Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Wat zijn in frankrijk de gewoontes bij een begrafenis? (beetje spoed)

Wie weet wat in Frankrijk de gewoontes zijn bij begrafenissen? Ik moet maandag geheel onverwacht naar een begrafenis aldaar. Het gaat om 2 oudere mensen die bij een auto ongeluk om het leven gekomen zijn. Eerst is er een kerkdienst en daarna een besloten begrafenis. Ik bezoek alleen de kerkdienst. Wat moet ik aan? Welke kleur? Zijn bloemen daar ook de gewoonte? Kortom: zijn er andere dingen gebruikelijk dan in Nederland waar ik rekening mee moet houden?

Zou er erg mee geholpen zijn als iemand me meer zou kunnen vertellen!

Groet Swaen

Groet Swaen

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
100%mama

100%mama

06-11-2009 om 21:52

Forum

- Neem altijd geld mee, ook al ga je naar de hoek van de straat
- Schrijf zodra u een condoleance register ziet, uw naam er in
- Verlaat na het rondje langs de kist de kerk (kijk voor de zekerheid eerst of er nog meer mensen weggaan, voor het geval dit een uitzondering is)
- Wacht buiten bij de kerk net zo lang totdat de familie met de overledene weg is naar het kerkhof
- Ga dan naar huis

Even geneuzeld op een forum.....het (klein)geld schijn je in een bakje te moeten doen welke langs komt en buiten vorm je een soort erehaag waar de mensen van de overledene doorheen gaan (misschien met kist?). Voor de rest kan ik nergens een etiquette vinden helaas.....

Libertine

Libertine

07-11-2009 om 13:04 Topicstarter

En bloemen?

Okay, kleingeld dus. Goed dat ik dat weet 100%mama en Sini! Ik was al bang voor iets van een hoed. Het is een boerenfamilie echt van het verlaten platteland en best burgerlijk.

Weten jullie (Sini) ook niet iets van de bloemen? Wel/niet?

Dank voor het condoleance zinnetje!

Libertine

Libertine

07-11-2009 om 15:05 Topicstarter

Fijn sini!

Ga gelijk bloemen bestellen in die kleuren. Super bedankt! Ben er echt mee geholpen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.