Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Zwager heeft hekel aan baby


Slekire schreef op 11-08-2023 om 16:41:

ik denk dat, als je "goed" genoeg bent met je zus, daar de grootste kans ligt naar een oplossing. Met haar een goed gesprek hebben, uitleggen in hoe een moeilijk parket je nu zit en hoe maken we dit weer werkbaar, zo dat we allemaal weer normaal kunnen doen tegen elkaar.

Maar waarom moet TO nu gesprekken gaan hebben, haar positie uit gaan leggen en kansen creëeren om het probleem van haar zwager op te lossen? 

Het is feitelijk niet haar probleem. En ook niet van de familie, die willen de baby allemaal wél zien. TO zit in dat opzicht helemaal niet in een moeilijk parket. Van wat ik tot nu toe heb gelezen zijn zowel zij als haar gezin welkom en geliefd bij familie. Het is een aanname, maar ik denk dat ook zus de baby eigenlijk gewoon wil (kunnen) zien. 

Ook zou ik uitkijken met het 'allemaal weer normaal doen tegen elkaar.' Zwager doet abnormaal en trekt zijn vrouw erin mee. 'We' impliceert dat TO net zo goed abnormaal bezig is.

Het is feitelijk zwager's probleem, ik zou dat ook zo (blijven) benoemen.

Bijtje82

Bijtje82

11-08-2023 om 18:46

Dus... lang verhaal kort.
TO negeert gewoon de vraag en neemt kind gewoon mee. Wat gewoon ook heel normaal is. Als zwager of zus problemen hebben dan gaan ze weer weg. 

Mocht zus er weer over beginnen, dan zegt TO: Nee sorry, gaan we niet doen. 

Het is niet datje een baby even in de parkeerstand zet ofzo..

ben het helemaal met je eens, het probleem ligt bij de zwager. Maar to heeft erg veel last van dat probleem en wil daar vanaf, dan denk ik dat ze via de zus de meeste kans op succes heeft.

Slekire schreef op 11-08-2023 om 20:16:

ben het helemaal met je eens, het probleem ligt bij de zwager. Maar to heeft erg veel last van dat probleem en wil daar vanaf, dan denk ik dat ze via de zus de meeste kans op succes heeft.

Maar dat was toch eigenlijk al het moment dat de zus erover begon? Nu heeft ze waarschijnlijk zus het idee gegeven dat het een legitieme vraag van haar was, door neit iets te zeggen als "dan blijft HIJ toch thuis?" 

Als ik het lef zou hebben, zou ik inderdaad doen wat Bloemenaandewaterkant voorstelt. Al is het maar omdat ik heel benieuwd zou zijn wat er dan zou gebeuren.

En omdat het de meest simpele en pure vorm is om te benoemen wat er gebeurt. Vergt wel stalen zenuwen of een borrel vooraf vermoed ik.

Hoe gaat het nu, Miamamia?

Ben ik ook benieuwd naar!

ik ook. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.