Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Facebook account opgezegd overledene

Ik heb het facebook account van mijn overleden vader opgezegd, officieel met overlijdensakte via hun website. Maar ik vind het nogal pijnlijk dat het alsmaar blijft bestaan. Nu al 18 dagen. Heeft iemand daar ervaring mee hoelang dit nog gaat duren?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
merel

merel

28-07-2011 om 19:57

Deactiveren

Hmm, ik zag vorig jaar mijn dochter haar account deactiveren en het was meteen niet meer te zien. (dat is bij account, accountinstellingen en dan onderaan, account deactiveren) Helemaal weghalen is dat niet, want je kan hem zelf geloof ik wel weer activeren. Maar dat zou je alvast kunnen doen, dan is alles van je vader al niet meer te bekijken, totdat het echt via facebook verwijderd wordt.

Gecondoleerd trouwens.....

Loes

Loes

28-07-2011 om 22:41

Ik denk dat vivo het wachtwoord van haar vader niet kent?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

vivo

vivo

29-07-2011 om 11:58 Topicstarter

Tja

Ik was in eertse instantie helemaal niet van plan om het facebook account van mijn vader officieel op te zeggen maar dit inderdaad met zijn eigen wachtwoord te doen. Maar ik kreeg een hele reeks vragen over zijn vrienden die ik niet foutloos kon beantwoorden. Facebook herkent dus gewoon dat ik vanuit een andere computer opereer. Dus toen maar overlijdensakte gestuurd en, omdat ze daar om vroegen, een 'bewijs' dat ik directe familie ben. Een beetje vaag want er stond niet bij met welk document je moest bewijzen familie te zijn. Een trouwboekje heeft hij bijv. al jaren niet meer.
Ik vind het echt bijzonder vervelend dat het account maar niet afgesloten wordt, en dat facebook hierover niet te bereiken is.

Merel

Merel

29-07-2011 om 12:21

Och

och ja, ik dacht dat je het wachtwoord wel had, of dat het misschien ergens stond opgeschreven. Lastig, het zou toch sneller geregeld moeten kunnen worden zou je zo denken toch? Die vragen over vrienden.....kan je daarvoor eventueel de betreffende vrienden niet benaderen? Wellicht kan je dan toch nog het wachtwoord kraken.
Je kunt ook niet meer op zijn computer komen? Soms staat het wachtwoord al ingevuld en kan je er zonder in te loggen op.

vivo

vivo

29-07-2011 om 20:46 Topicstarter

Nee

het was misschien niet helemaal duidelijk maar ik heb het wachtwoord wel. Alleen moest ik dan bij het opheffen een 20 tal vragen invullen over zijn vrienden die ik niet kon beantwoorden. De vragen waren steeds enkele foto's en daar moest je van aangeven wie dat was. Ik ken die vrienden niet (vrij internationaal, en had met zijn werk van doen) dus helaas gaat dat niet.

marjanne

marjanne

03-08-2011 om 23:35

Opzeggen

Een tijdje terug heb ik mijn facebook(en hyves) ook opgezegd.
Na afsluiten (gegoogeld op 'account facebook opzeggen) kreeg ik vlgs mij bericht dat het gestopt was maar dat ik het wanneer in binnen een maand toch inlogte het ongedaan gemaakt werd
Misschien nog een keertje doen en dan 'even afblijven'
Marjanne

vivo

vivo

16-08-2011 om 23:05 Topicstarter

Nog niets

We wachten inmiddels al 6 weken (na het officiele bezoek) en het account is nog niet opgeheven. Het lijkt erop dat Facebook er commercieel belang bij heeft dat het blijft bestaan, maar ik vind het niet netjes. Met alle andere bedrijven, abonnementen was het geen enkel probleem!

Tirza G.

Tirza G.

16-08-2011 om 23:25

Deactiveren

Als je een FB-account de-activeert (zoals beschreven) en er 4 weken niet meer naar omkijkt (dus niet meer inloggen enzo) dan schijnt het opgeheven te worden.
Wat een vervelende toestand

Tirza

Merel

Merel

17-08-2011 om 12:19

Deactiveren

Maar ja, dat deactiveren lukte geloof ik niet hé. Ik kan het niet voor je uittesten natuurlijk, want ik wil mijn account niet deactiveren maar ik had onlangs denk ik ook zoiets wat jij nu hebt. Ik had namelijk mijn wachtwoord verkeerd ingevuld en toen moest ik een aantal vrienden herkennen en aanklikken en toen was het weer oke. Kan je dit niet een paar keer proberen, ik dacht begrepen te hebben dat je een aantal vrienden van je pa niet kon herkennen in de foto's. Maar als je wel kan inloggen op zijn account, dan zou je de meeste vrienden kunnen verwijderen ('ontvrienden) . Het plukje wat je dan wel kent, ken je ook in die foto's die je later moet herkennen om te verwijderen, snap je wat ik bedoel?

vivo

vivo

20-08-2011 om 17:38 Topicstarter

Eigenlijk niet deactiveren maar opheffen...

...maarja, ik begrijp wat je bedoelt, slim bedacht. Ik kan er helaas met zijn wachtwoord geen tweede keer meer in, beveiligd (ofwel geblokkeerd tijdelijk)....dus ik moet een nieuw wachtwoord aanmaken en dat wordt naar zijn email gestuurd, maar daar kan ik helaas niet(meer)bij.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.