Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Tango

Tango

29-11-2018 om 19:58

Apple ID geblokkeerd, moet 2 weken wachten tot ik nieuw wachtwoord kan aanmaken

Zoon heeft een ipad, o.a. voor school. Uiteraard zit er en Apple ID aan gekoppeld. Nu wilde hij met een vriend iets downloaden en had daar zijn gegevens van zijn Apple ID voor nodig. Hij heeft waarschijnlijk tig keer het verkeerde wachtwoord ingevuld en nu lukt het niet meer om het wachtwoord te herstellen o.i.d. Het account lijkt geblokkeerd en ik krijg een melding dat het wachtwoord pas over 14 dagen te veranderen is. Ik ben al gaan zoeken of er een andere oplossing is om dit sneller te doen, maar tot nu toe geen resultaat. Heeft iemand een idee?
Zoon wil zijn oude Apple ID terug want er is geld aan gekoppeld.

Alleen wachtwoord?

Als het alleen om het wachtwoord gaat en eventuele gekoppelde emailadres enz. bekend is kan je inloggen via een ander Apple apparaat.
Via een ander Apple apparaat voer je dus de juiste gegevens in en dan heb je vast weer toegang.

Ad Hombre

Ad Hombre

30-11-2018 om 06:58

iCloud

Misschien werkt het al als je hier inlogt: https://www.icloud.com/

Tango

Tango

01-12-2018 om 12:05

Werkt allemaal niet

Dit hebben we inmiddels allemaal geprobeerd maar er wordt steeds weer aangegeven dat het Apple ID vergrendeld is. Pas op 12 december kunnen we een nieuw wachtwoord aanmaken. Ik heb inmiddels zelfs gebeld met Apple en zij kunnen ook niets betekenen.
Dit had alleen gekund als er een andere beveiliging op zat, met beveiligingsvragen. Ik heb echter nooit geweten dat dit mogelijk was. Is me destijds niet uitgelegd toen ik het Apple ID aanmaakte voor zoon. En verder heb ik dus totaal geen ervaring met Apple apparaten. Ben eerlijk gezegd blij toe, want wat een gedoe zeg!

bicyclette

bicyclette

01-12-2018 om 14:12

Tango

"En verder heb ik dus totaal geen ervaring met Apple apparaten. Ben eerlijk gezegd blij toe, want wat een gedoe zeg!"

Joh, geef gewoon toe dat je niet hebt opgelet bij het aanmaken van dat ID. En je zoon is ook suf bezig geweest, hij had het niet zo ver moeten laten komen. Was ook helemaal niet nodig geweest. Ligt niet aan Apple, ligt gewoon aan jullie zelf.

Wat je als tijdelijke oplossing kan doen: maak een nieuw apple-ID aan. Moet wel met ander mailadres. Dan kan hij daarmee in ieder geval zijn iPad gebruiken. Hij kan dan niet bij zijn bestanden, maar wel op internet (webmail). Desnoods installeert hij aantal apps of programma's even opnieuw.

Vergrendeling.

Ja, Apple ID is best goed beschermd maar zoals je zelf ook aangeeft zit er, in jullie geval, geld aan gekoppeld. Duurt overigens wel lang, 14 dagen, voor je een nieuw wachtwoord kunt aanmaken.
Nou, dan toch maar geduld hebben, je zoon is weer een ervaring rijker, gebeurt vast geen tweede keer

Tango

Tango

27-12-2018 om 17:46

Reactie

Beetje laat hoor, maar inmiddels heeft zoon dus weer een nieuw wachtwoord en is het probleem opgelost. Hij heeft inderdaad tijdelijk met een ander Apple ID gewerkt.
Ik blijf het toch raar vinden dat het 14 dagen duurt tot je een nieuw wachtwoord kan maken. Ik heb dat echt nog nergens anders meegemaakt.
En, Bicyclette, ik weet echt niet wat ik nu moet toegeven. Destijds heb ik het Apple ID aangemaakt en heb toen nergens gelezen dat het vergeten van het wachtwoord zoveel problemen kan geven. Je schijnt ook een extra beveiliging in te kunnen stellen maar dat heb ik toen ook niet gezien. Dat vertelde wel de meneer aan de telefoon. Maar geen idee dus hoe dat moet.
Dat zoon niet handig bezig is geweest dat klopt zeker. En hij heeft er absoluut van geleerd. Maar verder vind ik niet dat we echt iets verkeerd hebben gedaan.

Triva

Triva

27-12-2018 om 17:53

Tango

Wat wil je dan, dat iemand tig keer een wachtwoord mag proberen? Er komt heus wel iets in beeld dat zo vaak niet kan en dat je iets anders moet proberen, er is altijd wel een optie wachtwoord vergeten, je moet het niet blijven proberen.

vlinder72

vlinder72

27-12-2018 om 18:19

Klopt

Tango twee weken blokkeren gebeurt pas na tig keer proberen. Eerst word je een minuut geblokkeerd. Dan 5 minuten , dan nog wat langer en dan nog wat langer.

Jouw zoon heeft dus veel meer keren maar wat geprobeerd en is al een paar keer eerder voor kortere tijd geblokkeerd.

Tango

Tango

27-12-2018 om 21:22

Ja dat snap ik

Maar de beschuldiging van Bicyclette ging over het aanmaken van het Apple ID. Ik zie niet in wat ik daar fout heb gedaan. Er schijnt iets te zijn van 3 staps (of 2 staps) beveiliging, zoals de meneer van Apple aan de telefoon vertelde. Iets met beveiligingsvragen. Iemand een idee hoe je dit moet aanmaken? En kan dat dan alsnog als je al een Apple ID hebt. Misschien handig voor een volgende keer.

bicyclette

bicyclette

27-12-2018 om 22:49

Tango

Tango, mijn opmerking was niet bedoeld als een 'beschuldiging'.

Je moet diverse gegevens invullen, je moet akkoord geven op voorwaarden, je moet o.a. een telefoonnummer opgeven voor verificatie, je moet betaalgegevens invullen, je krijgt een mail waar je iets mee met doen. Waarschijnlijk heb je niet alles gelezen voordat je akkoord gaf. Begrijpelijk hoor, want de meeste mensen klikken er zo snel mogelijk doorheen. Maar de consequentie is dus dat je niet weet waar je mee akkoord bent gegaan en hoe bijvoorbeeld het verificatieproces in zijn werk gaat. Dat is niet de schuld van Apple, dat is je eigen verantwoordelijkheid.

Het verbaast mij gewoon dat je het zo buiten jezelf lijkt te zoeken, en niet hand in eigen boezem steekt.

marc

marc

23-01-2019 om 14:21

noteren

Gewoon al je gegevens opslaan, bijv in een Word bestand, welke ook beveiligd is met een wachtwoord. Belangrijk is natuurlijk wel dat jij altijd dat wachtwoord weet, schrijf het desnoods als een zogenaamde contact in je telefoon, of maak een aantekening in notitie met je iPhone ( als je die hebt )

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.