Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Sandra

Sandra

08-10-2011 om 13:57

Fotos branden

Ik heb zo'n 2000 fotos op mijn pc staan die ik wil branden. Ze staan her en der op mijn pc dus niet in één map. Wat is de makkelijkste manier om al deze foto's op dvds te zetten? Met Picasa toont hij alle bestanden maar moet ik map voor map gaan branden, dat kost zoveel tijd. |Daar moet toch een programma voor zijn? Iemand een idee?

bedankt!

Sandra

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Merel

Merel

08-10-2011 om 14:03

Jpg?

Zijn het allemaal jpg bestanden? Dan kan je zoeken op jpg en geeft ie alle fotobestanden, die kan je dan naar de brander slepen. Tenminste mijn brand programma geeft een vak, en daarin kan ik dan de te branden bestanden slepen.

marie

marie

08-10-2011 om 15:58

Externe harde schijf

Hallo
Ik denk dat het sneller gaat en uiteindelijk goedkoper is als je een externe harde schijf koopt. Dan heb je namelijk alle foto's bijelkaar i.p.v. op een stapel losse DVD's.
De externe schijf kun je gewoon op de USB aansluiten.
Succes

Merel

Merel

08-10-2011 om 16:08

Harde schijf

Dan moet die harde schijf niet crashen. Dat is bij mij namelijk gebeurd, wat was ik blij dat ik ze ook nog op een schijfje had staan. Zo'n schijfje kan op een gegeven moment ook data verliezen hoor, maar ik heb onlangs nog gebrande schijfje uit 2003 bekeken en die doen het nog prima. (ik heb 2 setjes van die schijven, dubbel gebrand ooit, in een saaie kerstvakantie) De ene helft ligt hier in huis de identieke helft ligt in de garage (droog en los van het huis) Op een dvd kan je bijna 5 gigabyte zetten, dat zijn iets van 1000 foto's.
Als je helemaal op safe wilt gaan dan kan je ze het beste online opslaan. Dit wordt al door veel bedrijven aangeboden, google er maar eens op.

Sandra

Sandra

09-10-2011 om 07:30

Dubbele fotos

Ik heb mijn fotos al op een externe harde schijf staan, maar inderdaad wil ik ze voor de veiligheid ook op een dvd zetten, voor het geval dat.

Het zijn allemaal jpg-bestanden, ik ga eens kijken hoe dat werkt met slepen, klinkt niet heel moeilijk.
En dan ook nog online, dan kan mij niets meer gebeuren...

Groetjes,

Sandra

dc

dc

10-10-2011 om 22:47

2e harde schijf

Wij hebben voor de fotos een 2e harde schijf, die we op een andere locatie (diefstal, brand) opslaan. Veel minder gedoe dan dvd's hoor.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.