Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Ouders Online

Ouders Online

23-06-2010 om 11:13

Zwembadjes in de tuin – hoe houd je ze schoon?

Zwembadjes in de tuin – hoe houd je ze schoon? De verkoop van zwembadjes en zwembaden voor in de tuin neemt de laatste jaren explosief toe. Nu we meer thuiszitten en het mooi weer is, loopt het helemaal storm op de verkoop van zwembaden in de tuin. En dan bedoelen we niet die kleine kinderbadjes, maar serieuze zwembaden met een diameter van rond de 2 meter. Of misschien heb je wel een Intex zwemdbad. Hoe dan ook: hoe groter ze zijn, hoe moeilijker het wordt ze schoon te houden. Veel mensen hebben geen idee hoe ze het zwemwater moeten behandelen. Is het überhaupt nodig om iets te doen aan het water? Jazeker! Het verschilt hoe groot je bad is, hoeveel water er in gaat, hoe vaak je het water ververst en welke middelen je gebruikt. Goed nieuws, wij zochten het voor je uitLees daarom snel deze tips om je zwembad in de tuin schoon te houden!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Irene

Irene

23-06-2010 om 12:46

Ach

Hier gaan we aan het eind van een warme dag altijd met z'n allen plantjes water geven met het water uit het opblaasbadje. Leuk en nuttig en de volgende dag weer lekker schoon water in 't bad.
Met een echt zwembad in de tuin is dat natuurlijk wel een tikkeltje lastiger...

ishtar

ishtar

23-06-2010 om 14:27

Pelle

als ik dat doe heb ik geen gras meer over (en het ligt net ) wij laten het dus hooguit 1 nacht overblijven, daarna gaat het de tuin/potten in.

Hier ook

na een dag is het water toch niet om aan te zien, modderig, gras, blaadjes en kinderplas erin.

dus dan schep ik er met een emmer zoveel mogelijk uit voor de planten en de rest gaat op het gras.

angelina ballerina

angelina ballerina

23-06-2010 om 21:03

Maximaal 2 dagen

Hier staat een badje ook maximaal 2 dagen. Niet alleen vanwege bacterieen maar ook vanwege allerhande andere rotzooi inderdaad. Mijn voorkeur gaat toch uit naar verversing van het water boven de toevoeging van zo'n zakje. Bij grote zwembaden wordt dat natuurlijk een ander verhaal.

Sera

Sera

23-06-2010 om 21:53

Nou...

Als ik het water uit het zwembadje elke dag weg zou gooien dan is de tuin binnenkort het zwembad. Zoveel water kan onze tuin echt niet aan. Bovendien vind ik het ook zonde van het water. Water is heel kostbaar en daar moeten we zuinig mee zijn. De luxe van water gebruiken voor de fun is al heel groot dus daar ga ik zo zuinig mogelijk me om. Wij hebben een pomp gekocht en dat helpt wel redelijk. Chloor tabletten vind ik niet zo prettig hoewel we ze wel gebruiken soms. Misschien ga ik de poolbuddy proberen. Het klinkt best als een goede oplossing.

Wij hebben trouwens twee zwembadjes. Een kleinere voor de jongste en een grote voor de oudere kinderen. Het kleine badje gebruik ik inderdaad wel om de planten water te geven maar alsnog niet elke dag.

En dit

... is dus precies de reden waarom ik niet zo'n groot lel van een bad wil.

Nou ja, dat is reden 1. Reden 2 is de te vrezen aanloop van alle kinderen in de wijde omgeving

Ik wil volgend jaar wel een iets groter badje dan dat minidingetje dat we nu hebben, maar dan wel een die ik na een dag gewoon in de border kan leegkiepen. De grond watert hier gelukkig erg goed af.

Groeten,

Temet

Puck

Puck

24-06-2010 om 09:24

Chloordrijver

Wij hebben een zwembad van 3 x 1.7 m in de tuin en met een chloordrijver met langwerkende chloortablet erin blijft het water minstens een maand goed, meestal langer. En dan nog zonder popm De kinderen en hun vriendjes hebben we aangeleerd om niet direct vanuit de tuin in het bad te stappen maar via een voetenbadje. Zo houdt je een heleboel viezigheid en zand uit het bad en daar haal je volgens mij een grote winst. En hoewel er chloor in zit is het niveau wat ik aanhoudt te laag volgens de gebruiksaanwijzing dus het stinkt niet eens. Voor mij heeft die buddypool geen toegevoegde waarde.

Puck

die buddypool is milieuvriendelijk en dat is het chloortablet wat je gebruikt absoluut niet.

Dus dat lijkt mij de toegevoegde waarde.

Puck

Puck

24-06-2010 om 11:48

Manda

Ik kan niet beoordelen of het milieusvriendelijk is. Ze claimen dat zelf (uiteraard) wel, maar ik weet niet hoe milieuvriendelijk "op elkaar inwerkende zouten zijn". Verder staat er dat de chloorbehoefte gereduceerd wordt met 60%. Dus je hebt dan toch nog chloor nodig om het helemaal goed te houden. Daarbij komt voor mij nog het kostenaspect kijken. Als ik er iedere week een zakje in moet kieperen à 3,95 dan ben ik met 1 chloortablet per maand toch aanzienlijk goedkoper uit. Of zou ik met die Pool Buddy iedere week mijn water moeten verversen? In dat geval vervalt het het milieu-aspect grotendeels omdat ik dan iedere week ff een halve kuub water door het putje spoel.
Ach en verder ben ik van het type, ach ze hebben nog nooit wat opgelopen van die "(voor het oog onzichtbare) echt vieze zwembadjes" en wij zijn er ook allemaal groot mee geworden dus het zal wel loslopen, het wordt allemaal weer heerlijk dramatisch voorgesteld.

Chloordrijver, pomp, stofzuiger,voetenbadje

Wij hebben een badje met ruim 7000 liter water. De chloordrijver drijft continue. Pomp wordt na gebruik zwembad een paar uur aangezet. Via het voetenbadje erin. Afdekzeil 's avonds. En met een soort stofzuiger zand van de bodum afzuigen. Gistermiddag zaten er 6 jongens in, dan vervuilt de boel snel. 2 x per week testen of het water nog schoon is. Zo doen we het al een jaar of 5, dit gaat prima zo. Maar, even ot., koud dat het water is. 19 graden! Mij krijg je er voorlopig niet in..

Puck

Puck

24-06-2010 om 13:31

Janitha (o.t.)

7000 liter en dat noem jij eeen badJE..... Tja het is maar wat je referentiekader is LOL

Tineke

Tineke

24-06-2010 om 17:18

En waar...

kunnen we de gratis monstertjes krijgen?

Puck

Puck

24-06-2010 om 19:45

Arnoud

Ik snap dat je graag reclame maakt voor je eigen product, maar probeer mij eens te overtuigen waarom ik jouw peperdure middel zou kopen en mijn goedkope chloordrijver weg zou doen. Wat bedoel je met die zouten? Wat voor zouten? Hoe onschadelijk zijn die. Alle voordelen die jij noemt in je laaatste posting bereik ik namelijk ook heel goed met andere middelen. En je hebt het over veilig water: ach die algen die er in groeien maken het water niet onveilig. Wat voor gevaarlijke kiemen zouden kunnen groeien in zwembadwater dat niet met jouw Pool Buddy is behandeld. En je zegt dat de chloorbehoefte 60% afneemt. Dat betekent dat je dus nog steeds chloor moet toevoegen ter ontsmetting kennelijk.

Sera

Sera

24-06-2010 om 19:52

Misschien toch niet zo geschikt

Ons zwembad heeft een doorsnede van bijna 4 meter en hoogte van 90 cm. Ik heb geen idee hoeveel liter water er in gaat maar wel veel. Is dit dan ook geschikt voor zo'n soort zwembad of echt alleen voor hele kleine badjes?

We hebben ook nog een kleiner badje voor onze jongste zoon maar dat is echt zo'n mini badje en daar doe ik altijd maar een klein laagje water in. Dat badje zet ik dan naast de zandbak en dan kan hij lekker spelen met zand en water. Dat badje leeg ik wel 's avonds bij de planten maar daar doe ik ook echt maar een laagje water in want dat is juist voor als hij alleen speelt en dan mag hij het zo vies maken als hij wil.

Puck

Puck

25-06-2010 om 09:43

Sera

De inhoud van je badje is pi * r kwadraat * h. Uitgaande van een badje van 4 meter met stel 70 cm water erin kom jij op ongeveer 890 liter

Inhoud

De inhoud van een cilinder is pi x straal (halve doorsnee) in het kwadraat x vulhoogte. Alle maten in meters geeft een uitkomst in kubieke meters en elke kubieke meter is 1000 liter. Voor het bad van Sera dus 3,14 * 2 * 2 * 0,7 = 8,8 kubieke meter = 8800 liter.
Voor ons zwembad thuis met een doorsnee van 3 meter en een vulhoogte van 70 cm 3,14 * 1,5 * 1,5 * 0,7 = 4,9 kuub (4900 liter).

Puck

Puck

25-06-2010 om 10:44

Arnoud

Tja, je legt het wel mooi uit, maar dat is geen antwoord op mijn eerder gestelde vragen. Dat iets op basis van zouten is wil niet zeggen dat het per definitue een milieuvriendelijk produkt is. Je zegt nu verder ook zelf dat de chloornoodzaak drastisch afneemt. Eerder heb je het over 60%, dat is iets meer dan de helft. Ergo: chloor blijft ook bij jouw produkt noodzakelijk. Verder kom je nu ineens met het verhaal dat je een pomp nodig hebt. Tja, in je eerste posting liet je overkomen dat je een zakje in het water kiepert en dan klaar was. En het kan wel enorm makkelijk in gebruik zijn: iedere week een zakje erin gooien, maar dat is mijn chloordrijver ook. Verder geef je nog steeds niet aan wat voor onveiligheid het zou geven als ik jouw produkt niet gebruik. En het leiding water is van nature in grote delen van Nederland zacht, daar hebben we jouw PoolBuddy niet voor nodig.
Kortom., je brengt een mooi commercieel praatje, krijgt hier veel aandacht, maar ik zie nog steeds geen toegevoegde waarde van jouw produkt. Overigens vind ik het leuk dat je je verder in dit draadje ook blijft bemoeien. Maar ik zou wel graag concreet antwoord willen hebben op de vragen in mijn vorige posting.

Puck

Puck

25-06-2010 om 10:50

Website bekeken

Nu ik de website bekeken heb wordt ik toch wel erg cynisch. Daar wordt namelijk nergens gesproken over dat je een pomp nodig hebt. En ineens blijkt een zakje maar voor 2000 l te zijn (dat had ik in je eerste posting over het hoofd gezien kennelijk). Voor een badje van 8000 l (sorry, had een denkfoutje gemaakt in mijn berekeningen, hoogte was een factor 10 te weinig) heb ik dus 4 zakjes per week nodig. Kassa!!! En wat me verder erg stoort is de fouten op de website en in je postings: 1 zakje behandeld 2000 liter water... Oei, tenenkrommend, sorry.

Zouten

Dus mijn oplossing om er een paar pakken zout in te kwakken is dus zo gek nog niet (zie Huis Tuin Keuken). Pomp aan, zout erin, klaar. Toch?

mirreke

mirreke

28-06-2010 om 16:01

Puck, spelling

Ik liep daarnet langs een winkel met een reclamebord voor de deur. Daar stond ook het woord 'behandeld' in de tegenwoordige tijd gebruikt, dus niet als voltooid deelwoord. Het was op een gedrukt vel, kortom er zijn meer winkels met dezelfde poster... Tenenkrommend inderdaad.

Puck

Puck

28-06-2010 om 16:31

Ha ha mirreke

In zo'n geval krijg ik toch vreselijk de neiging om ter plekke een stift te vragen en het te verbeteren

Mondeo

Mondeo

28-06-2010 om 16:35

Puck, spelpolitie (ot)

Maar Puck, als je zulke fouten zo tenenkrommend vindt, waarom maak je dan zelf ook een megagrote?: "Nu ik de website bekeken heb wordt ik toch wel erg cynisch"

Puck

Puck

28-06-2010 om 22:16

Mondeo (ook ot)

Tja, je hebt helemaal gelijk, ik zit hier gelijk met schaamrood op mijn kaken, maar mijn posting is toch iets anders dan een uitgebreide reclamecampagne. Bij mij gaat het in de snelheid van mijn reaktie regelmatig mis. Maar dat is toch van een ander kaliber vind (zonder T dus) ik. Als ik meer de moeite neem voor iets dat de deur uit moet op bijv. mijn werk dan zul je er weinig fouten in kunnen ontdekken.

Hermiena

Hermiena

30-06-2010 om 12:23

Nou ja, toch chloor

Ik denk dat is wel wat, want manlief wil geen chloor ivm vijver. Bestel ik die zakjes, moet je ook nog een chloortablet gewoon gebruiken!

Sancy

Sancy

30-06-2010 om 18:08

Ik lees vooral

een verkooppraatje (en ja, dat mag, daarvoor heb je betaald - waarvoor mijn hartelijke dank want het komt OO ten goede) gelardeerd met drogredenen.
Oh ja, en ik lees ook een verkeerd voorzetsel in een eeuwenoude Engelse uitdrukking.

Puck

Puck

01-07-2010 om 08:50

Arnoud, je legt nog steeds niets uit

Ik ben het met Sancy eens, je weet een mooi verkooppraatje te houden, en antwoordt mooi overal ja op, maar waarom en de "bewijzen" die zie ik nog steeds niet verschijnen, ondanks diverse keren vragen. Dat België inmiddeld Poolbuddy omarmD heeft, tja en... moet ik het dan ook maar doen. Je blijft volhouden dat het middel milieuvriendelijk is omdat het op basis van anorganische zouten is. Dat is een hele rare redenering. Anorganische zouten zijn helemaal niet per definitie milieuvriendelijk. En waarom zijn die slijmerige laagjes langs je wand nou smerig? Dat weet ik nu ook nog steeds niet. Overigens heb ik die in mijn ongefilterde badje met chloor helemaal niet. En welk risico heeft die biofilm nu? Ook dat leg je nog steeds niet uit. Leg nu eens haarfijn uit wat het risico is als ik mijn kinderen in een badje laat zwemmen dat niet met jouw Poolbuddy is behandeld?
En dat je voor 3,95 een fris badje hebt is erg kort door de bocht: je vergeet even te melden dat dat slechts voor 2000 liter is en slechts voor een week. Per week ben ik dus al snel een tientje kwijt. In dat geval kan ik mijn hele gezin beter een zwembadabonnement cadeau doen. En voor het gemak vergeet je even te vermelden dat je ook nog steeds chloor en een pomp nodig hebt. Maar als "the proof of the pudding is eating it" is: kom maar over de brug met 6 zakjes. Ik wil ze met alle liefde in mijn zwembadje kieperen en kijken en 2 weken proberen of het een beter resultaat geeft dan zoals ik het nu doe en tevreden over ben.

Puck

Puck

01-07-2010 om 08:53

Hermiena

Kijk, jij bent nu precies het voorbeeld dat ik bedoel. Mensen worden in eerste instantie lekker gemaakt met een alternatief voor chloor. Jij bestelt het en komt er dan achter dat je alsnog chloor moet gebruiken. Typisch gevalletje van de addertjes even niet goed in de gaten gehouden, maar ondertussen voel je je wel bekocht. Overigens gaat chloor en een vijver erg goed hoor. Wij hebben dat ook en wij gooien uiteraard het zwembadje niet leeg, maar pompen hem keurig af met een dompelpomp naar het riool. Werkt als een tierelier.

Zout en chloor

Doet me denken aan een proefje dat ik laatst met een schoolklas mocht uitvoeren: glas water, veel gewoon keukenzout erin, twee potloden erin steken waar je stroom door voert (batterij).

Het keukenzout (natriumchloride) valt uiteen in de twee basisbestanddelen, natrium en chloride. En inderdaad, konden de leerlingen vaststellen, het water rook opeens naar zwembad!

Dus die mooie verhalen over anorganische zouten (ziehier, natriumchloride, keukenzout, is er ook eentje: http://nl.wikipedia.org/wiki/Categorie:Anorganisch_zout) geven mij vooral het gevoel dat er iemand een scheikundig rad voor onze ogen draait.

Natuurlijk betaal je voor de marketing, de onderzoeken, de verpakking - maar ik denk dat als je puur zou kijken naar wat er nou in zo'n zakje zit, dat je dan op een heel lage kostprijs zou kunnen zitten.

Trouwens, zout is een heel goede ontsmetter. Veel engerikken komen in zout water niet voor. Maar ik kan me ook voorstellen dat chemisch experimenteren met een kinderbadje voor de meeste mensen niet weggelegd is (ja even wachten, papa stuurt er weer even een stroomstoot doorheen!).

Zelf gaan we voor een klein opblaasbad, elke dag dat we die gebruiken legen we die in de dorstige plantenbakken. Toppunt van recycling en de organische medebewoners van onze tuin zijn er dolblij mee!

Corina

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.