Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Yaron

Yaron

20-01-2011 om 15:06

Dvd omzetten op mp4

Kan ik een dvd omzetten op mp4 bestand en hoeveel dvd's zouden er op 8 gb kunnen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kate

Kate

20-01-2011 om 20:09

Waarom

Mag ik vragen waarom je dvd's om wil zetten naar mp4? Voor op een mp4-speler of voor op internet ofzo? Dan weet ik wat beter welk programma ik je kan aanraden om daarvoor te gebruiken
En een originele speelfilm op dvd is meestal rond de 4 - 4,5gb dus op 8gb past er 1, hooguit 2?

Yaron

Yaron

21-01-2011 om 14:08

Kate

Het gaat niet om een speelfilm, maar om een dvd van ongeveer een uur over voetbal. Ik wou die vast op de MP4 speler zetten die zoon op zijn verjaardag krijgt. Hij is dol op die dvd en het lijkt mij leuk dat hij die zelf kan bekijken op z'n MP4 speler.

Kate

Kate

21-01-2011 om 17:02

Handbrake?

En in welk formaat is die dvd dan nu als ik mag vragen? Ik converteer gewone dvd's meestal met het programma Handbrake maar dat ligt dus aan het formaat van de oorspronkelijke dvd. Zelf heb ik een iPod en gebruik daarvoor ook Handbrake om filmpjes te converteren
Is hij nu bijv in Avi-formaat dan heb je weer een ander programma nodig ....
Laat maar weten

Yaron

Yaron

22-01-2011 om 11:50

Kate

Bedankt voor je hulp, maar het gaat niet lukken er zit geen dvd speler op mijn computer, terwijl ik dacht van wel. Helaas dus.
Maar is het wel mogelijk om filmpjes van You tube te downloaden en op de MP4 speler te zetten? En hoe moet dat dan, ik ben hier dus (nog) een echte leek in. Ik weet zelfs niet eens hoe ik muziek moet downloaden.

Kate

Kate

24-01-2011 om 09:24

Youtubefilmpjes downloaden via kick

Hoi Yaron,

ja hoor dat is ook mogelijk en niet eens zo heel moeilijk. Heb ik onlangs op dit forum gelezen en uitgeprobeerd

Ga naar youtube en kies een filmpje uit. Zet nu in de url tussen www. en youtube het woord 'kick' (dus bijv


www.kickyoutube.nl/gjhygfqiafgiu;ig746187) en druk dan op enter. Dan opent zich een nieuw scherm en dan kun je kiezen in welk formaat je het filmpje wilt downloaden.

Mocht hij het nou niet doen (het scherm opent zich wel maar blijft hangen als het ware) dan heb je waarschijnlijk geen Java op je pc staan en dan kun je dat daar gelijk veilig downloaden!!

Succes! Laat je nog even weten of het gelukt is?

Pelle

Ik denk dat je dan eerst een filmedit progje nodig hebt, er zijn er velen. Weet niet of er ook eentje is die je gratis kunt downloaden.
Muizemeis

jolanda w.

jolanda w.

25-01-2011 om 13:13

Moviemaker?

Ik gebruik Windows Moviemaker, een programma die standaard op onze laptop zit. Het is anders ook te downloaden op internet zag ik laatst.
Het is een heel gemakkelijk te gebruiken programma. Ik heb het eens gebruikt om onder een youtubefilmpje (gedownload via het gratis dvdvideosoft) andere muziek te zetten. Je kunt ook makkelijk knippen en/of plakken in video's.

Kate

Kate

25-01-2011 om 17:36

Live moviemaker

Live Moviemaker downloaden? Heb ik ook gedaan en oooooh wat een gaaf programma! Je kan muziek achter een filmpje of foto's zetten en knippen waar en wanneer je maar wil, mooie overgangen e.d. maken, echt superhandig

Pelle

Soms moet je mp4 wel eerst omzetten naar Avi
Muizemeis

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.