Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Stradie

Stradie

30-11-2018 om 22:43

Agenda app voor gescheiden ouders

Ik heb andere woonruimte gevonden en ga nu verhuizen.
Als gezin hadden (hebben nog) we altijd een agenda app. Cozy. Werkt ontzettend goed. Maar (straks ex) man en ik willen natuurlijk niet meer onze eigen afspraken in de gezamenlijke app zetten. Maar het liefste wil ik wel een app waar de kinderen alles in zetten (doen ze nu ook) en waar wij beiden in meelezen en ook onze afspraken zetten. De kinderen zien dan alles van ons maar wij niet van elkaar.
Bestaat dat?
Of iemand nog een ander idee? Twee verschillende apps lijkt me voor de kinderen niet handig, dan moeten ze alles dubbel noteren.

V@@s

V@@s

01-12-2018 om 00:39

Gewoon de google agenda

Dat kan precies wat je wilt.

Eva

Eva

01-12-2018 om 06:50

Digitale agenda

Als je voor je digitale agenda (degene die de meeste mensen al op hun telefoon hebben staan volstaat waarschijnlijk maar anders kan je bijv de Google agenda downloaden) een apart e-mailadres aanmaakt dan kan iedereen die gebruiken voor de afspraken van de kinderen en gezamenlijke afspraken. daarnaast kan iedereen dan zijn eigen agenda selecteren en uiteindelijk ziet iedereen precies wat voor hem relevant is.

Triva

Triva

01-12-2018 om 07:44

Afspraken

Je kunt toch gewoon prive gebruiken? Dan weet de ex niet wat je doet maar je bent niet thuis. Moeten de kinderen meer weten?

V@@s

V@@s

01-12-2018 om 08:30

Je hebt geen apart emailadres nodig

Gewoon een extra agenda aanmaken en die delen

Sas

Sas

01-12-2018 om 11:19

Hier ongeveer zoals Eva

Puber heeft een mailadres voor de agenda (ook gmail). Die is ook in mijn telefoon gezet. Ik kan er gezamenlijke afspraken in zetten. Zijn afspraken krijgen in mijn agenda een ander kleurtje.
Mijn privé afspraken in zijn agenda vind ik niet nodig. Dat wordt te onoverzichtelijk. Tenzij ik een dag in het weekend weg ben of zo. Dan is het wel handig dat hij dat weet (en onthoudt).

Met twee kinderen kun je twee mailadressen maken of ze gebruiken samen één mailadres.
Toen mijn oudste nog thuis woonde, hadden ze elk een mailadres voor de agenda, die ze allebei ook op mijn telefoon gezet hebben.

Als kinderen een privé afspraak hebben, gebruiken ze gewoon een andere agenda.
Uiteraard alles in één app, op mijn iPhone agenda geheten.

V@@s

V@@s

01-12-2018 om 15:51

je hebt helemaal geen extra emailadressen nodig

Je kunt gewoon een agenda toevoegen in je agenda-app van google. Deze agenda deel je met de betrokken personen. Zo ziet iedereen alleen de afspraken die voor hemzelf relevant zijn.

https://support.google.com/calendar/answer/37082?hl=nl

Sas

Sas

01-12-2018 om 17:01

V@@s, dan moet je wel de agenda-app van Google gebruiken

En dat doe ik niet.

V@@s

V@@s

01-12-2018 om 17:05

dat hoeft niet volgens mij

je kunt ze ook aanmaken via je browser achter de laptop, en in een willekeurige andere agenda-app inlezen

Ikke

Ikke

25-03-2019 om 16:16

Google

Wij hebben op naam van kind een nieuw e-mailadres bij google aangemaakt en dat e-mail adres gebruiken we voor het kind. Bijv. bij sport inschrijvingen etc. maar gebruiken dus ook die google agenda voor alles voor het kind.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.