Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Cindy

Cindy

04-07-2020 om 20:40

Eerste smartphone, prepaid of abonnement

Het ziet er naar uit dat mijn 10 jarige dochter binnenkort haar 1e smartphone gaat kopen.
Hebben jullie kinderen een prepaid simkaart of een abonnement? En welk abonnement is dan aan te raden?

Triva

Triva

04-07-2020 om 22:37

Tja

Het is 2020, bel je nog? Een appje is net zo makkelijk. Zoveel mogelijk Wi-Fi gebruiken dus, ook als ze elders is. Ik zou een abo van simpel nemen voor 2,50 per maand.

Leer haar eerst te checken of ze op Wi-Fi zit en na te denken of ze wel data moet gebruiken.

Beertje37

Beertje37

04-07-2020 om 22:56

Goedkoop abbo

Met prepaid was kind vaak opeens onbereikbaar als het tegoed op was. Met abbo van €2,50 is dat geen probleem meer.

Dataroaming

Natuurlijk is het inmiddels een heel andere tijd maar mijn kinderen hadden al vroeg een mobiel, later een smartphone, maar zelfs nu is het nog prepaid.

Ik weet niet hoe het nu is met dataroaming, maar ik was blij dat het om een prepaid ging toen ineens overal buiten wifi actief werd maar ook automatisch connectie maakte met de mobiel van dochter. Heel vervelend. We waren net aan het overwegen om een goed koop abonnement te nemen maar daarna was dat idee toch weer over.

Geen zin in onverwachte dure rekeningen.

Eva

Eva

04-07-2020 om 23:21

Ook simpel

Hier drie kinderen met een abonnement van Simpel. Kost weinig en ze kunnen altijd bellen of sms’en. Ook kan je een plafond instellen zodat ze niet over een bepaald bedrag heen gaan. Heel handig.

Biebel

Biebel

05-07-2020 om 08:06

Abonnement

Hier heeft iedereen altijd een abonnement gehad van hollandsnieuwe. Toen ze nog jonger waren altijd het goedkoopste. Reden; dat is één bedrag voor zowel sms, bellen als 4g. Als je automatisch opwaarderen dan uit laat staan, kom je niet voor verrassingen te staan doordat ze te veel verbruikt hebben. Bovendien kun je ze dan blijven bellen, ook al is beltegoed op. (Er was een tijd dat ik oudste kind altijd via sms’jes probeerde te bereiken. Dan gold de smoes van beltegoed op niet). Van beltegoed op leren ze heel snel overal de WiFi code te achterhalen.
Mochten ze dan echt die maand meer 4g nodig hebben, dan konden ze dat bijbetalen van hun zakgeld, omdat je bij hollandsnieuwe makkelijk een ‘extra storting’ kunt doen.

Triva

Triva

05-07-2020 om 14:50

inderdaad

Gewoon Simpel nemen en een plafond instellen. Bijvoorbeeld 250 MB en een plafond bij 200 instellen, of de eerste maanden bij 100. Dan kun je geen data meer verbruiken tot je eigenhandig het plafond bij stelt. Daarmee kun je wennen aan per ongeluk op data te zitten. Leer haar gewoon ALTIJD op wifi te zitten en alleen data aan te zetten als dat echt nodig is. Als jij haar belt hoeft zij geen data aan te hebben.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.