Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Yaron

Yaron

20-11-2018 om 09:14

E-reader vraag

Ik krijg binnenkort een Kobo e-reader, maar wat is de fijnste manier om er boeken op te zetten. Via het Kobo abonnement van Bol of via de bieb en waar heb je de meeste keus?

Dees

Dees

20-11-2018 om 10:01

Kobo plus

Bol!

Ik heb ooit via de bieb geprobeerd maar dat werkte toen via een kabeltje, eerst boek op je pc en dan op je ereader. Ik vond het ook lastig leuke boeken te vinden.

Toen ben ik overgestapt naar bol. Ik zoek meestal via de telefoon naar een boek en voeg deze toe aan mijn account. (3 klikken) dan synchroniseer ik mijn Ereader geheel automatisch via WiFi en staat het boek erop. Ideaal! En je hoeft je pc niet tevoorschijn te halen.

margaretha

margaretha

20-11-2018 om 10:45

ik ben fan

anderhalf jaar geleden heb ik een abbonement genomen bij bol/ kobo plus en heb er nog heel plezier van. Het zijn ook niet alleen maar romannetjes of detectives, maar eerlijk is eerlijk ook genoeg dat er niet in te vinden is (maeve binchy bv) of van een serie maar een paar delen. Ook engels en serieuze boeken. Vooral veel losse, eigen zoektermen opgeven. Om een paar titels te geven die ik nu op mijn reader heb staan : wees lief voor de ziel (40 vensters op leonard cohen), de dochter van crusoe (jane gardan), ulixes (james joyce), kerstverhalen, thora evangelie en koran (anton wessels), the celtic religion (edward anwyl) eens gegeven (charlotte de monchy), bouquetboekje, engelse detectives, ken follet boeken, en nog heel veel meer.
Tsja ik ben heel blij ermee. Boek uitzoeken, en als het niet bevalt ook zo weer weg. Ja het kost per maand best wel wat, maar het is tenminste legaal en het is zo fijn om te kunnen leen (een gewoon boek is misschien nog fijner maar een ereader met lichtje maakt voor mij meer mogelijk)

Annelies B.

Annelies B.

20-11-2018 om 16:09

Ook Kobo Plus

Ben begonnen met een abo bij de Bibliotheek. Wat een gedoe. Ben weken bezig geweest om de boeken te kunnen downloaden en terug te vinden op de laptop. Laptop deed het net anders als zij aangaven. Uiteindelijk met telefonische hulp van hen toch gelukt. Maar toen was de proeftijd inmiddels voorbij. Ander nadeel van Bibliotheek is dat je boeken 3 weken blijven staan. Heb je ze alle 10 uit moet je wachten tot die 3 weken voorbij zijn. Je moet die 3 weken uitzingen. En sommige schrijvers zitten niet in het pakket. Clive Cussler bijv. Niks van te lenen... De laatste maanden ook niks meer geleend. Abo is bijna afgelopen.

Heel veel keus bij Kobo Plus. Als je de nieuwste Kobo Clara krijgt kun je daarmee ook in Kobo Plus boeken uitzoeken en ophalen. Bovendien houdt Kobo bij of je het boek al hebt.
Is inderdaad duurder dan de Bibliotheek. Maar als ik 50 boeken wil downloaden, geen probleem.

Annelies B.

Annelies B.

20-11-2018 om 16:18

Maragaretha, Maeve Binchy...

Ik heb er inmiddels een stuk of 10 van op m'n ereader staan. Zie zowel een aantal Nederlandse als Engelse boeken in Kobo Plus.

Dees

Dees

20-11-2018 om 16:29

En je kunt het bij Kobo op 5 apparaten zetten...waardoor je kosten kunt delen.

margaretha

margaretha

20-11-2018 om 16:38

re annelies B

Zou zomaar kunnen dat toen ik op Maeve Binchy zocht er nog niets van op stond. Heb het ook gehad met de jack reacher serie, eerst 5 boeken en een paar weken later nog 5. Er is steeds meer. Die hoeveelheid die je tegelijk op je ereader mag hebben is fijn en die "onbeperktheid" (stopt zodra je het abbo stopt). Sommige boeken lees je nu eenmaal niet in 1xuit of wil je later nog wel een herlezen.

specht

specht

20-11-2018 om 17:03

bibliotheek

Als jij of een ander volwassengezinslid al lid van de bibliotheek is komen er geen extra kosten bij.
Ik leen/ lees per week niet meer dan drie boeken op mijn ereader.
Daar heb ik meer dan genoeg aan.
Nadeel van het kobo abonnement vind ik dat alles er wel op blijft staan,
maar je bent dan haast verplicht de rest van je leven lid te blijven, anders ben je alles kwijt.

Milcham

Milcham

20-11-2018 om 18:57

Bieb

De bieb lukt mij niet. Ik krijg de boeken wel op een digitale plank en kan het vervolgens niet downloaden.
Ik vind het internet héél traag op een kobo, ik ben een groot fan van het draadje. Aansluiten en vervolgens sleep ik de boeken naar het icoontje van de kobo. Kobo veilig loskoppelen en klaar. Kost me nog geen twee minuten inclusief opstarten laptop.

Dees

Dees

20-11-2018 om 19:11

Specht

Specht dat is met de bieb toch ook? Als je een boek wilt houden moet je het kopen.

Als ik een boek gelezen is het voor mij over, het gebeurd bij mij nooit dat ik een boek opnieuw wil lezen een keer wel geprobeerd maar de hele spanning is weg.
Ik deel mijn abbo met nog 2 anderen en dan kost het dus maar 3,33 per maand.

Tijgeroog

Tijgeroog

20-11-2018 om 19:16

Kobo plus

Ik ben heel blij met m’n kobo plus abonnement. Ik zoek op de iPad wat boeken op, voeg die toe aan m’n account en synchroniseerde vervolgens m’n e-reader waarna ze er meteen op staan. Het kost meer tijd om op te schrijven dan om het uit te voeren.

Ely

Ely

20-11-2018 om 19:25

Kobo geen plus

Ik koop boeken bij kobo maar heb niet dat abonnement. Daar kon ik toch een aantal boeken die ik wilde lezen niet in vinden. Ik koop trouwens rechtstreeks vanaf mijn e-reader een nieuw boek. Beetje bladeren in de shop, kiezen, ok klikken en lezen maar. Komt geen laptop, snoertje oid aan te pas. Heerlijk als ik in mijn bedje lig en een nieuw boek wil 😊 of aan t strand. Of in het bos. Of op een terrasje of of of....

Ook geen abonnement

Zelfde reden als Ely. Gewoon bij bol.com of direct via ereader of via telefoon met Kobo app.
Erg makkelijk

Vogel

Vogel

20-11-2018 om 20:05

Via de Kobo

De bieb is een ramp, daar hebben de technische mannen hier zich ook zonder resulaat over gebogen. Ik leen er wel e-books maar die lees ik dan op tablet en/of telefoon.
Ik heb een Kobo plus abonnement, werkt met elke Kobo ereader. (#4 had het over de nieuwste Kobo Clara waarmee je boeken direct kunt ophalen, maar met mijn stokoude Glo gaat het ook probleemloos.)
Wat niet in Plus zit maar wat ik wel graag wil lezen, koop ik alsnog. En soms krijg ik ebooks, die ik download via de computer en dan met het programma Calibre op de ereader zet.
Veel plezier er mee!

Ad Hombre

Ad Hombre

20-11-2018 om 20:48

Kobo

Het idee van Kobo+ is prima en het werkt behoorlijk goed, maar helaas zitten de boeken die ik wil lezen er zelden in. Dus dan maar weer naar de Pirate Bay...

Mijn zoons zijn wel heel tevreden over het jongerenboekenaanbod, dus daarom hebben we toch maar kobo+.

specht

specht

20-11-2018 om 20:51

Dees

Het klopt dat je de boeken ook maar tijdelijk te leen hebt, maar je bouwt geen hele bibliotheek op die je als je abonnement stopt kwijt raakt.
Ik leen van de bieb, man zet ze voor mij op de ereader, en als ik een enkel boek graag wil “houden” dan koop ik hem.

margaretha

margaretha

20-11-2018 om 20:52

uitzoeken doe ik op mijn laptop

en dan "toevoegen" en synchroniseren. Delen idd op maximaal 5 apparaten, man en 1 van de kinderen leest mee. Ik lees gemiddeld 4 boeken per week, tijdens vakanties meer. Wil ik iets persé lezen en kan ik niet vinden in kobo plus, dan idd ergens anders. Meestal het geval als ik een aanbeveling lees van een boek/ schrijver. Veel boeken herlees ik idd niet, sommige. Tja jammer dan als er nog zijn die ik eigenlijk nog wil lezen op het moment dat ik het abbo stop zet. Dan kan ik altijd nog kijken of ik ze ergens kan kopen

margaretha

margaretha

20-11-2018 om 20:54

ad hombre

gewoon nieuwsgierig wat je dan graag wil lezen, ook benieuwd naar wat de anderen hier in dit draadje of heel het forum graag lezen

Yaron

Yaron

20-11-2018 om 21:16

Het wordt

Als ik de reacties zo lees kan ik het beste een Kobo plus abonnement nemen. Ik ga het er eerst een maand gratis proberen, dan zie ik snel genoeg of het werkt. Man en kinderen kunnen dan ook lezen op hun telefoon of tablet. De bieb kan ik ook altijd nog proberen via het abonnement van één van de kinderen. Het wordt de Kobo Clara dus ik kan de boeken rechtstreeks downloaden.

Ad Hombre

Ad Hombre

20-11-2018 om 21:23

margaretha

Meestal lees ik ergens iets over een bepaald boek en dat staat dan niet op kobo plus. Of juist oudere boeken staan er ook niet. Engelse boeken lees ik liefst in het Engels en daar hebben ze volgens mij sowieso niet(s) (veel) van? (eerlijk gezegd heb ik al een tijdje niet meer gekeken)

margaretha

margaretha

20-11-2018 om 22:07

ad hombre

het komt uiteraard voor dat er iets niet in staat, komt ook in een gewone bibliotheek voor (en ook daar lukt het dan niet altijd om een boek dan wel te krijgen). Het kan best zijn dat als een als vertaald op staat het niet meer ook in het origineel erop staat Ulixes, Oliver twist (maar nagekeken heb ik het niet) En wat is een "ouder" boek? Max Havelaar? de kleine Johannes? Ik heb ook geregeld wel dat er iets niet te vinden is, heb nogal de neiging om alles van een schrijver/ serie te willen lezen voordat ik verder ga met iets anders en dat lukt meestal niet met kobo plus. Ik lees genoeg engels via kobo maar meestal zijn het detective-achtige boeken :the nubian physician/ lady helena investigates/ justice for the damned/ the sam plank mysteries. Engelse literatuur lees ik toch net iets makkelijk in het nederlands, maar romannetjes en detectives (voor zover niet vertaald) en studieboeken geen probleem.
Er staat gewoon veel op kobo maar nog veel meer niet, dus ik snap best dat je er niet genoeg kunt vinden in jouw smaak.

margaretha

margaretha

20-11-2018 om 22:26

raar

ok Oliver twist staat er ook in het engels op maar waarom staat paradise lost van milton er 19 x op? Great expectations en nog een aantal andere staan er ook meerdere keren op Waarom?

Annelies B.

Annelies B.

28-11-2018 om 18:09

Paradise Lost ...

Hoi Margaretha,

Even nieuwsgierig, en gekeken naar dit boek. Zie allemaal verschillende omslagen. En het aantal bladzijdes varieert van 275 tot 294. Verschillende herdrukken misschien?

Ben op dit moment geveld door een longontsteking. Rust houden dus, en lees nu gemakkelijk een boek per dag weg. Bij de Bieb zou ik na 10 dagen dus niks meer te lezen hebben.
Ik mis inderdaad wel eens een boek bij Kobo+ dat ik graag wil lezen. Zet ik op een verlanglijstje. Komt allicht wel een keer in de collectie (hoop ik)

margaretha

margaretha

28-11-2018 om 21:22

re annelies B

ik denk ook dat het verschillende drukken of met aantekeningen of wat dan ook. Maar ik ben dat zo niet tegengekomen bij detectives of nederlandse boeken. Bij papieren boeken heb je het ook wel dat er meerdere exemplaren opstaan, logisch omdat nieuwe en tweedehandse boeken van meerdere zaken verkocht worden. Ik heb overigens bij bol er een melding van gedaan, zou doorgegeven worden.
Sterkte met deze periode van ziekzijn en nog maar veel mooie boeken lezen.
Soms zoek ik op schrijver en soms op thema en soms kijk ik door naar "suggesties

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.