Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

marie

marie

19-12-2018 om 10:21

Fortnite

Geen idee waar dit exact hoort maar graag anders verplaatsen.
Mijn kind wil fortnite spelen.
Wat is dat en kost dat geld? Hoe kan je dat beheersbaar spelen?
Hij heeft een Xbox one en zegt dat het daar op kan maar dat kost geld volgens mij? Kan geen los schijfje ervan vinden.
Iemand tips want hij wil het heel graag maar wij houden het nu tegen.

Mijntje

Mijntje

19-12-2018 om 10:48

lezen

Ik zou er eerst wat meer over lezen, hier bv: https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hulpartikelen/item/wat-is-fortnite-en-is-het-geschikt-voor-mijn-kind/
Hoe oud is je kind?
Mijn zoon houdt hier niet van. Heel fijn, want gevechtsspelletjes, aankopen die in de papieren gaan lopen en verslavingsgevoelige spelletjes, dat wil ik liever niet.

Kadotje

Kadotje

20-12-2018 om 09:27

Toch wel een leuk spel hoor

Ik moet zeggen, dat ik Fortnite wel een leuk spel vind. Ja, het is een schietspel, maar dat was 'cowboytje en indiaantje' spelen vroeger ook.

Wat ik, als moeder van pubers, er leuk aan vind, is dat het een sociaal spel is: kinderen nodigen elkaar uit in een 'party' en vormen samen een team om andere teams te verslaan. Mijn kinderen spelen ook met elkaars vrienden, als dat zo uit komt. Ze praten met elkaar via oortjes: ze moeten overleggen en tactisch spelen. Waar loop je heen? Wat ga je bouwen om je te verdedigen? Ze helpen elkaar: je mag mijn schild wel hebben.
Ik vind het dus prima dat ze het spelen.

GTA heb ik hier heel lang tegengehouden, dat vind ik op een vervelende manier gewelddadig, hoewel ik nu zie, dat de kinderen daar ook léuk mee kunnen gamen, het is prachtig gemaakt.

Ik denk dat je, als je vrienden het wel spelen, en jij niet, dat je dan wel enigszins buitengesloten bent. Kinderen treffen elkaar (elk via hun eigen playstation oid) en jij kunt niet mee doen.

Mijn jongste is nu 16, maar ik zou het zeker vanaf een (veel) jongere leeftijd toestaan.

Je kunt het gratis spelen volgens mij.. Mijn kinderen hebben zelf één keer een battle pass gekocht om meer mogelijkheden te hebben. Geld uitgeven aan kleding en dansjes vinden ze hier onnodig. En kan ook niet zomaar, volgens mij heb je daar een credit-card voor nodig.

Ad Hombre

Ad Hombre

20-12-2018 om 10:45

Kadotje

"Ik moet zeggen, dat ik Fortnite wel een leuk spel vind. Ja, het is een schietspel, maar dat was 'cowboytje en indiaantje' spelen vroeger ook."

Ongetwijfeld is het een leuk spel. Veel leuker dan buitenspelen of boeken lezen of huiswerk maken.

"Wat ik, als moeder van pubers, er leuk aan vind, is dat het een sociaal spel is: kinderen nodigen elkaar uit in een 'party' en vormen samen een team om andere teams te verslaan."

Ach, wij speelden 25 jaar geleden al dat soort spellen over het Internet dus ik weet precies hoe leuk en hoe verslavend het is en hoe groot het risico dat je aan niets anders meer toekomt.

"Ik denk dat je, als je vrienden het wel spelen, en jij niet, dat je dan wel enigszins buitengesloten bent. Kinderen treffen elkaar (elk via hun eigen playstation oid) en jij kunt niet mee doen."

Heerlijk ook hoe je als bedrijf geld verdient door kinderen toegang tot hun vriendjes te verkopen. Wat een vooruitgang.

Als ze de deur uit zijn gaan ze hun gang maar.

B

B

20-12-2018 om 12:33

NEE LAAT HEM GEEN FORTNITE SPELEN

mijn zoon speelt ook fortnite hij is er zeer verslaafd aan en heeft er al meer dan 50 euro aan uit gegeven dus stop uw kind voor het te laat is

Pabo moeder

Pabo moeder

20-12-2018 om 12:33

zal best een leuk spel zijn

.....maar ik word niet blij van jongetjes van 7 jaar die elkaar belagen met kreten als "kill hem dan sucker, headshot!" Het mag van mij wat vriendelijker, zeker voor kinderen die ruim onder de adviesleeftijd van 12 zitten (Ja maar er zit geen bloed in, dus dan mag het van mijn ouders). En verder: aanvankelijk maak je teams en speel je met elkaar, maar het doel is dat je als enige overblijft. Dus uiteindelijk verlink je je vrienden toch nog. Lekker sociaal....

Verder sluit ik me aan bij Ad, ik heb liever dat ze buiten spelen en niet worden blootgesteld aan weliswaar leuke maar verslavende spelletjes.

Mijn kind heeft geen spelcomputer (omdat er over het algemeen vooral 16 en 18+ spellen voor te koop zijn) en hij is geenszins buitengesloten. Ik vind het ook raar dat je je kinderen per definitie in de spreekwoordelijke sloot laat springen omdat 'iedereen' het doet.

Angela67

Angela67

20-12-2018 om 15:49

ik denk niet dat het fortnite ligt maar aan hem.
dus waar kun jij hem bij helpen als ouder opdat hij de verleidingen kan weerstaan?
ik neem aan dat je hem ook probeert op te voeden en te helpen bij andere verleidingen. Waarom vind je opeens dat je nu dan geen taak meer hebt en verbieden dé oplossing is?
gr Angela

vlinder72

vlinder72

20-12-2018 om 16:06

Mijn zoons van 16 en 14 spelen ook Fortnite. Of liever gezegd speelden. Het is uit volgens hun. Ze geven er geen geld aan uit hoor. Dat hoeft helemaal niet.

De ene speelt nu vooral Fifa en de ander Red dead redemption of GTA.

Hun jongere broer van 9 speelt nooit op de ps4 of x box. Het heeft ook voordelen dat die dingen op hun eigen kamers staan. Het zijn hun eigen computers en niet voor algemeen gebruik

Kadotje

Kadotje

20-12-2018 om 18:19

Het kan toch ook gewoon leuk zijn?

Ad Hombre

Mogelijk heb jij slechte ervaringen, maar mijn kinderen/pubers hebben naast het gamen nog veel andere activiteiten, zowel binnen als buiten. En ook met hun huiswerk gaat het goed.

Wat de kans op 'verslaving'' bij ons verkleint, is dat niemand een eigen pc/playstation op de slaapkamer mag. Er staat er één in een algemene ruimte. Vroeger ging het maken van afspraken over wie wanneer mocht niet altijd soepel, nu gaat het meestal vanzelf. Maar uren achter elkaar gamen, dat gaat dus gewoon niet, zonder dat je een broer/zus op je dak krijgt.

En verder eens met Angela67, er zijn meer verleidingen die kinderen (moeten) leren weerstaan, beheerst omgaan met de game-console is er daar, bij ons thuis, één van.

Maar goed, niet laten gamen is natuurlijk ook een prima optie. Maar dat was de vraag niet. Die ging over de kosten en het beheersbaar houden. En de kosten zijn er niet of nauwelijks, en het beheersbaar houden lukt in de gezinnen die ik ken over het algemeen ook prima.

Eva

Eva

20-12-2018 om 23:11

Pabo moeder

'En verder: aanvankelijk maak je teams en speel je met elkaar, maar het doel is dat je als enige overblijft. Dus uiteindelijk verlink je je vrienden toch nog. Lekker sociaal'
Wat je zegt klopt niet. Als je solo speelt is het doel als enige over te blijven maar als je als team speelt win je als team.
Ik vind het ook wel een leuk spel. Hier wordt het regelmatig gespeeld. Eigenlijk altijd met klasgenoten samen. Het is inderdaad wel verslavend dus wij hebben wel afspraken gemaakt over hoe vaak en hoe lang er gespeeld mag worden.

Triva

Triva

21-12-2018 om 07:46

Pabomoeder

"En verder: aanvankelijk maak je teams en speel je met elkaar, maar het doel is dat je als enige overblijft. Dus uiteindelijk verlink je je vrienden toch nog. Lekker sociaal.."

Behoorlijk laag om een argument op deze manier te gebruiken terwijl je óf weet dat dat niet juist is óf zomaar wat tikt zonder er iets van te weten.

Triva

Triva

21-12-2018 om 07:50

oja

Je kunt het gratis downloaden op de xbox en als je zorgt dat de creditcardfunctie uitgeschakeld is of onder een wachtwoord zit kan hij niets kopen. Om goed te worden hoef je niets te kopen.

Mijn zoon zou dit spel ook eerder aanraden dan iets van GTA

Triva

Triva

21-12-2018 om 08:00

"mijn zoon speelt ook fortnite hij is er zeer verslaafd aan en heeft er al meer dan 50 euro aan uit gegeven dus stop uw kind voor het te laat is"

Je kunt niet eens geld betalen om sterker te worden of wapens te kopen, alleen een ander uiterlijk. Meer dan 50 euro is niks, mijn zoons laatste spel was voor de aankoop al 60%. Daar spaart hij voor. Anderen kopen kleding, meiden kopen make-up etc.

Bo

Bo

21-12-2018 om 09:12

lezen

@TO: Als je meer wilt weten over Fortnite en hoe het werkt, lees dit:
https://watspeeltmijnkind.nl/special/wat-zijn-v-bucks-in-fortnite

Nadine<3

Nadine<3

24-12-2018 om 19:54

Onze zoon speelt ook Fortnite

Tip is omdat het gratis heeft, even mee te kijken naar wat het precies is. Zou inderdaad wel uitkijken moet hoeveel 'echt' geld er uiteindelijk in gaat zitten, maar daar kan je volgens mij duidelijke afspraken over maken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.