Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Gerber

Gerber

14-01-2018 om 16:29

Fitbit (activity tracker) spoorloos

Het gebeurde in de sportschool gisteren: na het douchen ben ik mijn fitbit vergeten om te doen, en daar kwam ik pas achter toen de sportschool gesloten was. Vanmorgen gelijk de sportschool gebeld, om te vragen of iemand de fitbit bij de receptie had afgegeven. Ik blijf vertrouwen houden in de eerlijkheid van andere mensen. Maar helaas, fitbit is spoorloos, en ik ben bang dat iemand hem heeft meegenomen,
Mijn dochter heeft toen op mijn mobiel 2 app gedownload om de fitbit dmv Bluetooth te scannen : de apps Lightblue eb BLE scanner. Maar: weet iemand hoe ik te werk moet gaan? Ik wil deze week gewoon een paar keer naar de sportschool gaan, om te kijken of mijn fitbit te scannen is met die apps. Maar hoe werkt het precies: gewoon in de sportschool die apps openen? Kortom: heeft iemand ervaring met het terugvinden van een fitbit? Ergens hoop ik toch gewoon dat iemand hem heeft afgegeven bij de receptie, ik vind het zo niet te begrijpen dat je zomaar iets toe eigent dat niet van jou is...

Vogel

Vogel

14-01-2018 om 21:26

Vraag je dochter

Als ze slim genoeg is om die apps te vinden kan ze je misschien ook uitleggen hoe ze werken?
Ik kan, als ik bluetooth op mijn mobiel aan zet, mijn Fitbit zien. Maar ik weet niet of dat alleen de Fitbit is die ik ooit eens gekoppeld heb, of alle Fitbits in de nabije omgeving.

Alison

Alison

14-01-2018 om 21:43

Facebookgroep en website

Voor hulp zou je je kunnen aanmelden bij Fitbit Nederland/België https://www.facebook.com/groups/447158015452025/ Ik loop daar wekelijks een wedstrijdje In hun FAQ staat oa dit: Is de FitBit handleiding ook in het Nederlands verkrijgbaar?
De handleidingen van de verschillende FitBits zijn in het Engels. Dat is niet voor
iedereen even handig.
Voor de FitBit Alta, Blaze en Charge HR zijn de handleidingen (deels) vertaald. Deze
handleidingen kun je via de onderstaande link vinden. Daar staan ook de
Engelstalige handleidingen van de FitBit Charge 2, Flex, Flex 2 en Surge.
https://www.sporthorlogecenter.nl/advies/fitbit-handleidingen.html

Misschien vind je daar wat.
Veel succes met terugvinden.

Gerber

Gerber

15-01-2018 om 09:51

Dank!

Dank jullie wel voor de reacties. Mijn dochter is een slimme dame, maar het is haar niet gelukt om wijs te worden van de apps die ze heeft geïnstalleerd. Vanmorgen nog maar eens naar de sportschool gegaan, maar nada, noppes....
En wat een leuke FB groep, Alison! Ik heb me gelijk maar aangemeld. Ik denk dat ik zo maar een nieuwe fitbit ga kopen... ik voel mij redelijk onthand zo zonder de gegevens, het helpt mij ontzettend om meer te bewegen en een beter inzicht te krijgen in mijn leefpatroon.
En ik blijf mij verbazen over het gemak waarmee je zomaar iets meeneemt van een ander....

mirreke

mirreke

15-01-2018 om 14:31

Geen idee wat een fitbit is maar ik vond wel deze link:

https://www.iculture.nl/nieuws/bluetooth-accessoires-terugvinden-iphone-apps/

met wat uitleg erbij...
Wellicht toch nog handig voor je?

Wat mij zelf dus handig lijkt is een optie in het menu van de fitbit en wel: find my fitbit...

Misschien hebben ze een ideeënbus...? Maar stiekem denk ik dat ze dit niet zo erg vinden, zo moeten er tenminste regelmatig nieuwe fitbits worden verkocht.

mirreke

mirreke

15-01-2018 om 14:35

Ik zie nu

dat het een vrij oud artikel is, in internettermen dan, en jaartje of drie...

Over terugvinden: ik heb regelmatig portemonnees, id-kaarten, bankkaarten, busabonnementen ed. van mijzelf of de kinderen teruggekregen, gevonden door voorbijgangers, passagiers of buschauffeurs.
Ook dingen blijvend verloren hoor, maar ze bestaan, de eerlijke vinder.

Onlangs ook zelf rennend achter een meneer aangegaan die een telefoon in hoesje liet vallen. Bleek hij net 500 euro te hebben opgenomen, wat in dat hoesje gestoken zat. Helemaal blij, die man±

Vogel

Vogel

15-01-2018 om 19:59

Overigens

Heb ik al twee keer een Fitbit op Marktplaats gekocht. Zat mensen kopen zo’n ding, gebruiken ‘m een paar maanden en doen er dan niks meer mee. Mijn Charge HR was echt in nieuwstaat en voor een derde goedkoper dan nieuw. #circulaireeconomie

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.