Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Camera voor opnames sportzaal

Ik ben eigenlijk nieuwsgierig... Ik neem momenteel mijn foto's met de Sony DSC-H5, die op zich hele goede kwaliteit foto's neemt. Ook de sportstand is geweldig - zolang je búiten foto's neemt. Mijn kinderen sporten echter regelmatig in sportzalen en sporthallen, waar ik te ver weg zit om vanaf de tribune te flitsen, en dan zijn de opnames die ik maak gewoon écht te donker.

Toch zie ik soms prachtige foto's van turnen, judo en andere binnensporten online staan. Zijn er ook "gewone" camera's (lees : camera's die geen duizenden euro's kosten) die in zo'n sporthal mooie resultaten geven bij korte sluitertijden ?? Wie heeft tips voor de volgende camera ?

Martine

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Janeway

Janeway

22-03-2010 om 17:47

Jah

Canon Nikon dat soort camera's wel dslr. Die hebben een iso die vrij hoog kan zonder ruis. Wel de duurdere, bv semi-pro of pro.
Ook een licht gevoelige lens met groot diafragma doet een hoop, dan hoe je niet te flitsen.
Evt ook een extrene flitser met een hoog richtgetal waardoor je verder kan flitsen.

martine

martine

23-03-2010 om 20:55 Topicstarter

Maar niks goedkopers?

Tja, ik kan ook met ISO wel omhoog maar dat geeft idd niet de beste beelden. Maar die Pro camera's gaan ruim boven mijn budget, ik vond de vorige met 380 euro al aardig aan de prijs..... Niets in een goedkoper segment dat ook goeie "zaalfoto's" aflevert ?

Martine

Janeway

Janeway

23-03-2010 om 22:43

Denk het niet

Het ligt vaak aan de (kleine)sensor dat je dan ruis krijgt op hoge iso. Daarbij moet ook je diafragma wel een klein getal hebben bv f2,8. Meeste compact camera's kunnen dat niet. Dan kom je in de dslr maar ook daar heb je kwaliteit verschillen in. En als je goede sportfoto's wilt maken kom je dan op de camera's uit die op hoge is toch weinig ruis hebben. En die zijn duur..
Succes met zoeken

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.