Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Jacquel

Jacquel

10-08-2020 om 20:20

Chromebook en Microsoft app

Ik wil een 10 inch laptop aanschaffen voor op vakantie. Beetje surfen en mailen en zakelijke correspondentie bijhouden. Ik wil er ca. 350 euro aan uitgeven. De goedkoopste die nog goede recensies krijgen zijn Chromebooks, die geen Windows hebben. Je kunt ook niet zomaar Microsoft Office erop zetten, maar moet een app gebruiken.

Ik ben daar een beetje huiverig voor. Werkt Word via zo'n app precies hetzelfde als bv. op een desktop? Met dezelfde functionaliteiten en ook op dezelfde manier?

Carola

Carola

10-08-2020 om 20:37

Wat je wil kan gemakkelijk met een tablet. Als je een los toetsenbord wil kun je dat los kopen.

Jacquel

Jacquel

10-08-2020 om 20:57

???

Dat is niet werkbaar op vakantie

Carola

Carola

10-08-2020 om 21:25

???

Waarom niet?
Mijn man doet op vakantie alles op zijn telefoon of tablet en dat lijkt het zelfde als dat jij wil kunnen doen.

Jacquel

Jacquel

10-08-2020 om 21:36

Dan typt jouw man

duidelijk niet met tien vingers.

Jesse_1

Jesse_1

10-08-2020 om 21:47

Chromebook

Ik heb een chromebook, maar ik werk niet met Office. Ik gebruk de excel en word van het chromebook zeg maar (googledocs), dat werkt min of meer hetzelfde. Je kunt word-documenten hierin bewerken en ook weer als word-document opslaan.
Het meest mis ik hierbij mijn muis - die heb ik er niet bij (alleen een touchpad - en touchscreen).
De wordapp heeft wel aardige recensies.

Jesse_1

Jesse_1

10-08-2020 om 21:50

Office trouwens

Microsoft office is op zich niet gratis volgens mij.

Jacquel

Jacquel

10-08-2020 om 22:20

Jesse

Dank voor je reactie. Ik hoef alleen Word en daar kun je legaal deellicenties voor kopen (van bedrijven die voor tientallen medewerkers een licentie hebben).

Ik werk nu met Open Office. Dat lijkt heel erg op Word, maar is het net niet. Erg frustrerend.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.