Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

12 jarige IPhone 7

In dubio. Onze zoon is al jaren heel spaarzaam.
Verjaardagsgeld, rapportgeld, zakgeld het werd
Altijd grotendeels opzij gezet. Waarvoor wist hij nog niet maar
Nu wel. Hij gaat naar de middelbare school en wil een regurbished
iPhone 7. Hij heeft het geld bijna bij elkaar. Nu heb ik altijd gehoord dat
Je vooral je kind moet laten bepalen wat hij /zij koopt van zijn spaargeld. Ik leg ook niets bij
dus hij betaalt hem helemaal zelf. Maar... diep van binnen vind ik een telefoon van 450 voor een 12 jarige
Echt te zot. Moet ik nu een stokje voor zijn plannen steken? Wat meespeelt is dat een kennis bij IPhone werkt en gen verteld heeft dat een Iphone6 nu een slechte investering is. Hij loopt nu vaak tegen apps aan die hij op zijn 5s niet kan downloaden en dat gaat binnen jaar ook met de 6 gebeuren. Op dat vlak snap ik zijn keuze voor de 7.

Triva

Triva

04-03-2018 om 10:34

tja

Ik kijk niet meer op van 12jarigen die dure dingen kopen, ik wil alleen niet dat een 12jarige meemaakt dat er iets van hem gejat wordt omdat het té aantrekkelijk wordt. Dat neem ik mee in de overwegingen en gesprekken met mijn kind. Wat doet hij als zijn apparaat afgepakt wordt, kapot valt of verliest?

Triva

Triva

04-03-2018 om 10:35

aanvulling

Mijn zonen hadden dus vaak wel dure dingen bij elkaar gespaard maar die bleven thuis: xbox, playstation, wii, DS etc. Naar school hebben ze altijd een goedkoop apparaat mee.

Mijntje

Mijntje

04-03-2018 om 10:39

Nou, ik heb een 5s en nergens problemen mee. Al die angst begrijp ik niet. Mijn zoon van 13 heeft nb een 4s en daarbij kan hij alleen zijn cijfers van magister niet inzien (maar dat kan hij wel op z'n ipad of thuis op de computer), verder kan hij er alles mee.
Het is wel het eigen geld van je kind, dus ik zou er niet zo'n groot probleem van maken. Hij heeft alleen nog niet 'geoefend' met kwijtraken etc., daarom zou ik eerst een goedkopere adviseren. Een nieuwe 5s is misschien ook wel beter dan een refurbished 7? (dat weet ik niet zeker) Je kan je kind wel vertellen, mocht hij z'n telefoon verliezen, hoe naar ook, jij geen zelfde vervangende koopt. Het is zijn verantwoordelijkheid.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

04-03-2018 om 11:45

Mijn dochter (14) heeft mijn oude iPhone 6, andere dochter zelfs nog een vier jaar oude 5s. Beide functioneren nog prima, al zit de 5s wel regelmatig vol (is een 16GB, wat veel te weinig is). Ze hebben hier nooit zoveel geld gehad dus telefoons zijn altijd krijgertjes, maar die behandelen ze als hun eigen kindjes. Ze gaan er dus heel zorgvuldig mee om.
Ik zou wel even goed rondkijken naar waar je je refurbished toestel koopt. Ze zijn niet allemaal even goed.

mirreke

mirreke

04-03-2018 om 13:30

Refurbished met simpel abo

Kijk daar eens: heel goedkope abonnementjes, en je kunt er een refurbished telefoon bij kopen. Die haal je dan bij Leapp, of je krijgt hem thuisgestuurd. Ook zit daar garantie op.
Mijn dochter heeft ook een refurbished iphone 7 van Leapp. Heerlijk toestel vindt ze het.

Ik zou niet verbieden, wel evt. nog eens met hem praten om te vragen of hij het wel zeker weet, niet ook eens aan een Android wil denken...

Erica

Erica

04-03-2018 om 14:26

Ik denk iedere keer:

hadden ze twaalf jaar geleden al een iPhone 7? Het draadje gaat vast over de vraag of je niet beter een nieuwe iPhone kunt kopen in plaats van zo'n oude.

En dan bedenk ik weer dat het kind waarschijnlijk twaalf is en niet de telefoon.

Jo

Jo

04-03-2018 om 14:44

Nieuw

Mijn huidige telefoon is ooit aangeschaft door mijn zoon en daarna heeft mijn dochter hem gekregen en toen die hem niet meer wilde mocht moeders hem hebben.

Op dit moment begint de accu van deze IPhone 4s kuurtjes te krijgen. Voor rond de € 325,- zal ik mijn eerste nieuwe IPhone aanschaffen. Het betreft de SE, geheugen 32gb.

Kan iemand mij uitleggen waarom je een refurbished IPhone7 voor € 450,- aan zou schaffen?

https://www.consumentenbond.nl/smartphone/refurbished-iphone

Ad Hombre

Ad Hombre

04-03-2018 om 17:17

" Voor rond de € 325,- zal ik mijn eerste nieuwe IPhone aanschaffen. Het betreft de SE, geheugen 32gb."

Mijn zoon heeft ook een SE, prima ding hoor, voordelen:
- Het is zo'n beetje de enige kleine telefoon die je nog kunt kopen
- Je kunt hem aardig dichtzetten, geen spelletjes!

"Kan iemand mij uitleggen waarom je een refurbished IPhone7 voor € 450,- aan zou schaffen?"

Status, net als merkkleding, ze willen erbij horen.

Mijn zoon kreeg al van een klasgenootje te horen dat hij 'skere' kleren aan had. Niks skeer aan hoor, gewoon een of ander skater/snowboard merk, de naam wil me even niet te binnen schieten.

Androids ook prima. Met name de Moto's zijn prima van kwaliteit en heel betaalbaar. De batterij van de mijne gaat twee keer zo lang mee als die van de SE.

Alison

Alison

04-03-2018 om 23:43

Consumentenbond

Toevallig net zitten te lezen in de nieuwe consumentengids dat de kwaliteit van gerefurbishte (wat een woord)toestellen vaak nogal teleurstellend is in verhouding tot de prijs.
Even ter overweging

Jo

Jo

05-03-2018 om 07:08

@ Alison

Had die link ook al geschreven, zie #8.

Vandaar mijn vraag. Waarom je een refurbished toestel aan zou willen schaffen!

@nnemoon

@nnemoon

05-03-2018 om 11:21

Geen probleem!

Ik zou er geen probleem mee hebben. Hier heeft zoon een IPhone 6S 64 GB gekocht van zijn eigen geld toen hij naar de middelbare ging. Prima zo lang ik het maar niet hoef te betalen. Hij is heel zuinig op zijn spullen en doet er heel voorzichtig mee. Hij is geen opschepper, dus steekt andere niet de ogen uit en als een vriend in nood zit mogen ze gewoon zijn telefoon gebruiken om ouders op te bellen, dus ik heb er geen enkel probleem mee.

maan.

maan.

09-03-2018 om 13:49

apple

Op de middelbare school lopen ze volgens zeggen bijna allemaal met apple. Ook op de universiteit is apple bovengemiddeld populair. Tja. Apple is apple en daarom wil iedereen apple? Geen idee. Ik vind het veel geld zeker voor refurbished dan moet je toch maar afwachten wat je koopt. Ik snap dat je zoon graag een apple wilt maar ik snap ook jouw bedenkingen. Lastig!

Dochter zweert ook bij apple; heeft nu een SE vindt het een perfecte telefoon een perfecte maat. Ze heeft er een keer een probleem mee gehad (maar dat is netjes opgelost). Hiervoor ook een apple een 4S, ook van eigen spaargeld gekocht overigens toen zat ze in de derde klas en werd het tijd voor een 'echte' telefoon dus een apple (aldus dochter).

Andere dochter wilde er niet teveel geld aan besteden en kocht een huawei. Onverslijtbaar! (zelfs tweemaal vallen en en een bui regen heeft ie overleefd..) Maar na drie jaar wel wat traag dus weer een nieuwe huawei, naar volle tevredenheid.

Een keer een motorola gehad, wat een dramading. Eerste keer probleem is ie vervangen, tweede keer probleem is ie gerepareerd. Toch maar een derde keer terug toen ie weer problemen gaf; per slot van rekening nog geen jaar oud. En toen vroeg mediamarkt of we nog wel vertrouwen in het product hadden. Nee, duidelijk nee. Omdat het de derde keer was binnen een jaar kregen we een tegoedbon voor een andere telefoon. Super. Maar nooit meer een motorola.

Ad Hombre

Ad Hombre

09-03-2018 om 14:36

maan

"Een keer een motorola gehad, wat een dramading."

Merkwaardig, misschien lang geleden? Motorola ('Moto') is in 2014 overgenomen door het Chinese bedrijf Lenovo en sindsdien zijn de smartphones volgens mij enorm verbeterd. Ik heb er zelf een en een paar collega's ook en het is echt een verademing na een bloatware Samsung.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.