Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Claus

Claus

03-02-2018 om 11:02

App voor beperken schermtijd

Mijn zoon zit graag op zijn iPod. We hebben de afspraak dat hij 1 uur per dag mag internetten. Daarnaast mag hij wel onbeperkt de apps gebruiken die hij heeft. Ik ben op zoek naar een app oid waarmee ik safari kan uitschakelen zonder dat alle apps die hij heeft ook onbruikbaar worden. Heeft iemand tips?

Bregje

Bregje

03-02-2018 om 12:34

apps internet

Maar de apps werken meestal toch ook met internet? Wat is verschil dan tussen een app gebruiken en internet gebruiken. Hier heb ik liever dat ze een uurtje op internet squla zitten dan een race app aan het doen is.

Claus

Claus

03-02-2018 om 13:40

Internet

Op safari zit ie te kijken naar filmpjes op YouTube, instagram etc. Zijn apps zijn oha spelletjes of bv het maken van stop motion filmpjes. Ik vind de apps beter dan wat hij op safari doet. Hij vindt filmpjes kijken leuker. Vandaar mijn vraag.

rode krullenbol

rode krullenbol

03-02-2018 om 15:48

“De techniek staat voor niets!”; een tussenoplossing

Onverhoeds inbreken in de tijdsbesteding van een persoon die zich de geneugten van de moderne techniek goed laat smaken, is niet zonder risico; zo heb jij blijkens de vraag die hier stelt, Claus, al wel begrepen. Negatieve emoties als wrevel, onvrede en gramschap liggen achter een klein hoekje stilletjes op de loer. – Als een troep leeuwinnen rond een antilope! – Begrijpelijkerwijs wil je niet een middel inzetten dat tot bezwaarlijker gevolgen leidt dan de kwaal zelf. Vandaar jouw behoefte aan een technologische oplossing in de vorm van een applicatie om jouw zoon onder controle te krijgen en te houden.

Laat me je meteen bekennen dat ik geen weet heb van een dergelijke redmiddel, dat jou ervan zou vrijwaren je persoonlijk te moeten bemoeien met jouw zoon en zijn iPod. Er staat jou echter wel een andere mogelijkheid tot je beschikking. – Als ik het althans goed heb begrepen uit de informatie die het wereldwijde web ons aanreikt. – Je kunt ‘live feedback’ gaan geven via de Nike+iPod kit! Deze stel je in staat je zoon toe te spreken op zijn gebruik van zijn iPod via het apparaat zelf.

Het mag voor zich spreken dat dit zich op zeer uiteenlopende manieren ten uitvoer laat brengen. Je kunt een strenge, vermanende toon aanslaan ter overreding van je zoon of juist een zoete, lieve. Zelf iets zeggen of een ingesproken tekst afdraaien. Mezelf kennende zou ik – denk ik – al snel kiezen voor het inzetten van muziek als communicatiemiddel. In dit geval het nummer ‘Put a lid on it’ van de Squirrel Nut Zippers:


https://youtu.be/VdAt4qWvz_8.

Rode krullenbol

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.