Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Digibeet

Digibeet

19-05-2019 om 18:05

App om foto's van foto's te maken

Ik ben eerder goed geholpen door jullie, hopelijk nu weer!

Ik weet dat er apps zijn voor op de iPhone waarmee je foto's van foto's kunt maken die best een goede kwaliteit zijn.

En nog mooier: er zijn ook apps waarbij je 1 foto van een aantal foto's tegelijk (bijv. in een foto-album) kunt maken, waar die app dan meteen een aantal aparte foto's van maakt. Ook weer, met best goede kwaliteit.

Wie o wie, weet welke apps dit kunnen? Wie maakt mij blij?

Roda

Roda

20-05-2019 om 06:34

Photomyne of Fotoscan

Ik denk dat jij Photomyne bedoelt? Super gemakkelijk programma maar ik vind de kwaliteit van de gescande foto niet al te best. Toevallig heb ik gister veel familiefoto's gescand met Fotoscan. De kwaliteit daarvan is beter, maar het scannen kost ook meer tijd.

Toevallig was ik zelf ook op zoek naar een andere app hiervoor. Iemand nog tips?

Biebel

Biebel

20-05-2019 om 09:03

Google en HP

Voor het 50-jaar getrouwd album van mijn ouders heb ik ook foto's van foto's moeten maken. Ik heb daar "fototscan van google foto's" voor gebruikt (zojuist nog gekeken, en zo heet het echt in de appstore). Wat die app doet is zorgen dat je van één foto vier opnames maakt, vanuit verschillende hoeken, waardoor spiegelen en belichting beter geregeld zijn. De app geeft zelf aan wat hij denkt dat niet meer bij de foto hoort maar juist bij de achtergrond, dus ik vermoed dat meerdere foto's tegelijk verwerken ook wel zou moeten lukken.

Daarnaast kan ook de app die bij mijn printer hoort (HP Esmart) "scannen" door gebruik te maken van de fotocamera van mijn telefoon. Dat vind ik voor documenten zoals verzendbewijzen van postnl voldoende kwaliteit, voor foto's heb ik hem nooit echt getest.

Irene

Irene

20-05-2019 om 10:02

foto van foto

Als je nog een beetje kwaliteit wilt overhouden dan zou ik in ieder geval één voor een de foto's fotograferen met je iPhone, dan krijg je de foto het grootst in beeld en is de kwaliteit het hoogst.
Als een foto heel erg glimt kan je proberen vanuit een iets andere hoek, waardoor de glans minder wordt, of misschien heb je nog ergens een ruitje liggen van een fotolijstje wat ontspiegeld glas is, dan leg je dat erop, en daarna de foto maken

Digibeet

Digibeet

26-05-2019 om 18:51

Dank maar nog andere tips?

Bedankt voor de tips.

Ik heb net gekeken. Fotoscan kost geld, dus niet gedaan.

"fototscan van google foto's" heb ik net gebruikt, maar ik vind de kleuren met een gewone foto met mijn iPhone mooier. Die via die fotoscan van ….. zijn flets.

Ik heb geen HP printer.

Iemand nog tips voor een goede app op de iPhone voor foto's van foto's?
Bij voorkeur 4 tegelijk splitsend in 4 foto's, maar evt. apart, ook goed.

Irene

Irene

27-05-2019 om 11:07

gewoon foto maken?

Je kunt toch gewoon een foto van een foto maken? Netjes recht je camera boven de foto houden (één voor één adviseer ik echt) en zorgen voor goed licht, ga vlak bij een raam staan, of misschien zelfs gewoon buiten. Je ziet direct wat je doet, dus let op schaduwen en/of schitteringen op de foto en je maakt de foto. Eventueel wat bijsnijden als je iets scheef bent gegaan, of hem nog een keer maken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.