Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Oregano

Oregano

09-12-2020 om 23:35

Weet iemand nog welke kerstserie of film rond 2000 over een knuffel in een vuilniswagen 🤔?

Mijn dochter en ik zijn op zoek naar een serie of film die we keken toen zij klein was,rond het haar 2000 tot 2004.
Het ging over een brutaal meisje en ze verknipte haar trui en haar knuffel werd op een vuilniswagen gegooid. Ze gingen een kerstboom halen en het meisje was nogal brutaal. Weet iemand welke film of serie dit was?
Bedankt!
Oregano

Dymphne

Dymphne

10-12-2020 om 15:12

Ga een poging wagen.

Is het Madelief?

Schylger Famke

Schylger Famke

10-12-2020 om 15:46

Of

Lotta uit de Kabaalstraat.

Schylger Famke

Schylger Famke

10-12-2020 om 16:02

Kijkwaarschuwing

Ik heb het gegoogled, want Lotta uit de Kabaalstraat is zeker een boek over een meisje dat haar trui verknipt en haar knuffel kwijtraakt, maar ik wist niet of het ook verfilmd was. Dan blijkt dat het inderdaad is verfilmd (in 1992). De NRC gaf een omgekeerde leeftijdsadvies: niet voor boven de acht. Ik zeg het er maar bij, zodat jullie een afweging kunnen maken of jullie je herinneringen in stand willen houden.

Mijntje

Mijntje

10-12-2020 om 17:54

nee hoor

Wat een onzin. Is niet TOT acht jaar. Ik vind het nog steeds leuk
Zal wel een foutje zijn. Nog nooit gezien dat een film tot een bepaalde leeftijd is.
Is denk ik niet los verkrijgbaar op dvd. Ik zag het op vhs.
Je kan nog wel de hele Astrid Lindgren Box kopen, kost wat maar heb je ook wat. Karlsson op het dak en Gebroeders Leeuwenhart bijvoorbeeld. Gek genoeg niet Ronja de roversdochter.

Mijntje

Mijntje

10-12-2020 om 17:58

dag juf tot morgen

Ik denk niet dat er een vuilniswagen voorkomt in Lotta uit de Kabaalstraat.
Volgens mij bedoel je Dag Juf tot Morgen

Mijntje

Mijntje

10-12-2020 om 18:01

dat is een serie. Van Bos Bros.
https://www.bol.com/nl/p/dag-juf-tot-morgen/1002004000095839/
Mauli zoekt naar de knuffel-papegaai die haar moeder met de vuilnisman heeft meegegeven.

Mijntje

Mijntje

10-12-2020 om 18:01

maar eigenlijk

zijn ze allebei leuk

Schylger Famke

Schylger Famke

10-12-2020 om 18:33

Geen foutje

maar je kunt er ongetwijfeld anders over denken dan de NRC. Ik zou er waarschijnlijk ook beter tegen kunnen dan Joyce Roodnat.

"Kijk als volwassene naar Lotta uit de Kabaalstraat van de Zweedse cineaste Johanna Hald, en de verveling slaat toe, afgewisseld door ergernis. Op camera, licht en mise en scène is weinig aan te merken. Maar het tempo ligt laag, de dramatische lijn is uitgesplitst over allerlei incidentjes en dan is er ook nog in plaats van nasynchronisatie een vertelstem die, over de tot laag volume weggedraaide stemmen heen, samenvat wat de personages zeggen. Bezie de film samen met jonge kinderen en je realiseert je dat die een filmverhaal werkelijk anders ondergaan. Lotta uit de Kabaalstraat is een film die gebonden zou moeten worden door een omgekeerd leeftijdsadvies: niet voor boven de acht."

Ach, die lieve Bamsie de varkensbeer. Bamsie bleef in het boek achter in het bos, ik wist niet of dat in de serie wellicht gemoderniseerd was tot vuilniswagen.

Lotta zit volgens mij niet in de box, die bij bol overigens belachelijk duur is.

Schylger Famke

Schylger Famke

10-12-2020 om 18:40

Ben wel benieuwd

Lotta gaat ook een kerstboom halen. En ze is nogal vrijpostig. Zijn er bij "Dag Juf tot Morgen" niet verschillende hoofdpersonen, in plaats van één meisje?

Mijntje

Mijntje

11-12-2020 om 09:53

maar Femke

heb je Lotta wel zelf gezien, spreek je uit eigen ervaring? Het gaat hier toch om jeugdsentiment, een film terugzien waar je herinningen aan hebt?

Dag juf tot morgen is idd een serie met verschillende hoofdpersonen.

Mijntje

Mijntje

11-12-2020 om 10:23

you tube

zoek ook even op YouTube, bv dit:


https://www.youtube.com/watch?v=nig7fSC1tBs
en kijk of je het kleine blonde meisje herkent

Schylger Famke

Schylger Famke

11-12-2020 om 12:38

Nee en ja

Nee, ik heb Lotta zelf niet gezien, zoals blijkt uit #4 en #9. Maar ik kwam al googelend de passage uit de NRC tegen en gaf het mee als waarschuwing. Of het gevaar bestaat dat het tegenvalt kunnnen alleen ts en haar dochter bepalen. Ik kan me zowel voorstellen dat dat het geval is, als dat niet zo is.

En ja, ik denk dat ts de verschillende series/films even moet opzoeken en dat ze dan wel iets herkent (of niet, natuurlijk).

Mijntje

Mijntje

11-12-2020 om 18:07

Schylger Famke

Pippi nagesynchoniseerd is op latere leeftijd ook wel tenenkrommend, als kleuter slik je dat nog. Ik heb Lotta gezien met ondertiteling, dat scheelt. Maar of dat nog te krijgen is op dvd???

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.