Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Dymo

Dymo

12-06-2019 om 21:24

Facebook groep omzetten in vereniging

Ik heb de Facebookpagina van een vereniging overgenomen. Dacht ik. Het blijkt alleen een openbare groep te zijn, niet een Facebookpagina zoals ik die normaal voor mijn werk beheer. Ik ben wel moderator geworden, maar de groep staat niet tussen de andere door mij beheerde pagina's. Ik kan niet als de vereniging posten, alleen onder mijn eigen naam. Er zijn nog wat nadelen. Kan ik die openbare groep omzetten in een verenigingspagina? Ik google me suf, maar het lijkt alsof ik een nieuwe pagina moet maken en dan alle leden moet uitnodigen om lid te worden van die nieuwe pagina. Of weet iemand een sluiproute?

Tijgeroog

Tijgeroog

13-06-2019 om 09:09

Ik denk dat je gelijk hebt

Er zit een flink verschil tussen een groep en een pagina: in de groep kan iedereen berichten plaatsen, terwijl op een pagina je (vooral) zelf berichten plaatst. Ik zou inderdaad een pagina maken en iedereen uitnodigen. Als de groep actief gebruikt wordt door de leden kun je die daarnaast natuurlijk laten bestaan, en dan de berichten van je pagina ook delen in de groep.

juf Ank

juf Ank

13-06-2019 om 22:30

nee

dat kan niet. Je kunt een pagina aanmaken en de mensen uitnodigen te liken. Mocht je genoeg likes hebben dan kun je er uiteindelijk voor kiezen om de groep op te heffen.

Dymo

Dymo

13-06-2019 om 22:56

Dank

Ik heb een nieuwe pagina aangemaakt en in de oude groep een bericht geplaatst met de vraag of mensen die pagina willen liken/volgen. Dat gebeurt gelukkig massaal (voor zover je van massaal kunt spreken bij het aantal leden van een vereniging). Zo'n pagina is veel beter te beheren dan een openbare groep. In de oude groep plaatsten mensen ook wel eens reclame of een oproep om op een bepaalde partij te stemmen. Dat kunnen we nu beter reguleren.
Ik ben tevreden!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.