Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Biene M.

Biene M.

24-03-2011 om 20:50

En wie volg je?

Sinds kort zit ik ook op twitter (stom uitgedrukt, erop zitten, vergeef me) en daar volg ik wat mensen en OO, Artis, mijn werkgever en Sylvia Witteman. Govert Schilling heb ik ook nog even gevolgd, maar die gaf te veel ruis tussen de interessante weetjes door.

Wie volgen jullie?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
krin

krin

24-03-2011 om 21:27

Volgzaam type

Eh... Sylvia ook, net als de rest van tweetend Nederland, en OO, en Kennislink, Fokke danwel Sukke, foodwatch, Leo Blokhuis, Alain de Botton, stadsnieuws, streeknieuws, sportclub, Freek (maar die zegt niks meer), Flashlight Worthy Books, Hans Aarsman, iets ZZP'erigs, vrienden, familie. Zo ongeveer.

Maaike

Maaike

25-03-2011 om 09:05

Alleen mijn kinderen

Ik volg alleen mijn kinderen. (en stuur alleen directe berichtjes naar ze, i.p.v. sms, dit kost niets) ik zal eens kijken naar jullie lijstjes of het leuk is om nog iets meer te volgen.... ik kan ze altijd weer uitzetten toch

Biene M.

Biene M.

25-03-2011 om 12:34

Krin

Ha, daar zaten een paar goeie bij, nu volg ik ook FokSuk en Alain de Botton.

Mijn dochter wil ik ook wel volgen, maar dat mag ik niet van haar. Erg he.

Krin

Krin

25-03-2011 om 12:51

Biene

Ha, leuk. Hoop dat het bevalt. Ik heb een max van 30, anders kan mijn oude hoofd het niet aan, en als ik merk dat ik een week lang over iemands tweets heenlees, vliegt die er rücksichtlos weer uit. En dan ga ik grasduinen bij anderen, kijken wat zij volgen, doorklikken, en dan kom je vanzelf wel weer iets leuks tegen.
Veel meer tips verwacht ik hier niet, eigenlijk. Niet alleen omdat zelfs in Seksualiteit nog meer volk komt, maar ook omdat ik me van een paar draadjes over Twitter herinner dat 'men' hier er niet aan wilde wegens meer van hetzelfde of te weinig aankleding (vergeleken met Facebook en zo). Volgens mij twittert hier bijna niemand. Alleen van mirreke weet ik het toevallig, want die vertelde dat toen.

Krin

Krin

25-03-2011 om 12:53

En die dochter

mag jou nu ook niet meer volgen, neem ik aan?

Biene M.

Biene M.

25-03-2011 om 14:17

Twitter

Ach, tot voor kort wilde ik er ook niet aan. Ik ging laatst overstag toen ik op LinkedIn een interessante tweet van iemand zag, toen vroeg ik me opeens af of ik misschien wat miste. En toen vond ik al snel Sylvia W. die prompt op een middag een fotootje twitterde van haar jongste op skelter in het Vondelpark, terwijl wij 's middags die skelter nog hadden bewonderd zonder te zien dat die naast De Sylvia stond, toen was ik verkocht. Alle andere mensen zullen wel op een gelijksoortige manier overstag gaan, haha!

Het fijne vind ik dat je het nieuws kunt selecteren en dat dat dan naar je toe komt. Het kost alleen wat tijd om uit te vinden wie/wat je moet volgen.

Justine Pardoen (Ouders Online)

Justine Pardoen (Ouders Online)

25-03-2011 om 18:51

Ik ook!

@OudersOnline
@tipsvoorouders (als jullie een tip hebben, retweet ik hem daar. Twitter naar @tipsvoorouders

@JustineP

Zie ook: @mediaopvoeding

Ik gebruik Tweetdeck, en maak voor verschillende onderwerpen lijsten die ik dan apart kan volgen. Nieuws, collega's, alles over privacy enz. Handig!

Justine Pardoen (Ouders Online)

Justine Pardoen (Ouders Online)

25-03-2011 om 18:53

Dit doe ik ook: scoop.it

Scoop.it is mij nieuwe verslaving

Zie:

http//www.scoop.it/u/justine-pardoen

Hier houd ik verschillende pagina's bij over ouderschap, kinderen en internet, apps voor kinderen, en kinderen en privacy. Welkom!

Justine

NaShA

NaShA

25-03-2011 om 21:19

Sinds kort

ook aan het twitteren, en ook via tweetdeck, kun je langere tweets plaatsen. Het is begonnen naar aanleiding van het gedoe rondom passend onderwijs e.d. Justine volg ik ook

Lynna

Lynna

26-03-2011 om 07:13

Scoop it

Scoop it vind ik lastig om te lezen vanaf mijn smartphone. Te onoverzichtelijk of doe ik iets fout?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Lynna

Lynna

26-03-2011 om 07:17

Twitter

Ik vind twitter erg leuk. Ik volg veel journalisten, politici, Dolf Jansen, Wim de Bie, Claudia de Brey, Dijkshoorn, 2525. Collega's, kinderen. Ben een beetje verslaafd

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Fanatieke Twitteraar

Fanatieke Twitteraar

26-03-2011 om 08:51

Prijsvragen

Ik doe op twitter ook wel vaak mee met prijsvragen en winacties Vervuilt wel je timeline maar ach, ik heb ook wel eens wat leuks gewonnen! Zo volg ik bv @PandhuisH waar ze regelmatig gouden damesringen verloten. En @smmarketingnl hebben gisteren toevallig een iPad verloot en zo zijn er nog veel meer maar je moet er van houden

Ik ook

Ook hier een fanatieke (nou ja, soms) Twitteraar. En ik ben zo iemand wiens moeder haar niet mag volgen Waarom niet? Omdat mijn moeder heeeeel erg nieuwsgierig is en altijd alles wil weten. Op Hyves reageert ze altijd al op alles wat ik schrijf dus hou ik Twitter liever moederloos

Wie ik volg: wat regionale accounts voor nieuws, vrienden, 2 familieleden, Claudia de Breij, Lenette van Dongen, Appstore, iBood en ook wat mesnen die ik via Twitter heb leren kennen.

Ga eens neuzen in jullie berichten voor nieuwe Friends

pooh bear

pooh bear

26-03-2011 om 14:05

Veel

Ik volg wat vrienden famillie buren en verder wat politicy de plaatselijke krant, diergaarde blijdorp, Dolf Jansen, youp, Claudia de Brey, Lenette van Dongen, Peter Heerschop, wie is de mol wn verder nog een paar mensen waarmee ik een gedeelde hobby heb(geocachen).

Julia64

Julia64

26-03-2011 om 16:34

En ik

heb een twitteraccount aangemaakt waar ik eigenlijk niks mee doe, ik snap er geloof ik nog niet zoveel van..
De enige die ik echt volg is Sylvia Witteman (hoewel ik haar tweets eigenlijk lang zo leuk niet vind als haar columns). En verder heb ik nog Nico Dijkshoorn, Wim de Bie, Wim de Jong, Wilfried de Jong, Nicolaas Klei (van de Supermarktwijngids), Mike Bodde, Eddy Zoey, Alexander Pechtold.
Heb hier ook weer wat leuke suggesties voorbij zien komen om mijn lijstje mee aan te vullen...!

Justine

Scoop it lijkt me geweldig! maar ik kom op iets van wiki ... kennelijk niet de juiste url of doe ik wat verkeerd?

Biene M.

Biene M.

27-03-2011 om 12:58

Kijk eens

Ha, dat zijn veel meer reacties dan ik verwacht had! Ik ga het binnenkort allemaal eens bekijken en uitzoeken. Die scoop it pagina was me inderdaad al opgevallen, erg mooi.

pooh bear

pooh bear

27-03-2011 om 13:41

En door wie worden jullie gevolgd

Behalve mijn vrienden en kennissen wordt ik ook gevolgt door een paar onbekende. Geen idee hoe ze bij mij komen. Zit zelfs iemand uit Australië bij.
Ook wordt ik door wat organisaties gevolgd. Nadat ik bv ooit een tweet stuurde over bezuinigingen bij wajong jongeren werd ik gelijk gevolgd door een organisatie voor wajong jongeren.

Krin

Krin

27-03-2011 om 20:56

Wat een getwitter

Er komen meer twitteraars uit de kast dan ik had gedacht. Leuke tips gelezen hier.
En pooh bear: ik heb nauwelijks volgers, eigenlijk. De familieleden en bekenden die ik zelf volg, voornamelijk. Maar ik heb ook een afgesloten account, dus zomaar volgen zonder toestemming lukt niet. Dat houdt vast lukrake volgers tegen.

NaShA

NaShA

30-03-2011 om 13:03

Over twitter

ik kan niet meer zien wie ik volg als ik following klik. Hebben meer mensen dit probleem?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.