Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

bertje1

bertje1

13-06-2020 om 09:02

aarch maken A5 folder Word

hallo allen.

ik wil een A5 folder maken maar alles gaat door elkaar.
Heb 'katern' ingesteld op advies van google (bij 'indeling' en ' pagina instelling) en ' afdrukken dubbelzijdig en omslaan aan korte zijde'

op mijn word document staat nu:
pagina 1, A5, 2 kolommen met rechts de voorkant en links de achterkant.
Dat gaat dan goed want als je hem dubbelvouwt komt 'links' achterop.

maar binnenin gaat het natuurlijk helemaal fout.
ik kan wel de pagina's zo zetten dat het uiteindelijk goed komt maar dit is een soort eindeloos geknip en geplak. (ahterkant van de ;'voor en achterkant' moet namelijk pagina 1 en de 1 na laatste pagina worden.

snappen jullie het nog hahaha.
.
wie weet het gouden ei.

Knip en plak

“ ik kan wel de pagina's zo zetten dat het uiteindelijk goed komt maar dit is een soort eindeloos geknip en geplak. (ahterkant van de ;'voor en achterkant' moet namelijk pagina 1 en de 1 na laatste pagina worden.”

Dat zou ik zo maar doen.
(Vroeger deden we dat met stroken tekst en snuiflijm)

Volgens mij is het digitaal op te lossen door de kolommen aan elkaar te koppelen. Dan vullen de kolommen zich in de juiste volgorde. Maar hoe dat in jouw programma moet, weet ik niet.

Marie

Marie

13-06-2020 om 10:11

Volgens mij

Even uit het hoofd (zit even niet achter pc).
Maak de folder op het papierformaat A5.
Kies bij afdrukken voor 2 bladzijden op 1 pagina.
Kies bij printerinsstellingen voor dubbelzijdig afdrukken.
Daar kun je als get goed is ook kiezen uit verschillende opties.
Jouw printer kan dubbelzijdig afdrukken neem ik aan?

Voordat deze luxe opties er waren maakte ik folders/boekjes op A4 liggend met twee kolommen.
Dan keek ik hoeveel pagina's er waren.
Dan nam ik wat papiertjes en vouwde ze dubbel en schreef met de hand de paginanummers erop. Als ik ze dan uitvouwde zag ik dat bijvoorbeeld links pagina 4 was en rechts pagina 1.
Dan verplaatste ik in Word alle pagina's in A5 naar de juiste plek en drukte dan af.

Gelukkig hoeft dat niet meer als je een printer hebt met meerdere mogelijkheden.
Moet je vaak wel even in de printerinsstellingen kijken.
Succes

Marie

Marie

13-06-2020 om 10:12

Nog even goed gelezen

Ik zie dat je al bezig bent geweest met links en rechts.
Dat hoeft dus tegenwoordig niet meer.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.