Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Martine

Martine

18-09-2012 om 09:19

E-reader voor zakelijk gebruik?

We willen met de afdeling een e-reader aanschaffen voor onze vakliteratuur.
We willen dan in elk geval op trefwoorden kunnen zoeken en ook printen kan handig zijn (dus je moet ook kunnen typen op de e-reader). Kan je ook een soort van post-itjes/tabjes aanbrengen zodat je gelezen pagina's makkelijk kunt terugvinden?
Verder is handig als je tekst kunt markeren (en dan evt. onder een andere documentnaam opslaan).

Wie weet of dat mogelijk is, of bij welke e-readers dat mogelijk is?

Verder nog algemene tips voor ons om al dan niet een e-reader of een bepaalde e-reader aan te schaffen of waar we op moeten letten?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Hombre

Hombre

18-09-2012 om 09:38

Geen e-reader maar een tablet

E-readers (met E-ink display) zijn te traag en onhandig voor professioneel gebruik. Ze zijn wel perfect om bij het zwembad romans op te lezen.

Voor professioneel gebruik moet je snel kunnen zoeken en bladeren en is een iPad of Android tablet veel beter geschikt. Apps met markering/bookmarks/annotatie mogelijkheid voor PDF's zijn er ook. (ik gebruik goodreader, maar er zijn er meer).

Maar zelfs dan zijn er nadelen t.o.v. gewoon papier. (en voordelen natuurlijk).

Inge M

Inge M

18-09-2012 om 18:57

Helemaal eens met martine

Ik ben erg blij met mijn ereader. Maar voor jouw doel is een tablet veel geschikter.
Er bestaan ook tablets/readers dus met twee type schermen maar ik heb geen idee of die prettig zijn.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.