Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

molletje

molletje

19-02-2020 om 09:46

E-book 'uitlenen'?

Ik ben een enthousiast e-reader gebruiker en koop regelmatig e-books via bol.com. Toen ik nog gewone papieren boeken las, leende ik die ook uit aan mijn vriendinnen, maar met die e-books lijkt het niet te kunnen. Het lukt wel om met de e-reader van een vriendin in te loggen op mijn bol-account, maar zodra ze dan weer uitlogt en inlogt met haar eigen account, is mijn boek verdwenen van haar e-reader. Het lijkt erop alsof ze op mijn account ingelogd moet blijven om het boek te kunnen lezen. Of zijn er nog andere manieren?
Wat ook vervelend is, is dat als je uitlogt en weer inlogt, het apparaat doet alsof het de eerste keer is dat je het gebruikt. Je moet dan opnieuw de wifi instellen en datum/tijd enz. Dat moet toch gemakkelijker kunnen? We hebben allebei een Kobo (ik een Glo, zij een Clara).

Veroniek

Veroniek

19-02-2020 om 13:57

Downloaden als epub

Ik download de boeken van bol, zet ze in Calibre en dan kan ik ze in de Kobo-app weer toevoegen.
Ook op mijn moeders iPad, die alleen een inlog heeft bij de kobo-app, maar niet zelf boeken kan kopen. Dus ik kan het op meerdere iPads zetten.

molletje

molletje

19-02-2020 om 15:51

aha

Dan ga ik dat eens uitproberen. Dank!

Raffie

Raffie

20-02-2020 om 09:11

off topic

inderdaad als epub.

heb een ander merk e-reader, en doe ook alles via calibre.

Ik heb wel een beetje last van gewetenswroeging: heb nog nooit zelf een e-book gekocht! Sinds ik hem heb, krijg ik van alle kanten mooie boeken toegemaild, en ik stuur ze zelf ook weer vrolijk door naar anderen.
Het is eigenlijk te makkelijk. (natuurlijk, een echt boek leen je ook uit, maar niet aan 5 mensen tegelijk...)

Hebben jullie daar ook last van? Hoe zou dit verbeterd kunnen worden? Zouden ze dit beter kunnen beveiligen?

Ik vind trouwens wel dat e-books dan een stuk goedkoper zouden moeten worden, want het verschil met een echt boek vind ik nu wel erg klein...

Triva

Triva

20-02-2020 om 09:50

Kobo abo

10€ per maand en ik kan legaal lezen wat ik wil. Tot nu toe niet de behoefte gehad om iets anders te kopen maar dan vraag ik wel geld voor die kobo voor mijn verjaardag ofzo

Triva

Triva

20-02-2020 om 09:50

Oja

Dat was een antwoord voor raffie

Raffie

Raffie

20-02-2020 om 10:23

Triva

Dat klinkt goed, ik heb in het begin wel eens voor zoiets gekeken, maar heb geen kobo. En dan kon het geloof ik niet?

Maar goed, voorlopig heb ik genoeg te lezen

molletje

molletje

20-02-2020 om 11:51

gelukt

Het is inderdaad heel simpel als je het weet.
Ik koop nieuwe boeken wel zelf, met oude boeken heb ik minder moeite (al slaat dat waarschijnlijk nergens op). Ik zou het jammer vinden als er geen leuke boeken meer uitkomen omdat schrijvers er niks meer aan verdienen.

Pooh bear

Pooh bear

20-02-2020 om 13:02

Bieb

Ik lees al mijn boeken van de bieb. Maar helaas is het aanbod e boeken van de bieb veel te beperkt.
Kobold abonnement heeft meer maar nog steeds heel veel dat ik lees niet.
Dat houd me tegen om een e reader te kopen. Want de meeste boeken die ik lees zou ik dan moeten kopen.
(Of er illegaal aan zien te komen. Maar zo handig ben ik niet. En is ook niet echt mijn bedoeling)

Dees

Dees

20-02-2020 om 14:21

Scheelt wel

Met het kobo abbo kun je met een stuk of 4 apparaten lezen dat geeft voor mij aan dat ik het niet erg vind om met nog 2 mensen mijn abbo aan te gaan.

Scheelt toch weer elke maand. Ik heb nog nooit een kopie van iemand gelezen vind het inderdaad geen doen en het verschil is wel degelijk aanwezig ik zie een ebook voor 12 euro en een paperback voor 20 dat prijsverschil zit hem waarschijnlijk in de kosten voor drukken die 12 euro zijn grotendeels de rechten van de schrijver

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.