Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Wie heeft nog babykleertjes van zijn/haar volwassen kinderen?

Haha, ik ben aan het opruimen en kom nog babykleertjes tegen van onze kinderen die al twintigers zijn. Ik ben slecht in weggooien maar heb dapper besloten nog een aantal kledingstukken weg te doen. Maar alles? Nee, dat kan ik echt niet. Van ieder kind bewaar ik toch nog een paar setjes/kledingstukken. Te leuk. Ook heb ik nog hun eerste schoentjes.
Wie heeft ook babykleertjes van zijn/haar kinderen bewaard?
En ben je dan in het algemeen slecht in weggooien, of heeft het daar niets mee te maken?


Check, maar we zijn ook erg slecht in wegdoen hier.

Dat is normaal hoor

Wij hebben voor beide kinderen een houten kist waarin we spullen bewaren. Die kist krijgen ze mee als ze het huis uit gaan.
Toen de meiden 2 en 4 waren, gingen wij verhuizen. We hadden toen alle babyspullen nog, maar vanwege de verhuizing hebben we alles weggedaan. Omdat ik daar erg veel moeite mee had, heb ik van beide kinderen één setje kleding in de kist gedaan. 

Ik ben juist een echte opruimer, maar van beide kinderen de leukste setjes in de bewaar doos (grootse plastic doos van Ikea, ook schoentjes, dingen/verslag uit kraamtijd en andere leuke of belangrijke dingen gaan daar in)

Eh...ja. Lieve dingen, of gewoon kleertjes met die herinneringen.
En ja, ook slecht in dingen wegdoen. Liever was ik daar íets minder sentimenteel in.

Nu moet ik zeggen dat mijn moeder ook van alles heeft bewaard en dat we van sommige dingen gebruik hebben gemaakt en dat dat erg leuk was. Een zelfgebreid truitje bijvoorbeeld, of een winterpakje. Laatst heeft mijn dochter (van rond de 20) een jurk van haar oma geleend van toen oma 20 was of zo. Jurk van rond de 60 jaar oud en ze kreeg veel complimenten!

check,  ja hoor.  Hier van ieder kind een setje bewaard. Van dochter een truitje dat ik van iemand cadeau kreeg die me heel dierbaar is. Van zoon het setje waarin hij gedoopt is.  Door ziekte,  operatie en herstel paste hij niet meer in de familiedoopjurk.
Die is er ook nog.  De jurk waar mijn zussen en ik gedoopt zijn.  De kinderen van mijn zussen en mijn dochter ook. Mijn zoon dus niet, die paste er niet meer in. 
Ook van latere jaren zijn nog enkele kledingstukken bewaard, vooral dochter is gehecht aan sommige dingen.  De jas die ze in groep 7 had komt nog steeds af en toe uit de kast.  Ze heeft hem net weer aan gehad om een grappig filmpje te maken voor Halloween.

Ik heb van alle drie mijn zoons (nu pubers) alleen nog hun allereerste rompertje met daarop hun naam. Verder heb ik alles weggegeven aan mensen die het veel harder nodig hadden dan mijn zolder. 
Mijn moeder heeft ook ongeveer niets bewaard, of het was gewoon versleten na het doorgeven aan meerdere kinderen (ik ben de oudste thuis) en ik heb dat nooit als een gemis ervaren. Ik geloof ook niet dat mijn kinderen later op stapels oude kleertjes zitten te wachten.

Natuurlijk! Eerste pakje en een paar andere dingen. Heb ik van mezelf ook nog.

heel goed in weg doen maar zowel van zoon als mijzelf staat er nog 1 verhuisdoos met jeugdherinneringen. Zoon heeft er zelf ook nog 1 volgens mij.

Mijn zus kreeg een jaar later een meisje en ze had al een jongen. Dus veel is daarheen gegaan. Heb ook niet oneindig ruimte. 
Wel een paar dingetjes bewaard, maar niet veel. Ik ben niet zo gehecht aan spullen en doe makkelijk dingen weg als ze niet meer nodig zijn of niet meer gebruikt worden.

Hier alleen eerste setje, eerste paar schoenen en de echte lievelingskleding.

MRI

MRI

21-10-2023 om 21:33

Oh ja, een paar dingen. Zo klein en lief. Terwijl ik heel veel weg heb gedaan. aan iemand die het naar Roemeense kindertehuizen bracht. 

1 pakje heb ik bewaard en de eerste zachte slofschoentjes die allebei gedragen hebben. De rest is doorgegeven.
Ik heb wel een enorme krat vol met schriftjes vol geschreven in de eerste jaren ( en tot 18 jaar ook nog met opvallende dingen dat jaar) Schrijf graag

ja hoor, hier ook nog aanwezig. En bij mijn moeder in het verpleeghuis zitten de poppen in de kleertjes die ze nog voor mij en mijn zusje gemaakt heeft.. Ruim 60 jaar oud dus 

Ja, ik heb wat kleertjes en de eerste schoentjes bewaard in een bewaardoos. Ik kan verder prima opruimen en weggooien. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.