Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Roos

Roos

06-06-2012 om 16:26

Cd rippen lukt nog maar naar 1 locatie

Ik rip wel eens cd's in Windows Media player. Altijd rip ik die naar een bepaalde locatie, meestal de externe harde schijf. Nu lukt het alleen nog maar naar 1 locatie, nl. een bepaalde map die ik heb aangemaakt. Ik krijg het niet veranderd, als ik de map wijzig, lijkt hij het op te slaan, maar als ik even later kijk, heeft-ie toch weer die ene map als locatie staan. Ik snap er niks van?!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Nieuwe map maken?

Misschien nieuwe map maken (leeg dus) en dan daarnaartoe opslaan?
Zijn die andere plekken die je gebruikt soms vol? Of is er te weinig vrije ruimte of te weinig geheugen?
groeten albana

Roos

Roos

07-06-2012 om 13:20

Nee (geprobeerd)

Nee, verdorie, dacht dat dat het misschien was. Maar ook als ik een nieuwe map maak, schiet-ie weer terug naar de oude map. Het lijkt of hij de lokatie verandert, maar als ik even later check, wil hij toch weer rippen naar die ene map. Snap er niks van??

Roos

Roos

07-06-2012 om 15:03

Jasses dit is weird kan iemand me helpen ajb?

Hij blijft dus rippen naar 1 specifieke map (laat ik hem "Boekje" noemen) op de externe harde schijf. Rippen naar een map op de schijf van de pc zelf is geen optie meer. Als ik de harde schijf uitgeschakeld heb staan, kan ik überhaupt niks rippen, pas als de externe aanstaat, verschijnt die optie weer. Ik heb die hele map "Boekje" weggegooid, gewoon alles verwijderd wat erin zat, de map zelf, én de prullenbak geleegd. Alles opnieuw opgestart. Wat gebeurt er nou? Ik begin opnieuw, wil een cd rippen, en er verschijnt weer alleen die ene optie: rippen naar "Boekje". Ik kijk in de lijst waaruit ik zou kunnen kiezen, staat daar een nieuwe map "Boekje" die ik zojuist zou hebben aangemaakt! Wat is hier aan de hand? En vooral: wat kan ik doen? Heeft het zin om systeemherstel in te schakelen of is dat een kanon op een mug?

Iets anders

Van je huidige technische problemen heb ik geen verstand. Maar misschien is het een idee om een ander programma te proberen? Ik rip (en brand) zelf met Ashampoo en ben er erg tevreden over. Je kunt hun software gratis testen.

Optie in programma?

Heb je soms iets aangevinkt in het ripprogrammaatje zelf?
B.v. iets als altijd downloaden naar locatie...hupperdepup? Kijk 's bij geavanceerde opties van het ripprogramma....
groeten albana

Roos

Roos

09-06-2012 om 07:58

Pfff nee ook niet

Ik kan werkelijk niets vinden. Denk dat ik alles voorlopig maar in die map opsla, maar vervelend (en raadselachtig) is het wel. Systeemherstel loste niets op, er zit geen virus op, ik weet t ook niet meer. Moet haast wel iets met een instelling zijn.

Dank voor het meedenken!

Rob

Rob

12-06-2012 om 08:01

Instellingen aanpassen

In mijn windows media player, kan je bij "organiseren" kiezen voor opties en dan bij "Muziek rippen" de map kiezen waar je wilt opslaan.
Rob

Roos

Roos

12-06-2012 om 12:59

Ja rob

Bij mij ook, dat doe ik al jaren, maar het gekke is dat-ie daar opeens mee ophoudt. Dus ik ga naar die optie, verander de map, en als ik even later kijk, dan is hij _terugveranderd_. Dat is gewoon creepy, vooral omdat "hij" die map gewoon opnieuw aanmaakt nadat ik hem verwijderd heb. Het is echt een raadsel hoor! Er is ergens iets veranderd of kapot waardoor hij ALLEEN nog maar naar 1 specifieke map kan rippen, zelfs als ik die map verwijder en de hele boel opnieuw opstart. Ik word er stapelgek van.

Maar

Als je nu de mediaspeler na het rippen even uitzet en dan via de verkenner die hele map copiëert of knipt of wat dan ook naar de plek waar jij het wil hebben is het toch ook opgelost? En dan geef je 'm de naam die jij 'm wil geven en open je de mediaspeler door 1 van die liedjes aan te klikken uit die gekopiëerde map...Dan gaat ie toch wel spelen? Misschien 'ziet' de mediaspeler 'm daarna dan wel? En anders moet het maar altijd via deze omweg. Het is irritant, maar toch geen groot probleem?
Misschien een foutje in de mediaspeler geslopen? Stukje programma verwijder per ongeluk? Misschien via de virusscanner ofzo?
groeten albana

Roos

Roos

14-06-2012 om 14:29

Ja!

Heb gedaan wat je zei en dat werkt! Ik was ff bang dat-ie uit zichzelf al die mappen weer in die ene ging proppen, maar gelukkig niet. Tis idd wat omslachtig, maar nu kan in elk geval alles in zijn eigen map. Dank je wel voor het meedenken hoor!

En wat werkte nu?

Roos, welke manier werkte nu?
gr. albana

Roos

Roos

18-06-2012 om 18:37

Wat jij zei

Wat jij voorstelde, werkt: alles in die ene map "Boekjes" opslaan, daarna knippen en plakken in een map waar ik het wil hebben. En daar blijft het gelukkig staan

Nou gelukkig maar

Soms moet je vreemde omwegen zoeken...
rare dingen die computers
groeten albana

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.