Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Speler

Speler

03-02-2018 om 14:04

Filmpje op facebook laten verwijderen?

Gisteravond heeft iemand die ik niet goed ken en niet als vriend heb op facebook, daar een live filmpje van mij geplaatst tijdens een sportwedstrijd.
Liever had ik dat filmpje niet op fb: ik word er niet direct op belachelijk gemaakt, maar eigenlijk ook weer wel. Het is niet dat ik in een hele groep sta, ik ben een van de hoofdpersonen in het filmpje.

Wat is nu verstandig? Niet reageren omdat dat alleen de aandacht op het filmpje zou vestigen? Als ik wil vragen om het te verwijderen, dan moet dat denk ik de reacties, want ik heb verder geen contactgegevens en omdat ik deze niet als vriend heb, kan ik ook niet een pb sturen toch?

Ik ben niet getagt in het filmpje, en we hebben niet echt veel wederzijdse vrienden volgens mij, dus ik denk dat de beelden niet snel bij mensen die ik ken zullen opduiken. Daarentegen staat het nu wel voor eeuwig online natuurlijk.

Iemand goede raad voor mij, of een manier om ongemerkt het filmpje er af te krijgen?

Triva

Triva

03-02-2018 om 14:29

wel pb

Je kunt gewoon een pb sturen, de vraag is of die persoon dat ziet en regelmatig kijkt. Als je nu gewoon eens netjes vraagt of het verwijderd mag worden zonder dat je met allerlei wetsartikelen gaat gooien? Dat kan daarna altijd nog.

40er

40er

03-02-2018 om 14:38

Helpcentrum

Als je Facebook opent heb je bovenin allerlei pictogrammen, bv personen, alarmbel ed. Ook 3 streepjes, die aanklikken en naar beneden scrollen, daar heb je oa het helpcentrum, hier kun je als het goed is een melding doen, of er staat hoe je het kunt doen.
Succes!

@Emma

@Emma

03-02-2018 om 15:38

viavia

Kun je via via achterhalen wie het is? Ik zou echt wel moeite doen daar achter te komen, en dan gewoon vragen of diegene het weghaalt en uitleggen waarom je het niet prettig vindt. Als dat niks uithaalt kun je alsnog allerlei procedures beginnen.

Negeren.

Ik zou het negeren. Als iemand die ik ken het ziet en mij erop aanspreekt zou ik zeggen dat ik het niet gezien heb.

Of het moet echt vreselijk zijn dan zou ik die pb eruit gooien.
Heb je enig idee waarom die persoon dit filmpje op internet heeft gezet?

Iemand die denkt grappig te zijn of om mensen in dat filmpje te kwetsen?
Er is ooit een idiote foto van mij op fb gezet. Ik heb op "vind ik leuk" geklikt.
De volgende dag was de foto verwijderd, de lol was er af blijkbaar.

tante Sidonia

tante Sidonia

05-02-2018 om 11:08

ik snap

dat je het vervelend vindt, maar als je niet getagd bent dan zal het filmpje niemand opvallen denk ik. tenzij er echt iets heel beschamends op staat.
Anderzijds als het gewoon iemand is die misschien best begrijpt dat je het vervelend vindt dan haalt diegene hem er misschien zonder gedoe af als je het netjes vraagt en uitlegt.
Via Facebook is omslachtig en zet eerder kwaad bloed denk ik.

@Emma

@Emma

06-02-2018 om 05:10

opzet

Ik ken diegene niet natuurlijk maar ik maak regelmatig mee dat mensen er niet bij stilstaan dat iemand zoiets wel eens niet prettig zou kunnen vinden. Gewoon even vragen en uitleggen dus lijkt me. Wie weet heeft hij geen flauw idee.

Veel succes gewenst

als u Facebook ertoe wil bewegen dat filmpje weg te halen...

Speler

Speler

18-03-2018 om 12:14

Hoe het afliep

Bedankt voor jullie reacties. Het hielp mij het van verschillende kanten te zien. Ik heb besloten dat negeren het beste was en ik wist dat ik deze persoon waarschijnlijk nog een keer zou zien, dan kon ik het gewoon vragen.

En dat heb ik ook gedaan. Hij heeft het filmpje direct verwijderd. Verder heb ik er geen woorden vuil aan gemaakt, alleen gezegd dat ik beelden van mezelf online zoveel mogelijk probeer te vermijden.
Ongevraagd legde hij nog wel uit dat het om een van mijn tegenstanders ging en dat dat er erg grappig uitzag en dat hij een wederzijdse vriend hierom wilde laten lachen.

In ieder geval nu opgelost, zonder dat er aandacht op is gevestigd. Omdat het live was, had eigenlijk ook iedereen het al kunnen zien, dus een paar dagen daarna had het niet zo'n zin om op stel en sprong nog actie te ondernemen.

Mooi!

Opgelost.
En wie het gezien hebben.....jammer dan.

@Emma

@Emma

18-03-2018 om 16:27

Fijn

Gewoon vragen inderdaad, de meest simpele oplossing

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.