Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Joke

Joke

29-06-2018 om 13:23

Digitale schoolagenda op mobiel?

Onze zoon, ADD, begint volgend jaar aan de middelbare school.. Vanaf groep 7 heeft hij geoefend met de fysieke agenda (1blik agenda) maar hij vergeet die (te) vaak en daarom hij wil nu graag de digitale versie op zijn mobiel gebruiken. 1Blik agenda heeft namelijk ook een app voor op de mobiel. Maar ik twijfel daarocer. Wie heeft daar ervaring mee?

Die app, daar zit wel een mooi voordeel aan, aangezien hij zijn telefoon veel minder vaak vergeet.. maar gelijk ook een grote verleiding! Tot op heden beperken wij het internetten dmv inleveren van de mobiel als hij taakjes verwaarloost (opruimen kamer, kleine huishuidelijke taakjes). Die kan hij dan terug verdienen. Soms duurt het een dag voor hij de telefoon terug krijgt maar het is een mooie stok achter de deur en zorgt gelijk dat de afleiding tijdelijk weg is waardoor hij zich kan concentreren op zijn taakjes. Maar je agenda op de telefoon is een prachtige ‘smoes’ om de telfoon niet meer in te kunnen nemen (of juist wel innemen en dan je huiswerk te verwaarlozen, maar dat willen we ook niet) waardoor de afleiding (internetten) binnen handbereik blijft en de stok achter de deur niet meer zo handig te gebruiken is. Althans, daar ben ik bang voor.

Maw digitale agenda op de mobiel, is dat wel een goed idee?
Heeft iemand hier ervaring mee of adviezen hoe hier mee om te gaan?

@Emma

@Emma

29-06-2018 om 14:49

Papieren agenda

Mijn dochter, ook add, doet het prima met een papieren agenda. Op de telefoon is het toch een hoop gepriegel en geklik voordat je bijvoorbeeld je huiswerk of een bepaalde afspraak op je scherm hebt. Dat gaf haar te weinig overzicht.
Ik ken de app niet die jij noemt, maar een overzicht per week is hier noodzaak. Alles wat er gebeuren moet in een week in één oogopslag werkt bij mijn dochter stukken beter. Gewoon lekker groot op papier voor je neus.
Voor huiswerk heeft ze altijd Magister gehad. Dat zal op de school van jouw zoon misschien ook het geval zijn.

Joke

Hier ook geen ervaring met een digitale agenda. Wel met de Schoolplanner XXL voor mijn dochter met ADD. Werkte heel erg goed voor haar. Voor jongste afgelopen jaar ook gekocht. Die was iets lakser met gebruiken maar met een beetje hulp af en toe werkte de agenda voor haar ook goed.
De agenda is groot (A4) en plat. Dus makkelijk mee te nemen én genoeg ruimte om alles te plannen.

Hier ook XXL

Eerst hadden we de 1Blik. Idee is erg goed, maar de uitwerking (hier) minder. Die kleurtjes, dat gedoe.
Overgestapt op de Schoolplanner XXL en die was perfect. Ik vind een papieren agenda handiger werken dan een app. Je bladert makkelijker, je kunt er allerlei aantekeningen in kwijt (wachtwoorden, inlogcodes etc). Ook sympathiek: zoon was zijn agenda kwijt na een paar maanden. Tweede exemplaar kostte nog maar de helft.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.