Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

200mb internet voldoende?

Hoeveel MB internet heb ik nodig als ik alleen whatsapp wil gaan gebruiken op mijn mobiele telefoon? ik dacht zelf aan 200mb? heeft iemand ervaring?

goog

goog

09-07-2013 om 17:30

Ruim voldoende

Als je het inderdaad bij alleen Whatsapp weet te houden dan is 200 mb meer dan voldoende. "Google" suggereert dat sturen zo'n 0,001 MB gebruikt en ontvangen zo'n 0,002 MB per bericht. In orde grootte: ongeveer 50.000 per maand, 2000 per dag of 1 per minuut ontvangen en versturen.

lennest

lennest

09-07-2013 om 18:43

500 mb

Ik heb een abonnement met 500 MB per maand, was een combi met een telefoonabonnement en ik gebruik zo'n 150-200 mb per maand, daarvoor gebruik ik what's app, surf ik op het internet, haal de mail op en speel een paar spelletjes waarbij ik internet nodig heb. Maar: ik gebruik wel, waar ik maar kan, wifi.

Yaron

Yaron

09-07-2013 om 19:59

100 mb

Ik heb een abonnement van 100 mb, ik gebruik meestal 50 mb, soms iets meer, maar over de 100 ben ik nog nooit geweest. Op steeds meer plaatsen heb je wi-fi, dus dan heb je de mb's niet nodig. Ik whats-app, surf op het net, Facebook, Twitter en haal mijn mail op.

Kaaskopje

Kaaskopje

09-07-2013 om 20:13

200 kan

als je regelmatig gebruik kunt maken van wi-fi. Ik heb afgelopen maand amper mobiel internet gebruikt, terwijl ik een bunden van 1 gb heb. Zonde! Maar als ik uithuiziger ben zonder wi-fi, dan gaat het best hard. Maar ik heb hem dan ook niet alleen voor whatsapp. Ik speel onderweg ook spelletjes, zit op facebook, maak foto's en verstuur die, zoek gegevens op, treinvertrektijden, dat soort zaken.

Vic

Vic

09-07-2013 om 21:44

Vakantie

Ik had tijdens mijn vakantie een internetbundel gekocht voor het buitenland. Heette onbeperkt, maar je kreeg maar 100 MB normale snelheid en de rest langzamer (dus onwerkbaar). Ik geloof dat ik na 5 dagen al door die 100 MB heen was, en dan had ik geen gekke dingen gedaan. Wel wat filmpjes bekeken op de NOS-app omdat toen net de kroning was. Als je alleen Whatsappt zal het niet zo snel gaan

sus-anne

sus-anne

10-07-2013 om 08:29 Topicstarter

Oke

ik heb een bundel van 200 mb gekozen,kan hem altijd verhogen.Maar ik gebruik veel wifi ,dus denk niet dat verhogen nodig is.Ik betaal nu €13 p/m voor 100 belmin. onbeperkt sms en 200mb internet( niet te duur toch?)

ilsepilse

ilsepilse

11-07-2013 om 16:43

Heel verschillend

oudste heeft ook 500mb en verbruikt er maar 300 p/m, de jongste ook maar die was er laatst na 5 dagen al doorheen ! wel irritant dat bij die nieuwe abonnementen geen onbeperkt internet meer is, dwz als je 500mb bijna op is is hij dan heel traag.. ik heb nu watchdog op zijn mobiel gezet en check het dagelijks op my t-moblile
ik heb hem gezegd alleen te appen en geen filmpjes te kijken want die vragen veel mb (ik zie nu ong 30mb per dag !) en waar thuis om wifi idd

Foto's via whatsapp

En geen foto's versturen via Whatsapp. Leuke gadget, maar dan loopt het mb-verbruik behoorlijk op.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.