Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Digibeet

Digibeet

30-03-2019 om 21:50

Apps voor op nieuwe telefoon?

Ik heb eindelijk een telefoon (iPhone) waar ik allerlei apps op kan downloaden.

Ik heb al Buienradar, Netflix, 9292 en nog een paar apps, maar hebben jullie nog tips van hele handige of leuke apps?

En ik kan geen app van Ouders Online vinden. Klopt dat?


Pluis

Pluis

30-03-2019 om 22:18

Apps

Weeronline voor de verwachtingen wereldwijd. Dus ook je vakantieland. Google maps en maps.me om overal de weg te kunnen vinden. Verschillende klantenkaarten. Parkbuddy om je geparkeerde auto weer terug te kunnen vinden. Wat spelletjes. De Appie app om je boodschappenlijstje in te maken, gesorteerd op de looproute in jouw winkel. Wat nieuwssites.

juf Ank

juf Ank

30-03-2019 om 23:14

ik gebruik

een agenda een stappenteller, takenlijstje, nos app, bankieren, bloeddrukapp en een notitieblokje.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

30-03-2019 om 23:22

Van alles

Ik heb een lading spelletjes: Wordfeud, SongPop, Candy Crush Saga, Candy Crush Soda, Farm Heroes, Toon Blast. Verder de NOS app, internetbankieren, Facebook, SOM Today, Zalando, Booking.com. En natuurlijk de standaard apps, die ik niet allemaal gebruik.

40er

40er

30-03-2019 om 23:22

Wunderlist

Boodschappenlijstje wunderlist. Ideaal. Ook om dingen te delen met bv man voor de boodschappen.

En ik vind p-tracker heel handig. Die houd mijn menstruatie bij,heel handig nu het veranderd door de overgang.

En stocard voor de klantenkaarten.

Jesse_1

Jesse_1

30-03-2019 om 23:40

Afgezien van persoonlijke (sport)apps gebruik ik vaak:

Stocard, Appie, Spotify, Magister, Buienalarm, app van mijn simabonnement, bankierenapp en ik had een handige app die zorgde dat mijn telefoon op stil ging als ik op de fiets of met de auto ging, maar helaas is de app veranderd, dus ik zoek nog een andere (tips hiervoor welkom: app die automatisch beweging detecteert en géén meldingen verstuurd).

@Emma

@Emma

31-03-2019 om 04:17

Vogeltjeswekker

Ik heb een wekker-app met vogelgeluiden (Bos Wekker).
Verder een app voor aanmelden betaald parkeren, nos nieuws, bank, digiD, soc. media, email, agenda, spotify, youtube, calorieënteller en natuurlijk Whatsapp, levensbehoefte nr 1

Let er wel op dat ze niet te veel stroom of data gebruiken!

Marijne

Marijne

31-03-2019 om 10:07

vraag aan Jesse

Jesse, waarom wil je een app die ziet of je met een bepaalde snelheid beweegt en dan zorgt dat andere apps geen meldingen geven? Je kunt toch gewoon je telefoon in je tas doen en niet reageren?
Als je dat niet kunt, is het misschien beter om iets aan je verslaving te doen dat je als een Pavlov-hondje reageert op elk pingeltje van je telefoon.

Lusithania

Lusithania

31-03-2019 om 10:12

De ov-info app vind ik prettig. Handig om met een paar tikjes op het scherm te weten of je bus vertraging heeft of niet. Geeft de vertrektijden per bushalte.

Triva

Triva

31-03-2019 om 11:00

Tjonge

nooit gerealiseerd dat er apps bestaan om problemen op te lossen die ik nooit heb (serieus, het is dan wel een goede uitvinding)

Triva

Triva

31-03-2019 om 11:01

oja

en dan bedoel ik bijv de parkeerbuddy

Een app die zorgt dat je telefoon op stil gaat als je in de auto zit..,.. Ok en wat gebeurt er dan met mijn telefoon als mijn man rijdt?

Pennestreek

Pennestreek

31-03-2019 om 11:20

Triva

Ik heb het richtingsgevoel van een verlepte bosui, dus voor mij is het een uitkomst! Nooit meer bang hoeven zijn dat ik ‘s avonds in het donker mijn auto niet meer kan terugvinden is zo’n enorme bevrijding! Geldt ook voor navigatie trouwens, is mijn wereld echt groter van geworden. Ik durfde vroeger nauwelijks alleen op pad want ik verdwaalde altijd.

Kaaskopje

Kaaskopje

31-03-2019 om 11:33

Waar je geen app voor hebt...

kun je op je startpagina delen. Zo heb ik OO wel op het startscherm staan. Je vindt die mogelijkheid boven de website bij de stipjes aan de rechterkant. Zo sla ik alles op wat ik blijvend of tijdelijk in beeld wil houden.

Triva

Triva

31-03-2019 om 11:37

Pennestreekt

Ja ik snap dat dat een uitkomst is. Mijn man reed altijd op onbekend terrein en ik deed het kaartlezen. Ik vond het dus helemaal niet leuk toen hij jaren geleden een navigatiemiddel wilde kopen maar het gaf hem wel vrijheid. Nu vind ik het ideaal, hij kijkt op dat ding en ik doe wat anders op mijn smartphone onderweg.

Helaas is er geen app die helpt om je schoenen te vinden, je sleutels of je smartphone als die uit staat Niet dat ik daar een probleem mee heb maar ik ken genoeg mensen die daar allerlei tijd aan moeten besteden.

Lente

Lente

31-03-2019 om 11:42

telefoon in slaaptstand is best handig onderweg

Dat iemand belt, is niet zo'n probleem. Die druk ik weg of ik beantwoord handsfree.
Maar ik gebruik in de auto meestal google maps als navigatie. Ook als ik de weg wel weet, ivm files en zo. Als er dan een app binnenkomt, komt die in beeld. En dat leidt af.
Natuurlijk kan ik bij elke rit de telefoon op slaapstand zetten, maar dat gaat mis. Dat vergeet ik. Of ik vergeet de telefoon weer aan te zetten als ik aankom. Niet zo handig op je werk

Apple heeft standaard de optie om geen telefoon/apps te zien/horen tijdens het rijden. Die gaat inderdaad automatisch aan en uit (als je dat aanvinkt). Als je bijrijder bent, kun je aanklikken dat je niet rijdt. Of je zet de optie uit.
Ik weet niet of fietssnelheid ook werkt.

Kaaskopje

Kaaskopje

31-03-2019 om 11:47

Apps

Ik heb best veel apps: Photogrid om foto's te bewerken tot leuke plaatjes of collages,
Toogoodtogo (kijk eens wat dat is!),
NS, 9292, NOS, Google, Word (daar kun je Worddocumenten mee openen),
Adobe reader, Buienradar en nog wat weerapps,
PostNL (kun je zien welke post je krijgt (dat staat er om 12 uur 's nachts al op),
Facebook, datumprikker, YouTube, Spotify,
wat reis/vakantie-apps als flight tracker, airbnb, Schiphol en Skyscanner (daar kun je de goedkoopste vluchten vinden),
Zalando, Ikea, Jumbo (ook van hun spaarsysteem), Thuisbezorgd,
Scoupy (vergeet ik nog steeds te gebruiken), Social Deal,
Stocard, PayPal, van de bank, een stappenteller, DigiD,
apps van je bedrijven, zoals van de energieleverancier, de zorgverzekering en andere verzekeringen.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

31-03-2019 om 12:04

Shazam

Ik luister graag naar de radio en dan kan ik het niet uitstaan als ik niet weet wie degene is die dat mooie liedje zingt. En daar heb ik nu shazam voor😁

Emmawee

Emmawee

31-03-2019 om 23:31

Weeralarm

Werkt echt beter dan buienradar.
Heel handig vind ik de app van de Makkelijke Moestuin (voor bij m'n Makkelijke Moestuin). En onze bieb heeft een app. Handig met boeken verlengen enzo.
En dan nog de apps van de ASN en MoneYou en van Mywheels en SnappCar en 9292. Verder niks, oh ja... Wordfeud.

Emmawee

Emmawee

31-03-2019 om 23:35

Oh ik vergeet er twee!

De BNR-app en Debat Direct (meekijken in de Tweede Kamer)

Jesse_1

Jesse_1

31-03-2019 om 23:53

Marijne

Ik vind jouw opmerking erg onaardig overkomen. Maar ik wil er toch wel antwoord op geven hoor .

Ja, ik word afgeleid door pingeltjes op mijn telefoon, ik reageer dan niet, maar ik merk dat het mij wel stoort. Dus vind ik het fijner als ik de pingeltjes niet hoor. Daarom zijn er ook apps voor ontwikkeld. Ik had een app die dat fijn deed, maar die app heeft zijn instellingen veranderd waardoor het niet meer werkt.

"Je kunt toch gewoon je telefoon in je tas doen en niet reageren?" Mijn telefoon is regelmatig ook mijn navigatiemiddel, dus dan zit 'ie niet in mijn tas. Het liefst heb ik dan dat hij helemaal de meldingen blokkeert, want het gaat het over mijn navigatie heen, dus als je daar nog een tip voor een app voor hebt, hou ik me aanbevolen.

Jesse_1

Jesse_1

01-04-2019 om 00:00

Trivia #11

Dan gaat 'ie ook op stil, en ook als je fietst oid. Er komt een (stille) notificatie waarmee je de app ook weer kunt uitschakelen als je bijrijder bent, of in de bus zit of zo.
Maar vaak zit ik, als ik bijrijder ben, te praten, dus dan hoef ik ook geen meldingen van mijn telefoon te hebben.

Het is dus geen probleem, maar ik vind het wel erg handig (althans, toen ik dus een app had die het deed). Dat 'ie meldingen verstuurt, dat vind ik dan weer niet handig. Mensen hoeven niet te weten dat ik onderweg ben. Ik ben gewoon even niet bereikbaar, maar dat ben ik wel vaker niet.

Digibeet

Digibeet

01-04-2019 om 09:32

geweldig

Super al jullie apps. Zeer inspirerend. Bedankt voor alle tips.

Ik zal eens kijken welke ik handig vindt.

Ik hoop dat alle apps gratis zijn.

Ik hoor graag nog meer tips. Erg leuk.

Weet iemand hoe je kunt zien of een app veel stroom of data verbruikt?

Bo

Bo

01-04-2019 om 19:14

Tikkie

Verbaast me dat niemand Tikkie noemt. Superhandige app, wou dat ik 'm had uitgevonden.

Lou

Lou

01-04-2019 om 19:25

Meditaties

Wat ik echt vaak gebruik is eigenlijk maar weinig: Facebook, Marktplaats, 9292, Datumprikker, Snappcar, Audio Recorder, de thermostaat.

Voor als ik niet kan slapen heb ik Insight Timer, heel veel gratis meditaties. Sommige zijn vreselijk, andere fantastisch.

Kaaskopje

Kaaskopje

01-04-2019 om 19:52

Je kunt ook via de bank app een betaalverzoek sturen. Werkt perfect.

@Emma

@Emma

01-04-2019 om 22:37

Digibeet

"Weet iemand hoe je kunt zien of een app veel stroom of data verbruikt?"

Je moet naar instellingen en dan naar batterij en dan zie je ergens het gebruik per app staan. Hetzelfde bij netwerken, mobiele data en dan gegevensgebruik oid. Ik heb een Samsung, maar zal niet veel verschillen van Apple.

Angela67

Angela67

02-04-2019 om 07:32

tip

zet uit dat apps op de achtergrond mogen werken.
ik heb dat alleen aanstaan voor sms, mail en whatsapp.
Maar al die andere apps mogen alleen verbruiken als ik ze actief gebruik.
gr Angela

Mijn appies

Stocard
RABObank
Albert Heijn
Whats app
Facebook
Gmail
Agenda
Weeronline
Pokemon Go
Spotify
Youtube

Tijgeroog

Tijgeroog

02-04-2019 om 09:55

"Dubbele" apps

Het verbaast me om te zien dat jullie apps gebruiken waar je ook een andere app voor kunt gebruiken. En dan bedoel ik functies die ook in een andere app verwerkt zitten. Want ik probeer het aantal verschillende apps die ik heb wat te beperken.
Parkeerplaats terugvinden kan ook in google maps.
Herkennen van muziek kan google (de "gewone" zoekfunctie)
En tikkie heb ik er bij mij afgegooid sinds m’n bank-app ook een betaalfunctiemogelijkheid heeft, maar misschien mis ik wat toegevoegde waarde van tikkie?

Verder: uiteraard de standaarddingen, voor mail, nieuws, social media, weer (meteo blue bevalt heel goed), foto’s, agenda, navigatie en spotify.
Maar ook magister, ouderportaal van de basisschool, keep-notities, stocard voor de klantenkaarten, Appie voor m’n boodschappenlijstjes (ook nu ik geen ah meer in de buurt heb en de boodschappen ergens anders haal).
Directlease om de goedkope tankstations te kunnen vinden vind ik erg handig.
Runkeeper. Rekenmachine, zaklamp, bibliotheek, bank, marktplaats,
google translate voor tijdens de vakantie.
be my eyes, om mensen die slechtziend zijn te kunnen helpen.
Een wekkerradio, want ik word graag met de radio wakker.
Kobo, om onderweg ook te kunnen lezen (en gewoon verder te kunnen gaan waar ik op m’n e-reader gestopt was)
Booking.com, om onderweg van of naar de vakantie een hotel te kunnen vinden in de buurt van waar we dan zijn,
Womanlog, een menstruatietracker
Discord, omdat dat soms de enige plek is waar m’n zoon online is en we dan toch contact kunnen hebben.
Wat buitensportapps (hoogtemeter, geocaching, vogelgids, tochtenwiki, verschillende klimdingen, een welke-bergtop-is-dit-app)
Binnensportapp, van de klimhal
Een app die alle sensoren van m’n telefoon weergeeft (snelheid, druk, dB etc)
Starwalk is leuk! Om sterrenbeelden te kunnen bekijken, werkt erg goed!
Buiten beter, om dingen op straat aan de gemeente te kunnen melden. de app werkt niet zo geweldig, maar de gemeente lost het daarna wel snel op.

mirreke

mirreke

03-04-2019 om 14:47

Jesse en of anderen

Hoe moet je de iphone dan precies instellen, als je wilt dat hij tijdens het rijden geen berichtjes ontvangt?
Ik dacht namelijk dat ik dat ook heb gedaan, en toch zie ik telkens berichtjes voorbijkomen. Ik heb geen pingels, maar die pingels heb ik sowieso al uitgezet (heerlijk rustig).

In mijn auto is mn telefoon verbonden via bluetooth. Hoe moet je dan instellen dat er bij het rijden automatisch geen berichten binnenkomen, ook niet als bijrijder? Iemand (jij?) schreef dat je telefoon dan een berichtje laat zien. Dat komt bij mij bv. niet.

mirreke

mirreke

03-04-2019 om 14:53

Oh wacht Jesse

ik zie nu dat je met die instellingen van Apple zelf alleen de pingels uitzet, klopt dat? Die had ik bij de meeste apps zelf al uitgezet. Het geeft een boel rust. Ik kijk wel in een app als ik daar zin in heb en dan zie ik vanzelf de meldingen wel.

Want idd, die meldingen die bij het rijden gewoon over je navigatie heen komen, dat is superirritant. Ik dacht dat jullie het daarover hadden. Maar die kun je dus alleen uitzetten als je helemaal uitzet dat je van een bepaalde app geen meldingen wilt hebben.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.