punten heeft, verloren heeft. Maar je kan het daarna ook achteruit spelen, aftellen. Dan moet je juist zoveel mogelijk punten in je hand behouden zodat wanneer een spel uit is omdat iemand door zijn kaarten is, je het sneltste weer op nul bent.
Gewoon een leuk spel.

Pirata

Pirata

26-10-2016 om 12:46

ook help

Ik heb zonen van 9 en 14, het enige waar ze in geïnteresseerd zijn is gamen, stop-motionmovies maken en turnen.
Om nu geld en chocola in de zak te stoppen is ook weer zo saai. Maar ze hebben werkelijk niks nodig. De spelletjes vallen hier ook al de kast uit als je het deurtje opent. Het nieuwste deel van de Waanzinnige Boomhut is nog niet uit. Hun kamer vinden ze goed.

Wilgenroosje

Wilgenroosje

26-10-2016 om 13:49

Triva

Raar is dat hè, met sommige spellen? Wij hebben vrienden waar we geen Risk meer mee spelen. Hartstikke leuk spel, leuke vrienden, maar er zit er 1 tussen die alles boycot, vooral als ze zelf niet kan winnen. Dan is het niet te spelen, hoe leuk het spel ook is.

Pirata

Hebben die van jou al een eigen gaming muis, gaming toetsenbord en headset? Zo nee, dan willen ze dat vast wel hebben
Of zijn er boeken/naslagwerken die met hun favoriete games te maken hebben? Een tijdschrift met tips (dat heb je bijv van minecraft)?

Pirata

Pirata

26-10-2016 om 14:30

muis!

Jaaaa die muis/headset/speakers, gametijdschrift natuuuuuuurlijk. Goed idee dank!

Mams

Mams

26-10-2016 om 16:04

Beleving geven

Of geef een tegoedbon voor iets leuks, zoals een escaperoom, een keertje lasergamen of karten ofzoiets. Of naar zo'n hal met grote trampolines of een keer free-runnen. Eventueel met etentje erbij in een restaurant naar keuze. Gelijk een leuk gezinsuitje

En als er thuis strakke regels zijn over beeldschermtijd dan zou je met een setje kaarten die ingeruild kunnen worden tegen extra schermtijd ook nog wel eens hoge ogen kunnen gooien. Weet dat mijn zus dat als extra kadootje aan haar zoon gaf op zijn 11e verjaardag. Hij sprong een gat in de lucht...

Thursday Next

Thursday Next

26-10-2016 om 16:22

pirata

als ze van minecraft houden: daar zijn allerlei leuke dingen van, poppetjes of papercraft om zelf in elkaar te zetten. Daar kunnen ze dan weer stopmotion-films mee maken.

Triva

Triva

26-10-2016 om 16:26

Flanagan

'Dan moet je juist zoveel mogelijk punten in je hand behouden zodat wanneer een spel uit is omdat iemand door zijn kaarten is, je het sneltste weer op nul bent.'

Wat is dan de beloning voor het uit zijn? Je gaat dan toch niet vrijwillig uit als anderen er met de punten vandoor gaan?

Pirata

Pirata

26-10-2016 om 17:05

dank

Hier geen stricte computertijden meer. Als ik het zat ben dan roep ik heel hard "Stoooooooooooooooppppeeeen!".
Maar ik heb zeker inspiratie opgedaan, nu kom ik er wel!

Hebben jullie trouwens ook dat je de hele tijd bij dit topic leest: "WIE gaat er in de zak van Sinterklaas"?
Ik heb wel een paar geschikte kandidaten om een jaar in de pepernotenfabriek door te brengen.

Triva,

Met hartenjagen heb je dat ook; als eentje uit is moeten de anderen hun punten optellen. Een gewone kaart is 1 punt een heer, vrouw of boer 2 punten en de aas 5 punten.
Met uno net zo; eentje is door zijn karten heen en de anderen tellen de punten die nog in hun handen hebben plus de punten van de gewonnen kaarten. Je moet dus kaarten zien kwijt te raken en zo min mogelijk beurten te winnen. Wie bv het eerst bij de 100 is aan strafpunten heeft verloren en valt af. Wie uiteindelijk overblijft heeft gewonnen. Maar daarna kan je het spel ook met terugwerkende kracht spelen; terug tellen van 100. Dan is het belangrijk juist veel beurten te winnen en puntrijke kaarten in je hand te houden voordat een ander door zijn kaarten heen is en men de punten kan tellen. Dus precies andersom denken.

De beurt is klaar als iemand door zijn kaarten heen is. Je raakt door je kaarten heen bij iedere keer dat een kaart opgelegd moet worden. Je bent verplicht op te leggen. Als je niet kan opleggen moet je een kaart pakken. Soms pak jeeen 10+_kaart en kan je daarmee voorkomen dat een ander uitkomt terwijl jouw hand vol zit met hogepunten kaarten zoals de wisselkaart of de extra pakken kaart.

In eerste instantie is het dolel zo lang mogelijk mee te kunnen spelen door weinig 'straf'punten te bewerkstelligen en daarna begint iedereen opnieuw bij 100 en telt terug. Je telt het snelst terug door de meeste beurten trachten te winnen en de waardevolste kaarten proberen te bewaren.

Als je het spel niet kent, koop het gewoon voor sinterklaas, kost een tientje. Let wel, niet de kindervariant maar die in het rode palje. Raad met 2 spellen te spelen als je met zijn vieren bent zodat de pakstapel niet zo snel op is.
Taktische spelen helpt maar geluk is net zo belangrijk. Dus iemand die normaal altijd met spelletjes wint, heeft hier dat geluk niet . Iemand die altijd verliest, maakt met dit spel zeker kans om te winnen. Ook wel eens leuk!
Zelf heb ik een hekel aan monopoly, maar uno vind ik wel leuk, omdat iedereen evenveel kans heeft op gelukkige uitkomst.

Dus

Eerst weinig beurten winnen en dure kaarten een ander aansmeren. En bij aftellen, veel winnen en de dure kaarten zelf proberen te winnen nog voor iemand door zijn kaarten heen is

Aanpassing op spelregels uno

http://www.spelregels.eu/rules/uno/uno.pdf

Ik zie dat ik de puntentelling anders doe.; alle cijferkaarten 1 punt ongeacht getalen, de functiekaarten 2 punten en de neem4-kaart 5 punten. Dat telt wat makkelijker.
We tellen ook de gewonnen kaarten mee, zodat je met name de functiekaarten liever weggeeft aan een ander.

Triva

Triva

26-10-2016 om 22:24

Flanagan

Ik ken het spel, was het eerste 'normale' spel wat mijn kinderen konden spelen

Mijn probleem was: wat is het voordeel om uit te gaan bij Uno als je terugtelt, dus kaarten moet overhouden. Jij kunt wel zeggen dat je verplicht bent om op te gooien maar dat is de regel niet bij Uno. Je bent helemaal niet verplicht op te gooien. Ik zie ook niet goed hoe je iemand kan verplichten op te gooien.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.