Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

pientje

pientje

30-09-2008 om 13:20

Asus mini laptop

We overwegen de aanschaf van een Asus mini laptop voor onze zoon in de brugklas. IS dat nou wat? Iemand ervaringen? Er loopt nl een aanbieding bij BArt Smit voor 280 euro, incl externe schijf van 30 GB.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rob

Rob

01-10-2008 om 08:09

Wat wil je ermee doen?

Pas als je precies verteld wat je ermee denk te willen gaan doen, kan iemand antwoorden of dan de asus mini geschikt is.
Voor al deze mini's geldt, het is geen volwaardige laptop.
Daarom is hij ook zo goedkoop. Indien je eigenlijk alleen een beetje op internet browsed en mail leest (wel online) dan is het een prima apparaat. Als je ook veel applicatie erop wil gaan installeren of spelletjes dan gaat dat vaak een probleem worden.

pientje

pientje

01-10-2008 om 08:42

Okee

Hij zou voor onze zoon zijn, die net op de middelbare school zit. WAt hij ermee moet kunnen:
- tekstverwerken
- powerpoint
- internet
- email
- fotoshop
Daarnaast heeft hij hem voor de leuk, dus ook grafisch ingewikkelde spellen als Zoo tycoon, Rollercoaster etc. Ik begrijp dus van jou dat dat een probleem zou kunnen zijn.

Mmm goed punt in ieder geval om op te letten, dank je wel!

Rob

Rob

01-10-2008 om 09:13

Dan wellicht mini laptop niet juiste keuze

Tekstverwerker lukt meestal wel.
maar spelletjes en foto's bewerken gaat denk ik niet werken. Mijn zoon heeft ook Rollercoaster tycoon 3 en die draait hier alleen op een pc met snelle videokaart en niet op de laptop ( en dat is niet eens een mini).
Online spelletjes lukt meestal nog wel. Maar let er ook goed op dat een aantal mini pc geen windows als besturingsysteem hebben, maar Linux. Hiervoor moet je dan dus ook andere software gebruiken en windows spelletjes gaan niet werken. Zet voor jezelf goed op een rij wat de eisen van je applicaties en spelletjes zijn en kijk dan welke laptops daaraan voldoen. en kies er dan 1 die in je budget past.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.