Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

E-reader en tablet

Ik heb een tijd geleden een e-reader overgenomen en heb toen op mijn desktop Adobe Digital Editions geinstalleerd, om e-books te kunnen kopen. Als ik er eentje wil lezen sluit ik de e-reader aan op de desktop om te synchroniseren. Tot zover gaat alles goed.
Nu heb ik sinds kort een tablet (Android, Asus ee-pad), waarop ik graag ook een paar van die gekochte - beveiligde - boeken die op mijn desktop staan, zou willen zetten. Maar dat lukt niet. Ik heb wel een paar niet-beveiligde boeken erop staan, dus het is wel mogelijk om boeken op mijn tablet te lezen. Ik sla vast een stap over. Met de e-reader heb ik in het begin wel iets moeten doen om hem op mijn naam of zoiets te zetten, maar ik ben eigenlijk vergeten wat. Ik moet vast ook eerst iets met mijn tablet doen, maar wat?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
margje van dijk

margje van dijk

19-07-2012 om 15:15

Account

Ik neem aan dat je je hebt moeten aanmelden bij Adobe met een gebruikersnaam.

Hoe gaat dat bij je tablet? Moet je dan ook ergens een Adobe account opgeven? Dat moet dan hetzelfde zijn. Ik heb op mijn telefoon wel boeken gekocht met de bol.com app, waarvoor ik ook een Adobe-account moest ingeven. Ik kan me voorstellen dat de boeken die je koopt bij je account horen, en dat dus op jouw tablet bekend moet zijn welk Adobe-account bij jou hoort.

Maar hoe het verder werkt zou ik ook niet weten. Dat zal afhankelijk zijn van welke app je gebruikt op je tablet om digitale boeken mee te lezen. Heb je al in je standaard toepassingen gekeken? Misschien staan er al een aantal klaar die je kunt uitproberen. Niet elk digitaal boek werkt met elke app.

Succes,
Margje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.