Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Nimbo

Nimbo

08-01-2016 om 11:48

agenda beheer

Beetjje stomme vraag maar ik loop er tegen aan dat ik moeilijk in mijn telefoonagenda kan kijken als ik aan mijn telefoontje zit om een aspraak te maken. Hoe doe jij dat?

Katniss

Katniss

08-01-2016 om 11:59

Heel goede vraag

Ik heb gewoon nog een papieren agenda omdat het mij ook onhandig lijkt, dus ik lees graag mee.

met een tweede scherm

Dus: als ik zelf een afspraak wil maken zorg ik dat ik m'n iPad of computer bij de hand heb voor de agenda: dan kan ik tegelijkertijd bellen en kijken wanneer de afspraak kan.
Als je een telefoontje binnenkrijgt op je mobiel, en je hebt geen tweede scherm bij de hand, dan kun je overschakelen naar agenda terwijl het gesprek doorgaat. Niet ideaal, maar wel mogelijk. En zo vaak komt dat nou ook weer niet voor bij mij.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

08-01-2016 om 12:31

iPad of laptop

Inderdaad, een tweede scherm. Ik vind het ook onhandig om het tijdens het telefoneren in mijn telefoon te doen. Maar het kan natuurlijk wel gewoon. Moet je de telefoon even op de speaker zetten.

Moeder

Moeder

08-01-2016 om 12:56

Samsung

Ik heb een Samsung Galaxy S5 en als ik gebeld word en in mijn agenda wil kijken dan zet ik de luidpreker aan en druk ik op de home knop. Da's die grote onderin. Dan zie je bovenin het scherm een groene balk met een telefoontje er in. Ik kan dan op het agenda icoon tikken en in mijn agenda kijken. Ben ik uitgepraat dan tik ik op die groene balk en heb ik weer het gewone telefoonscherm.

angel3

angel3

08-01-2016 om 13:20

zelfde als moeder

Ik heb een andere telefoon maar wel android. Ik zet hem niet op luidspreker, maar als je belt, dan gewoon op home drukken en je komt in je startscherm. Je teleoongesprek is er dan nog gewoon, zolang je niet op de grote rooie knop "ophangen" drukt

Mijntje

Mijntje

08-01-2016 om 13:42

onthouden

Ik onthoud het gewoon, zet het desnoods voor alle zekerheid als geheugenstem in mijn telefoon en schrijf het thuis in mijn papieren succesagenda.

tonny

tonny

08-01-2016 om 13:50

gewoon, een papieren agenda

en die zet je als het jaar om is in de kast, op zolder. Heb je nog iets tastbaars om terug te kijken op je verleden!

angel3

angel3

08-01-2016 om 16:32

mijntje

Maar als jij aan de telefoon een afspraak maakt dan weet jij dus uit je hoofd wanneer je wel en niet kan?
Ik heb de digi agenda in mijn telefoon gesynct met man en met werk. Als ik de dokter bel en het moet overdag dan weet ik ook of dat lukt met werkafspraken. Als ik afspreek met een vriendin kan ik meteen zien of mijn man er die avond dan wel is ivm kids of dat er iets geregeld moet worden. Ik kan afspraken wel onthouden maar 9 vd 10 x moet ik terugbellen, o oeps ik kan dan helemaal niet.

Mijntje

Mijntje

08-01-2016 om 17:25

angel3

Ja meestal wel. Knap he Maar ik weet vaak uit mijn hoofd wel of ik kan.
En ik heb weinig afspraken Soms maak ik het onder voorbehoud zodat ik het even check en erop terug kom, maar meestal zit ik terwijl ik de afspraak maak toch bij de computer en mijn agenda.

Hier

1 digitale agenda waar alles in staat, werk, eigen afspraken, afspraken kinderen en man, man kan ook in deze agenda en zo weet hij dus ook alle afspraken, inclusief reminder 10 minuten van te voren. Als ik bel, heb ik meestal de iPad bij de hand, als ik ergens ben en wordt gebeld, kan ik mijnen agenda erbij pakken door zoals hierboven geschreven op de home knop te drukken.

Als ik op mijn werk achter de pc zit, kan ik daar ook mijn agenda openen. Geen papieren agenda meer, ook in je digitale agenda kan je terug kijken

Emma

Emma

08-01-2016 om 22:28

Ik ook

Ik kijk soms op mijn telefoonagenda terwijl ik bel. Ik heb niet altijd een tweede scherm paraat. Ik heb drie schermen waar mijn agenda op kan: Androidtelefoon, Ipad en windows pc. Het is een hoop gedoe om alles te synchroniseren, maar dan heb je ook wat

Moeder

Moeder

08-01-2016 om 22:34

Emma

Overstappen op de agenda van Google. Synchroniseert helemaal vanzelf op al mijn apparaten, geen werk meer aan.

Vogel

Vogel

09-01-2016 om 11:45

Hier ook Google

Ideaal, en nooit meer smoesjes van man van 'ik wist niet dat je dan een afspraak had!'
Als ik ergens live een afspraak maak (ortho, arts) vraag ik altijd wel een afsprakenkaartje. Anders sta ik leesbrilloos zo te priegelen op dat kleine schermpje van mijn mobiel.

En we hebben nog een papieren afsprakenkalender boven de eetkamertafel hangen. Dan weten de pubers (die zelf agendaloos door het leven gaan) ook wat er staat te gebeuren.

Marie

Marie

09-01-2016 om 11:53

Op luidspreker - onhandig?

Ik heb altijd "ruzie" met de telefoon als ik zulke "handige" dingen doe als overschakelen op de luidspreker. Ik versta dan de helft niet en dus ga ik harder praten, omdat ik denk dat de ander mij ook niet hoort (niet handig in gezelschap). Verder druk ik meestal op de verkeerde knopjes, waardoor de verbinding verbreekt, etc. Vind het al heel wat dat ik op de cijfertoetsen kan drukken bij doorkiesmenu's.
Hebben jullie daar nooit last van?
Ben verder heel handig met computers enzo, maar een telefoon moet aan mijn oor en niet voor mijn gezicht.

Marie

Marie

09-01-2016 om 11:59

Agenda

Nog even over de agenda. Gelukkig weet ik de meeste afspraken wel uit mijn hoofd en hoef ik tijdens het bellen niet over te schakelen naar de agenda op mijn telefoon. En anders kijk ik op de kalender (thuis) of de pc (werk).

Jaina

Jaina

09-01-2016 om 12:04

Papieren agenda

Ik gebruik nog steeds een papieren agenda naast de digitale agenda. Tijdens een gesprek kan ik dus in die agenda kijken en aantekeningen maken. Ik maak aantekeningen sowieso liever op papier dus ik gebruik mijn agenda ook als notitie boekje. Overigens vaak heb ik toch wel de computer in de buurt als ik afspraken maak dus dan is het ook niet zo'n probleem om in de digitale agenda te kijken. Twee agenda's naast elkaar gebruiken werkt voor mij best.
Ik gebruik de digitale agenda vooral voor werk en werkafspraken. Mijn rooster staat daar op, wanneer er vergaderingen zijn, wanneer ik afspraken heb met individuele mensen, wanneer bepaalde deadlines zijn....
Mijn papieren agenda gebruik ik vooral voor afspraken buiten het werk en met betrekking tot de kinderen maar er is een zekere overlap. Ik schrijf daar bijvoorbeeld wel op welke dagen ik werk maar niet wat ik precies op werk ga doen. Daarvoor gebruik ik weer de digitale agenda.
Voor terugkomende afspraken en betalingen gebruik ik ook de digitale agenda want dat is makkelijker en die kan mij herinneren dat het nu weer tijd is voor X.
Dit systeem zal niet voor iedereen goed werken maar voor mij werkt het wel.

Jaina

Ik heb inderdaad ook een aparte werkagenda, digitaal.

In onze privé agenda, die dus ook van Google is, staat alleen dat ik moet werken,

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.