Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

25-07-2020 om 12:54

Ervaring met KeepGo

Wij gaan naar een wifiloze locatie maar de Playstation moet wel mee (blijkbaar). Ook willen ze af en toe wel een filmpje kunnen kijken.

Om het voor iedereen gezellig te houden overweeg ik nu een KeepGo. Heeft iemand daar ervaring mee? Of is het dan toch handiger om mijn databundel tijdelijk flink omhoog te gooien?

Lusithania

Lusithania

25-07-2020 om 13:26

Frankrijk

Wij hebben deze:
https://boutique.orange.fr/tablette-et-cle/coffret-pret-a-surfer-4G-2
In de vakantie kopen we nieuw internet tegoed.
Maar in Zweden en Engeland hebben we soortgelijk gedaan.

Lusithania

Lusithania

25-07-2020 om 15:29

Ook

Wat wel handig is, is dat je veel apparaten er aan kan hangen. Veel campings hebben wel goed gratis internet maar wel bij de receptie. Wij zijn lui en willen dat bij de tent kunnen.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

25-07-2020 om 20:58

En wat kun je dan

Lukt een goeie film downloaden of online flink wat meters maken daar ook mee?
Of blijft het bij Whatsapp berichten en wat online tekst (OO .

Lusithania

Lusithania

25-07-2020 om 21:08

Alles

En lekker snel internet. Het hangt wel een beetje af waar je zit, in een dal of erg afgelegen kan de ontvangst minder zijn maar dat is ook zo met internet op je mobiel. Verder werd er ook genetflixed of naar filmpjes op YouTube gekeken door verschillende gebruikers (tegelijk).

In elk centre commercial zit wel een Orange winkel. Bij aankoop hebben ze het winkeladres gebruikt voor de registratie. Ook voor het vrijgeven van de data elke keer gevraagd of zij even konden bellen zodat je zeker wist dat het goed was.

En Go is gigabyte

Lusithania

Lusithania

25-07-2020 om 21:17

Snel

We hebben ook de 3G voorganger gehad en die was echt veel langzamer. Met de huidige is er niets te klagen.

Lissa

Lissa

30-07-2020 om 10:13

KeepGo

Volgens mij is het apparaatje bij KeepGo een Huawei e5573. Er zit dan een simkaart van KeepGo bij met 1GB. Ik zie dat je dat apparaat ook veel goedkoper kan kopen bij een bekende Chinese webwinkel. Zou je dan net zo goed dat apparaat los kunnen kopen en er willekeurig welke simkaart met prepaidtegoed inzetten? Of zie ik dan iets over het hoofd? Afgezien van de lange levertijd natuurlijk.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

30-07-2020 om 10:18

Ik heb gedaan

Het apparaatje via Mediamarkt en de simkaart via KeepGo.
Al met al best een bedrag, maar vorig jaar hebben we zo’n ding gehuurd en waren we de helft van het geld kwijt. Dus tja, ik zie het maar als een investering.

De Chinese webwinkel was leuk geweest, maar helaas niet voor deze vakantie. Bovendien ga ik daar echt niet meer dan 10 euro per bestelling uitgeven. Service nul.

Lissa

Lissa

30-07-2020 om 10:22

KeepGo simkaart

Wat is dan het verschil tussen die KeepGo kaart en een kaart van een willekeurige andere provider? Ik heb het concept nog niet helemaal te pakken geloof ik.

Lissa

Lissa

30-07-2020 om 11:25

Hoeveel verbruik je dan?

Ik lees over Netflix: “Als je series of films op Netflix kijkt, wordt per uur ongeveer 1 GB aan gegevens voor elke videostream in een standaarddefinitie“

Op de site van KeepGo staat dat je dit kan doen met 1GB, ik neem aan of-of (?):

170 minutes of streaming HD videos
2600 online page visits
1000 minutes of streaming music files
130 minutes of video calling
350 photos upload and download
12000 minutes of GPS navigation
Sending or receiving 100000 of text-only emails

Als een uurtje Netflixen al zoveel data verbruikt, dan gaan er toch enorme hoeveelheden data doorheen? En 1GB kost minstens 35€? Hoeveel GB gebruik je dan tijdens zo’n gezinsvakantie als kinderen lekker zitten te streamen en online gamen? Als ik dit zo lees, moet je nog behoorlijk opletten wat je doet, anders lijk je zo door je data heen te zijn. Maken jullie daar dan afspraken over met je kinderen?

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

30-07-2020 om 12:14

Het is wel goedkoper

We hebben het even vergeleken, en het is goedkoper dan extra mb’s kopen.
Bovendien moet ik anders altijd in de buurt zijn met mijn hotspot. En is het al eens gebeurd dat ik hem voor mezelf had openstaan en jongste dacht dat hij op de campingwifi zat toen hij een spelletje aan het downloaden was.
Weg bundel.

Pirata

Pirata

30-07-2020 om 12:17

Films

Heel veel films en series kun je gewoon downloaden via Netflix. En kunnen ze nou echt niet even zonder playstation?
Voor de normale contacten kunnen ze wel via 3G of 4G, of maak zelf een hotspot.
Wij hebben dus gedownload, pubers speelden veel offline spellen of we speelden regenwormen en carcassonne.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

30-07-2020 om 12:17

En ja.

Ik ben de baas over de bundel. De oudste kinderen hebben hun eigen mb’s.
En de jongste is sowieso nog afhankelijk van mij.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

30-07-2020 om 12:18

Pirata

Dat duurde nog best lang.

Pirata

Pirata

30-07-2020 om 12:19

Ja he

Ik dacht, ik gooi m er als eerste in.

Lissa

Lissa

30-07-2020 om 14:09

Baas over de bundel

Hoe hou je daar dan grip op met zo’n Mifi-router? Moeten ze iedere keer opnieuw inloggen als ze wat willen doen?

Pirata, ik ben het er helemaal mee eens. Dat downloaden doen we al. De PS ging niet mee. De Switch wel. Maar er is toch geregeld behoefte aan een filmpje op YouTube, iets anders downloaden dan er al is op Netflix, een spel downloaden en wat die kinderen verder allemaal doen op het internet. Mijn eigen bundel is niet toereikend en het 4g bereik is sowieso slecht in ons vakantiehuisje. Ik begrijp dat die mifi-routers een betere antenne hebben dan een smartphone dus dat zou op zichzelf al een grote verbetering kunnen zijn.

Lusithania

Lusithania

30-07-2020 om 14:41

Grip

Het is net als bij de WiFi thuis; eenmaal ingelogd blijf je ingelogd. Maar je kunt wel kijken hoeveel data er is gebruikt. En je kunt hem aan- en uitzetten.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

30-07-2020 om 14:49

Hij kan uit

Maar de bedoeling is juist om de bundel dusdanig groot te maken dat ieder zijn deel krijgt.
Het is vakantie dus dan doen we niet al te moeilijk.
En het is voor een deel van de dag ook niet dat ik ze echt een alternatief kan bieden. Even naar buiten of naar het zwembad is niet echt een optie.

PS gaat trouwens niet mee, maar via de IPad kun je ook Fortnite spelen. En inderdaad die YouTube filmpjes.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.