Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Peppa Big

Peppa Big

17-03-2019 om 20:23

Baldadig gedrag, privacy

Mijn zoon wil graag een beroep gaan uitoefenen waar o.a. gescreend wordt op wat er over iemand op internet staat.
Nu hebben wij zelf op google gekeken wat er over zoon te vinden is, en helaas hebben wij er een probleem mee.
Baldadige klasgenootjes hebben regelmatig op o.a. Instagram foto’s en teksten geplaatst over wat ze meemaken op school en zoonlief is er een paar keer in genoemd.
Op Google is er een Instagramaccount te vinden waar zoon wordt uitgemaakt voor o.a. pooier.

Mijn zoon weet ontzettend goed wat hij wil en wij voelen ons allen machteloos. Instagram reageert niet op verwijderingsverzoeken/de rapporteerfunctie en ook het indienen van een verzoek bij Google lijkt niets uit te halen.

Iemand enig idee hoe wij deze teksten en foto’s kunnen laten verwijderen?

Angela67

Angela67

17-03-2019 om 20:41

denk niet

dat hij de enige is met een dergelijk probleem. Ik zou zeggen, laat je zoon een serieuze brief schrijven naar de opleiding/instantie/organisatie en laat het hem daar uitleggen. Kijken wat ze voor suggesties hebben.
gr Angela

Angela

Angela

24-03-2019 om 20:22

Ouders aanspreken

Weet je wie de personen achter de accounts zijn? Dan kun je er een afdruk van maken en het aan de ouders laten zien. Wellicht is het dan daarna direct verwijderd.

Maryam

Maryam

04-05-2019 om 23:30

Klasgenootjes

Als het duidelijk gaat om klasgenootjes is het makkelijk te achterhalen wie het heeft geplaatst, of wie weet wie de persoon achter het account met een naam als "drerrievanwest" is. Doorgaans is dat te zien aan de namen van de personen die op de foto's reageren.

Het zal wel gaan om een middelbare school, maar dan kan je via Whatsapp-lijsten vaak alsnog de leerlingen of de ouders hierop aanspreken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.