Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Wilgenkatje

Wilgenkatje

19-04-2020 om 18:13

Corona-app ja of nee?

Het klinkt niet erg solide allemaal, hoe dat van overheidswege nu lijkt te gaan met die app en wat voor een het dan moet worden. Ik heb er totaal geen verstand van, maar als ik lees wat teletekst meldt??


Nee

De eerste data-lek is al gemeld, en de app draait nog niet eens. De combinatie overheid - ICT is tot nu toe nooit erg gelukkig gebleken.

Ik zal 'm niet installeren.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

19-04-2020 om 18:37

Nee

En mocht ie verplicht worden, dan is dat een mooi moment om weer ouderwets zonder telefoon de deur uit te gaan. 🤣

Dendy

Precies!

Triva

Triva

19-04-2020 om 18:53

Flauw

Je hebt niet gelezen hoe dat precies zat met dat datalek hoop ik (of je begrijpt de uitleg niet)

Triva

Ik begrijp de uitleg heel goed. En de risico's nog beter, aangezien ik elke dag met de AVG te maken heb. Tijdsdruk is nooit (!) een excuus om persoonsgegevens te verspreiden.

Jesse_1

Jesse_1

19-04-2020 om 19:10

Welke?

Is al bekend welke app het gaat worden, hoe het werkt en wat de bedoeling precies is? Dan heb ik wat gemist denk ik.
Wat heb je gelezen op teletekst Wilgenkatje?

Emmawee

Emmawee

19-04-2020 om 20:50

Zelf bijhouden

Het was een van de eerste dingen die ik schreef in het eerste corona-draadje. Dat het goed zou zijn als we allemaal zouden bijhouden met wie we contact hebben , zodat contactonderzoek makkelijker zou zijn.

Zeker met beperkte versoepeling van de maatregelen is dat voorlopig nog heel makkelijk. Zodra het gewone leven weer meer op gang komt, kun je ook offline registratie toepassen. Je houdt bijvoorbeeld ook bij op welke openbare plekken je wanneer bent geweest. Bij een vastgestelde besmetting kunnen deze tijd-plaats combinaties worden gepubliceerd.