Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Ikke

Ikke

25-03-2019 om 16:07

Fortnite?

Hi,

Vanaf welke leeftijd vinden jullie dat kinderen fortnite mogen spelen?

gr Ikke

Watervrouw

Watervrouw

25-03-2019 om 16:52

Eigenlijk niet

Ik hoor er zulke negatieve verhalen over en heb al moeite genoeg om de schermtijd te beperken dus nee, nu niet. Mijn jongste kind is bijna 10 en wil wel maar zeurt er nog niet heel erg om. Misschien scheelt het dat zijn vriendjes het ook niet hebben.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

25-03-2019 om 16:58

Niet

Zoon van 10 heeft het even gedaan, maar is er zelf mee gestopt, omdat er zoveel werd gescholden door vriendjes waar hij het mee speelde. Ik ben blij dat hij dit zelf besloot, anders had ik het willen verbieden. Ik vind niet dat de kinderen die het spelen er leuker op worden nl.

Er zijn genoeg andere spellen die ook erg leuk zijn.

vlinder72

vlinder72

25-03-2019 om 17:07

Volgens mijn 14 en 16 jarige zoon in Fortnite alweer uit.

Ze hebben het kort gespeeld en dat mag van mij. Ik hoorde en zag nooit rare dingen.

Mijn 9 jarige taalt er niet naar. Nu mag hij ook niet op de spelcomputers van zijn broers spelen dus hij ziet het ook niet.

Maar ik neem aan dat jij zelf een kind bent en wil spelen?

Triva

Triva

25-03-2019 om 17:22

Vlinder

Volgens mij zei jij (of iemand anders) dat laatst ook al, maar hier is het echt niet uit. Wordt veel gespeeld. Volgens mij is het uit als je het niet leuk vindt en je vrienden het niet spelen.

vlinder72

vlinder72

25-03-2019 om 18:20

Triva

Geen idee. Ik reageer zelden op computervragen.

Als dit een kind is die iets vraagt dan is het handig om te weten waarom deze vraag gesteld wordt. Hetzelfde bij een ouder.

Wij hebben geen slechte ervaringen met scheldpartijen of andere nare dingen. Wel speelden mijn zoons alleen met vrienden. Dat scheelt misschien. Ik vond het alrijd wel een leuk spel. Ze spraken af wanneer ze gingen spelen. Spelletjes duurden ook nooit erg lang. Ik vond dat geklets tegen elkaar zo grappig.

Liever Fortnite dan GTA maar dat spel is bij een zoon een stuk populairder. Andere zoon speelt vooral Fifa.

Ikke

Ikke

25-03-2019 om 18:55

Nou mijn bonus zoon is 6 en mag dus bij zijn moeder spelen en elke weekend als hij hier is (afgelopen 4 a 5 weken) schreeuwt hij s nachts alles bij elkaar. Omdat er mensen komen om hem afteslachten en dood te schieten.

ligt aan het kind

De officiƫle leeftijdsaanduiding van fortnite is 12 jaar en ouder. Afhankelijk van het kind is een jaar of 10 niet heel gek. Ja er wordt in geschoten, maar het is redelijk cartoonig allemaal.

Waar je het meest op moet letten is idd de voicechat. Maak daar afspraken over, mag je kind dat gebruiken of niet. Je kan prima spelen zonder, maar met is leuker als ze met vriendjes spelen. Leer ze ook om geen gegevens uit te wisselen via voicechat, dus geen echte namen, etc.

Oh en maak afspraken over hoe lang gespeeld mag worden.

Een goeie resource om te kijken of iets wel of niet geschikt is, is common sense media: https://www.commonsensemedia.org/ daar reviewen ouders en kinderen films, games, apps etc en geven een leeftijdsaanduiding.

6 jaar is natuurlijk raar!

Fortnite is absoluut niet geschikt voor zulke jonge kinderen!

Dees

Dees

31-03-2019 om 20:50

Wel agressief

Vriendje van mijn zoon van 6 is 7 jaar en die speelt het. Mijn zoon raakt al in de stress als bij boy and his blob een zwarte blob tevoorschijn komt dus die laat ik geen fortnite spelen. Ik heb het gezien en het zag er best agressief uit. De komende 10 jaar wil ik het hem niet zien spelen.

Ankie

Ankie

24-04-2019 om 22:35

Leeftijd

Ligt er aan wat jij vind...
wij zelf zijn gamende ouders en weten in welke wereld de kinderen zich bevinden...

onze oudste is bijna 10 en gamet volop fortnite en nog enkele games... en zit dan ook dagelijks wel achter de ps4..haar schoolwerk, sport en buitenspelen lijden er niet onder
De jongste bijna 8 gamet ook maar minder en speelt ook fortnite...

Hier zeggen we trouwens niet dood schieten maar terug sturen naar lobby land

Maar denk dat het vooral ook is dat wij er anders tegen aan kijken door dat wij zelf ook gamen..
weten welke apps we er naast houden en precies weten hoe en vooral met wie ze gamen

Het spel is alles behalve geweldadig

Het spel is volledig getekend en ziet er erg nep uit.
Er zit geen bloed in maar wel voice chat.
Vind u dat niks dan kunt u dat uitzetten via de instellingen.
Over het algemeen wel leuk maar als u kind snel boos word raad ik het af.

Nou

Het is wel verslavend, blijkt uit diverse onderzoeken.

Vloggers promoten Fortnite

Al die spellen, allemaal heel leuk. Wie is er niet groot mee geworden. Toch verbaast het mij altijd weer dat we het wel hebben over games en of dat wel of niet geschikt is voor je kind. De vele vloggers zoals Enzo Knol waar deze generatie kinderen massaal naar kijken vindt ik een veel groter probleem. Dit zijn rolmodellen zonder dat wij, hunzelf en onze kinderen het beseffen. Onze kids nemen alles wat in de zielloze inhoudloze filmpjes wordt gedaan / gezegd klakkeloos over. Deze vloggers promoten ook vervolgens deze spellen en andere dingen die slecht voor je zijn.

Wanneer gaan we hier iets op bedenken?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.