Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

milufra

milufra

22-02-2013 om 13:31

E-reader voor dummies

Hallo,

Ik ben sinds een week in het bezit van de door mij zo gewilde e-reader. Maar dan...??
Ik ben echt een nitwit op digitaal gebied en begrijp niet zo goed hoe ik boeken op de e-reader krijg. Ik heb inmiddels een aantal bestandjes met boeken toegestuurd gekregen maar weet niet zo goed hoe ik die op de reader moet zetten. Met behulp van de usb-kabel dat begrijp ik nog, maar ik neem aan dat er ook een bepaalde software op de reader gezet moet worden om de boeken te kunnen lezen??

Wie kan het me uitleggen?

Bedankt alvast..

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ehm

Ik neem aan dat er op de e-reader zelf al software staat om boeken te kunnen lezen. Tis dan meer de vraag welke software heb je eventueel nodig om de boeken erop te zetten? Vaak kan het door simpelweg boeken in de windows verkenner te 'slepen' naar de e-reader. Maar het gratis programma Abode Digital Editions kan het ook. Dat gebruiken wij voor de e-reader. Bij de e-reader zelf hoort ook software maar die werkt niet echt fijn. Die gebruiken we dus niet.
http://adobe-digital-editions.nl.softonic.com/

Hoop dat je er zo een beetje uitkomt.

Calibre

Ik gebruik op de computer het programma calibre om al mijn boeken overzichtelijk te kunnen beheren. In dat programma kan ik aangeven welke boeken ik wil kopiƫren naar mijn e-reader, ik moet dan alleen zorgen dat de e-reader via usb is gekoppeld aan de computer. Kind kan de was doen.

Sjansje

Sjansje

22-02-2013 om 23:41

Ook calibre

Een gemakkelijk, gratis programma. Je download het op je pc, zet je ebooks erin (via knop in menubalk van calibre) en sluit je ereader via usb-kabel aan op je pc. Op je ereader verschijnt dan iets als "koppelen met dit apparaat". Als je je pc en ereader gekoppelt hebt open je calibre, en kiest de boeken uit je lijst die op je ereader wilt hebben. Die verstuur je dan via een knop in het menu naar je ereader.

Op je ereader staat al software om boeken te kunnen lezen. Misschien moet je die software wel nog even installeren. Dat doe je ook als het apparaat via usb aan je pc hangt. Je gaat dan naar mijn computer, en klikt daar op het station van je ereader. Je kijkt in de bestanden en klikt op "setup" of iets soortgelijks.
Bij mijn Sony moest ik dat doen, hoe het bij andere merken is weet ik niet.

Welk merk heb je?

Ellen

Ellen

24-02-2013 om 22:03

Merk

Het is geen bekend merk. Autovision. A701 om precies te zijn.

groet

Sarcas

Sarcas

25-02-2013 om 13:05

Calibre & autovision

"V: Kan de AV 701 met het programma Calibre werken?

A: Ja dat kan, reader wordt niet automatisch herkend , maar klik op verbinden / delen > met map verbinden en kies de reader"

http://www.autovision.nl/autovision/service/faq/faq-av-e-readers/av-e-701701l-vragen/

S.

Tijgeroog

Tijgeroog

25-02-2013 om 21:12

Gebruiksaanwijzing?

Heb je geen gebruiksaanwijzing? In die van mij staat best duidelijk uitgelegd hoe het allemaal werkt. Er zit een papiertje bij met de eerste uitleg, de rest van de instructie staat op de e-reader zelf.
En Calibra is inderdaad een aanrader.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.