Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

(Janneke)

(Janneke)

28-11-2008 om 13:52

Ben op zoek naar een origineel emailadres

Ik wil een nieuw emailadres aanmaken.....maar kan niets verzinnen. Wie helpt me?

Ik wil geen voornamen erin hebben...dus geen [email protected]

Wil er wel mijn achternaam in hebben....dus geen [email protected], maar iets anders met mijn achternaam.
Het moet ook een beetje zakelijk zijn, ivm solliciteren ed.

Wie helpt me verzinnen?

Groetjes Janneke

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sjocola

Sjocola

28-11-2008 om 14:19

Euh..

Tis me duidelijk wat je wel en wat je niet wilt, alleen snappen doe ik het niet helemaal..

Ik zou denken aan bv. (je achternaam is even jansen, hoe origineel)
[email protected]/[email protected]
of als je toevallig in de advocaat bent...
[email protected] alhoewel je dan ook makkelijk een ander beroep zou kunnen hebben.

Eigenlijk krijg ik het idee dat je een origineel mailadres wilt hebben, aan de andere kant moet het ook zakelijk zijn. Het ligt aan je beroepsgroep maar in mijn ogen gaan die twee slecht samen. Mijn advies zou dus zijn, maak 1 adres aan met een zakelijke uitstraling ([email protected]) en maak een alias die echt origineel is. Jij bent er immers zelf bij wie je welk mailadres geeft.

Succes! (ook met de sollicitatie)

Achternaam

Veel hangt af van je achternaam. Heet je Jolanda de Vries, dan heb je een probleem, want [email protected] komt ongetwijfeld al voor, en vermoedelijk in alle varianten.

Maar ik zou, indien mogelijk, kiezen voor [email protected]

Alle voorletters, tenzij je die in het zakelijk verkeer nooit gebruikt.

Zelf heb ik een nogal algemene achternaam en gebruik ik om die reden ook al mijn voorletters in mijn zakelijke stukken. Zo ben ik te onderscheiden van die andere hondjes die Fikkie heten (ik heb gelukkig 3 voorletters).

Groeten,

Temet

(Janneke)

(Janneke)

28-11-2008 om 14:50

Ja sorry

Heb wat te weinig ingevuld....maar wij hebben een algemene achternaam, dus daar zijn al zoveel combinaties van in omloop.

En ik wil een emailadres voor het hele gezin.....een algemeen emailadres. Niet dat het moet, maar dat zou ik graag willen aanmaken.

Sjocola

Sjocola

28-11-2008 om 15:33

In dat geval...

is het denk ik een kwestie van uitproberen. Met een algemene achternaam en in je achterhoofd de norm potentiele werkgever...
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
etc. etc.
eindeloos proberen wat er nog vrij is...
Succes!

Janneke

Ik zou geloof ik een apart zakenmailadres houden, los van het mailadres voor je hele gezin.

Een oplossing voor het naamprobleem kan ook zijn om je eigen domeinnaam te claimen en daar een e-mailadres aan te hangen. Zo hebben wij het thuis geregeld, maar ik weet niet hoe. Mijn vriend zit in de IT, dus alles waar een computer aan te pas komt laat ik helemaal aan hem over.

Groeten,

Temet

Mamasan

Mamasan

28-11-2008 om 15:41

Hier

Wij hebben een e-mailadres dat gewoon [email protected] is. Mijn vriend heeft een veelvoorkomende combi, maar had het geluk dat het nog beschikbaar was. Vrienden hebben een familie-mailadres dat bestaat uit de eerste twee letters van ieders voornaam, zoals picasoje (Piet, Carla, Sonny, Jet - maar dan anders).

Rieke

Rieke

28-11-2008 om 16:36

Ehmm

wat wij hebben gedaan is iets heel anders dan de achternaam ( en voornaam ) Dus een voorwerp en daar een mail adres van geknutselt. Wat ook kan is de delen van jullie voornamen en achternaam combineren tot een woord; bv janneke en bert van dijk wordt [email protected] of joop en annie hofstra wordt [email protected] of je combineert je beide achternamen zoals verbeek en van doren [email protected]. Zoiets heb ik mijn hotmail ook. even goochelen mer de namen die je tot je beschikking hebt.

(Janneke)

(Janneke)

28-11-2008 om 18:12

Oke

Ik heb al wel wat ideetjes, maar had gehoopt hier een meer unieker idee op te doen.

Probleem is dat we nu veel spam binnenkrijgen..dus ik wil schoon beginnen. Daarbij wil ik het niet te popiejopie hebben vanwege eventuele sollicitaties in de toekomst. Een ander probleem is onze achternaam....die komt zoveel voor, dat de standaardcombinaties allemaal al vergeven zijn..of je moet er nummer in gaan plakken...maar dat wil ik niet.

Ik ga er dus verder mijn hoofd nog eens over breken....Tis geen dringend probleem)

Maar toch bedankt voor het meedenken!!

Groetjes Janneke (eventuele reacties zijn altijd nog welkom natuurlijk!)

Inge M

Inge M

28-11-2008 om 18:14

Mailboxen

Bij onze provider kunnen we 5 mailboxen. Binnen de mailboxen kunnen we ook meerdere emailadressen verzinnen.
Dus iedereen heeft hier zijn eigen mailadressen. Zelf heb ik mijn volledige naam (voornaam.achternaam) als adres, een meer formele naam (voorletters.achternaam) en een zooi-adres voor zooi.
We hebben ook nog een familieadres, maar dat wordt nauwelijks nog gebruikt.

Jesse_1

Jesse_1

28-11-2008 om 20:09

Zelfde als inge

Maar wat je zou kunnen doen is als e-mail adres:
[email protected] gebruiken.
of [email protected]
Jesse

Tink

Tink

29-11-2008 om 00:45

Voor sollicitaties...

... zou ik gewoon een [email protected] adres nemen. Zakelijker kan bijna niet. Volgens mij moet je bij een sollicitatie niet popi willen doen.

Leonieke

Leonieke

29-11-2008 om 15:53

Ehm

wat dacht je van [email protected]

Leonhard

Leonhard

02-12-2008 om 14:30

Bij voorbeeld

Familie Jansen, twee volwassen, 2 kinderen (=4 personen), wordt:

[email protected]
of
[email protected]

(Janneke)

(Janneke)

02-12-2008 om 18:41

Leonard

Bedankt!!! Hier kan ik wat mee...

Dit gaat hem dus worden...maar dan met mijn eigen achternaam natuurlijk!

Gr. Janneke

Petra

Petra

03-12-2008 om 22:14

Adres

Velen van ons gebruiken ook het huisadres als accountnaam:
Klaverbloem4@....

Ducces,
Petra

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.