Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Appelofniet

Appelofniet

04-08-2020 om 01:06

Draadloze oortjes

Puber wil graag sparen voor de airpods pro. Ik schrok me wild van prijs maar moet tegelijkertijd toegeven dat als ik er eea over lees het me wel aanlokkelijk lijkt. Voor mezelf dan

Ik werk -zoals zovelen- veel vanuit huis, bel dus veel meer en heb tijdens Corona het hardlopen weer opgepakt. Ik heb eerder goedkope varianten van draadloze oortjes geprobeerd maar dan klagen mijn gesprekspartners dat ik telefonisch niet lekker te verstaan ben. Alleen met snoertje krijg ik geen klachten.

Naar aanleiding van puber (die er lekker zelf voor mag sparen) zocht ik het verschil op tussen de 2 en de pro in de hoop dat ik vol overtuiging mezelf kon trakteren op de de 2 maar zeker het hogere draagcomfort en het feit dat je niet hoeft te tikken maar moet drukken voor de bediening vind ik toch wel een relevant verschil (ik tik mijn Chinese draadloze oortjes geregeld uit als ik podcast luister en haarlok achter oor veeg)

Wat zijn jullie ervaringen en adviezen in deze?

O ja misschien leuk om te vermelden dat ik een cadeautje (nou ja tje) kan uitkiezen van €150 dus evt met bijbetalen... maar wat is wijsheid?

Samenwerking

Zoon heeft oortjes, iets met Samsung Galaxy en hij adviseert om oortjes af te stemmen op het merk van de smartphone en de laptop/tablet omdat je anders samenwerkingsproblemen kunt krijgen.

Die oortjes hebben leuke functies.
Ik vroeg vandaag aan zoon of hij dan toch randpsychotisch was geworden of dat die spraakopdrachten ergens toe dienden? Hij bleek dus in zijn oortjes in te spreken dat er muziek aan moest gaan en dat gebeurde ook nog!
En dat geoefen dat kwam aanvankelijk wat vreemd op mij over.

Overigens raad hij Apple aan als je opnieuw begint. Maar dan ook alles van Apple.
Ik heb inderdaad een vriendin die terug is gegaan naar Apple.

Het is iets duurder maar de kwaliteit en de gebruikersvriendelijheid, ook met oortjes, is veel beter. Zelf ben ik ook ooit begonnen met Apple, maar vanwege de goedkopere software, oa. boekhoudpakketten en games in het vak bij de drogist!, overgegaan op Windows.

Lusithania

Lusithania

04-08-2020 om 08:17

Hardlopen

Als je ze wil gebruiken voor hardlopen, dan zijn de koptelefoons van Aftershokz ook een goede optie. Doordat ze werken met botgeleiding en voor je oren zitten, kun je alles om je heen nog goed horen.

Airpods

Ik heb de gewone airpods en ik vind het een van mijn betere aankopen van de afgelopen 10 jaar, In tegenstelling tot apple-oortjes met snoer, kan ik met de airpods gewoon hardlopen. De gewone oortjes bleven nooit zitten maar deze wel. Ik vind de airpods 2 nog fraaier omdat ze noisecancelling hebben, alleen de vorm van deze oortjes is weer anders. Ik weet dus niet of ik die net zo fijn zou vinden als de airpods 1

Jo Hanna

Jo Hanna

04-08-2020 om 17:38

Bone conduction

Ik heb onlangs een Bluetooth bone conduction headset gekocht. Ik werd op het idee gebracht door deze blog.
https://aartjan.nl/blog/?s=Bone+conduction+

Hij bespreekt producten van een Chinese website en gaat voor een goede kwaliteit voor een fractie van de prijs. Dit ding kost nog geen 25 euro. Ik ben er erg blij mee. Het is verrassend fijn dat je oren vrij zijn. Ik voel me altijd een beetje ‘onveilig’ en afgesloten met oortjes in en daar heb ik met dit ding geen last van. Het voelt heel ‘licht’.

Lusithania

Lusithania

04-08-2020 om 18:57

Jo hanna

Ik gebruik mijn aftershokz soms tegelijk met mijn EarPods pro. De ene via mijn iPad met de audio output van de ergometer en de ander via mijn iPhone voor Netflix of een boek of zo.

De EarPods pro hebben een rubber dopje en daar krijg ik geen zere oren van.

Appelofniet

Appelofniet

08-08-2020 om 12:36

Dank

Jo hanne, die jij hebt, bellen die ook fijn? Dan koop ik ze

En anders...Ik heb een iPhone dus airpods zullen compatible zijn :/
Ik denk dat het erop neerkomt dat ik ze toch wil uitproberen qua verschil in draagcomfort. Nu op zoek naar iemand die ze heeft

Dank voor jullie input

Jo Hanna

Jo Hanna

11-08-2020 om 01:29

Bellen gaat ook prima.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.