Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Mams

Mams

25-08-2018 om 20:27

Beltegoed verdwijnt ‘vanzelf’

Ons kind heeft kortgeleden een telefoon gehad. Prepaid met 5 euro beltegoed. Nou is dat beltegoed al twee keer heel snel opgegaan zonder dat zoon begreep hoe dat kwam. Zei alleen thuis op de WiFi gezeten te hebben en buiten de deur (zonder WiFi) zijn telefoon niet gebruikt te hebben. Oké, dachten wij. Blijkbaar iets per ongeluk gedaan of misschien niet helemaal eerlijk. Opnieuw opgewaardeerd en afgesproken dat hij de volgende keer zelf betaalt. Vanmiddag gebeurde het echter weer. Hij had nog €4,87 beltegoed, we gingen naar een restaurant (telefoon zat in mijn tas, weet heel zeker dat hij er niet aan heeft gezeten). En een uur later kreeg ie een berichtje dat zn beltegoed op was. Hoe kan dit? Iemand enig idee?

Triva

Triva

25-08-2018 om 20:38

google

Google even op prepaid tegoed verdwijnt vanzelf + naam provider. Je vindt van alles, vaak is het een vage smsdienst. Dat kun je hier checken: https://www.payinfo.nl/

Roamen

Bij mijn dochter werd er buiten automatisch naar een betaald netwerk gezocht en daardoor liep ook haar prepaid weg.
Ik heb het hier nog op OOL gevraagd. Maar ik kon het antwoord niet goed begrijpen hoe je dat voorkomt.
Die telefoonchip hebben we niet meer gebruikt. Gek genoeg gebeurt het nu nooit meer dus ik weet niet wat er veranderd is.

Marie

Marie

25-08-2018 om 22:11

Mobiele data uit?

Weet je zeker dat de mobiele data uit staat?

angel3

angel3

26-08-2018 om 17:14

mobiele data

Moet inderdaad echt uistaan. Eventueel op vliegtuigstand zetten maar dan kan hij ook niet gebeld worden dat is missch niet zo handig.
Er lekt 'data' weg omdat de telefoon op de achtergrond naar wifi gaat zoeken, of dingen gaat updaten of synchroniseren of een spelletje blijft draaien op de achtergrond.
Dus echt mobiele data uitzetten of toch een mini abo nemen met een klein bundeltje.

Triva

Triva

26-08-2018 om 17:21

mobiele data

hoeft helemaal niet uit als je instellingen maar goed staan dus geen automatische updates installeren onder data maar alleen wifi.

Je kunt, als dat niet op je foon zit, een app downloaden met een plafond op data zodat je niets meer kan als het daar overheen gaat. Die zou jij op heel laag moeten zetten.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.