Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Engelstalige site over Corona maatregelen

Omdat ik iemand die het Nederlands niet machtig is wil uitleggen over de Nederlandse situatie in deze Coronatijd, met name over de "intelligente lockdown" en dat een boete gegeven kan worden als je je niet aan de 1,5 m houdt: waar kan ik een Engelstalige site vinden waar dat beschreven staat?

Met name dat over die boete wil ik iets kunnen vinden in het Engels. En dan het liefst een site die echt van de overheid uitgaat, dus geen krantenberichten erover.

Dus bijvoorbeeld de Engelse versie van deze of vergelijkbare site:
https://www.veiligheidsberaad.nl/2020/03/26/groepsvormingsverbod-voor-hele-veiligheidsregio/

Overigens duurde het ook even voordat ik deze site in het Nederlands vond...
Google-wonders, mijn dank is groot!

Famke

Famke

28-06-2020 om 17:59

Niet heel specifiek maar vermeldt:

What rules do I have to follow during my holiday in the Netherlands?
During your stay in the Netherlands you must follow the rules that have been imposed to prevent the spread of COVID-19. These rules apply to everyone in the Netherlands, including tourists.

Maintain a distance of 1.5 metres (approx. 2 arm’s lengths) from other people.

Will foreign tourists receive fines if they do not observe the rules?
Yes. No distinction is made between Dutch residents and foreign tourists when it comes to enforcing the COVID-19 rules.

Famke

Famke

28-06-2020 om 18:21

Auwereel

Auwereel

28-06-2020 om 21:16 Topicstarter

Die laatste twee, precies wat ik zocht

De vakantielinks had ik ook al gevonden en er staat wel bij dat ook een boete voor buitenlanders geldt, maar niet dat je een boete krijgt als je met meer dan 2 personen dicht op elkaar zit.
In de laatste link staat dat heel duidelijk. Heel veel dank!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.