Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

maan.

maan.

27-05-2019 om 21:35

Chinese telefoons?

Deze zomer wilde ik mijn telefoon vervangen. Vanwege gedoe rond huawei zat ik te denken aan xiaomi. Maar... Ook dat is chinees,, stel dat die gekke trump straks alle chinese telefoons in de ban doet en google volgt weer braaf..

Volgens mn partner zal het wel loslopen, maar ja. Ik weet niet waar ik goed aan doe..

Dees

Dees

27-05-2019 om 21:40

Los lopen

Aangezien je xiaomi ook kunt laten draaien op een eigen operating system is dat inderdaad geen probleem en zal dat wel los lopen.

Hilde

Hilde

27-05-2019 om 21:57

Nee

Ik zou het niet doen. Die Trump is nog lang niet weg. Maar om nou meteen een Apple te kopen ......?
Er zijn ook niet-Chinees of Amerikaanse telefoons, behalve Samsung. LG (ook Koreaans overigens), HTC (geen idee welk land), Sony (spreekt voor zich). Genoeg keus in minder exclusieve merken. Mijn vriend heeft dit weekend een telefoon gekocht, bewust geen Huawai vanwege gedoe van Trump. Die Chinezen zijn ook geen lieverdjes overigens, als het om handel gaat. Wij verkeren nog steeds heel erg onder Amerikaanse invloed. Ik zou geen Chinese telefoon nemen. Zonder Google kun je toch weinig hier met je telefoon.

Xiaomi

Ik heb er een van xiaomi. Prima toestel voor een redelijke prijs. Beter dan de duurdere die Samsung die ik eerst had.

Alain

Alain

28-05-2019 om 05:49

Huawei

Huawei is de beste

Dees

Dees

28-05-2019 om 06:12

Nee joh

Nee joh! Xiaomi is beter.

Limi

Limi

28-05-2019 om 07:32

Xiaomi

Ik ben heel tevreden over mijn xiaomi. Ik zou niet 2 keer zoveel gaan betalen voor dezelfde mogelijkheden omdat 'misschien'.

40er

40er

28-05-2019 om 08:07

Wiko

Ook prima telefoons hoor.

Kaaskopje

Kaaskopje

28-05-2019 om 09:49

Huawei hier

De tweede inmiddels. Maar ik word ook niet vrolijk van de berichtgeving erover. Ik ga nu pas het nieuwe abonnement in, dus nog twee jaar en dan zie ik wel weer. Het geldt volgens mij ook vooral voor als we 5 G krijgen.

V@@s

V@@s

28-05-2019 om 09:56

ik hoop en denk dat het vooral drukmiddel is

Trump had een extra drukmiddel nodig in de onderhandelingen met China. Als ze eruit komen is die boycot weer zo van tafel. Zo niet dan verwacht ik dat Huawei zijn eigen androidversie verder ontwikkelt(de android versie van Huawei is nu al veel beter dan die van Samsung naar mijn mening).

Ik denk dat vooral google zich zorgen maakt, als de boycot doorgaat krijgen ze straks een sterke concurrent aan Chinese kant.

Vogel

Vogel

28-05-2019 om 15:38

iPhone

Zit ook vol Chinese onderdelen. Zoals de meeste, zo niet alle telefoons.

Ad Hombre

Ad Hombre

28-05-2019 om 17:29

Moto

Moto (Motorola) is ook overgenomen door de Chinezen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.