Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Rafelkap

Rafelkap

22-03-2013 om 13:08

Gmailaccount voor kinderen

Hierover een vraag (zie titel), want dat kan pas v.a. 16 jaar bij gmail. Jokken jullie bij een jonger kind over de leeftijd of moet het kind gewoon nog even geduld hebben tot hij 16 is?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
margje van dijk

margje van dijk

22-03-2013 om 13:46

Hoe kom je daar nou bij?

Bij mijn weten kan iedereen een gmail-account hebben en geldt daar geen leeftijdsgrens voor.

Je hoeft niet eens je geboortedatum in te vullen volgens mij.

Onze kinderen hebben al jaren gmail.

Succes,
Margje

Annet

Annet

22-03-2013 om 15:49

Hier ook gmail voor tienjarige

Er is nergens gevraagd naar leeftijd hoor.
Voor Facebook geldt wel een leeftijdsgrens die door veel kinderen/ouders omzeild wordt.

Rafelkap

Rafelkap

22-03-2013 om 17:25

Oh dat dacht ik. Als ik google op gmail en leeftijd. Maar misschien is dit alweer achterhaald dan?
Heb wel gelezen dat je beter niet de voornaam (dat je meteen ziet of het een jongen of meisje is) kan gebruiken in de naam. Doen jullie dat wel?

margje van dijk

margje van dijk

22-03-2013 om 17:34

Twee accounts

Onze kinderen hebben een gmail-account waar gewoon hun volledige naam uit te herleiden is. Dat vind ik zelf ook wel prettig, als ik met mensen mail, gewoon in het dagelijks verkeer.

En ze hebben wat ze noemen een 'spelletjes-account'. Dat is 1 account waarvan ze alledrie de inloggegevens hebben en wat ze gebruiken als ze zich online moeten registreren om een spel te spelen oid. Dus voor 'niet-persoonlijk gebruik'. Dat account heeft een fantasienaam waar niets uit af te leiden valt.

Ik heb ze geleerd dat ze hun gewone emailaccount gebruiken als ze moeten mailen voor vrienden, familie, clubs, school, sport en dergelijke. Dus aan diegenen die je ook in het echt zou kunnen tegenkomen, en niet alleen maar als je achter je computer zit. In dat laatste geval gebruik je het andere account.

Het gaat nu al jaren goed zo. Zelf doe ik het ook zo: ik heb een soort allegaartjes-account wat ik altijd gebruik als ik bv. online bestellingen doe, of als ik ergens moet registreren, etc. Mijn eigen-naam-account gebruik ik alleen zoals ik ook de kinderen geleerd heb.

Alle nieuwsbrieven, ongevraagde meldingen etcetera krijg ik dus allemaal op mijn allegaartjes-account, en mijn gewone account is lekker 'schoon'.

Je hoeft het zo natuurlijk niet te doen, maar het werkt in ons geval goed.

Margje

margje van dijk

margje van dijk

22-03-2013 om 17:41

PS Voor dat allegaartjes-account gebruik ik juist geen gmail, maar hotmail. Dan kan ik ze gewoon ongestoord naast elkaar open hebben staan.

Als je 2 accounts bij dezelfde provider hebt moet je eerst uitloggen uit het ene account voordat je kunt inloggen op het andere, of je moet een extra account openen (gmail), maar dat ziet er dan allemaal hetzelfde uit zodat je ze eerder door elkaar haalt.

Het maakt niet uit wat je voor wat kiest, maar twee verschillende providers vind ik zelf wel heel handig. Dan zijn het ook 'look-and-feel' twee hele verschillende accounts.

Margje

Clowntje

Clowntje

22-03-2013 om 21:16

Wel leeftijd

Ik heb eind vorig jaar een gmail account voor mijn dochter (7 jaar) geopend (voor school moest dat....) en daar moest ik wel degelijk een aanpassing doen in haar geboortejaar.
Heb dit gemeld bij school dat ik het niet vond kloppen dat ik fraude moest plegen voor iets van school. Wordt nog over nagedacht ......

Rafelkap

Rafelkap

23-03-2013 om 12:07

Margje

Bedankt voor de tip!!!
Ik denk dat ik het voor mezelf ook zo wil gaan doen (nu nog een allergaartje account), maar ook handig voor m'n zoon. Ik loop voor hem nog wat op de zaken vooruit want het is nog niet echt nodig. Bijkomend probleem is dat er iemand rondloop met precies dezelfde naam.
Clowntje, was dat ook gmail?

Clowntje

Clowntje

23-03-2013 om 19:05

Ja ook gmail

Als ik haar eigen Geboortedatum invulde werd het geweigerd. Vervolgens ook de rest van de dag op die computer, beetje lastig kon niet eens meer een andere datum invullen. Cookies ed verwijderd en toen kon ik het nog een keer proberen maar dan met mijn gebdatum.

Sjansje

Sjansje

24-03-2013 om 01:17

Hier ook

Een tijd geleden heb ik een gmailaccount voor mijn dochter aangemaakt (12 jaar) Ik vulde eerst ook braaf haar echte geboortedatum in, maar kreeg toen de melding dat er geen gmailaccount gemaakt kon worden omdat ze nog geen 16 is.
Dus toen inderdaad maar 4 jaar erbij gejokt...

Ja, gmail vraagt naar leeftijd

Blijkbaar pas sinds kort, gezien eerdere reacties. Maar ik heb van de week nog een account aangemaakt voor mijn zoon, en moest idd zijn leeftijd wat opplussen Het hoort niet, maar ik heb het toch gedaan.
Verder gaat het hier net als bij margje: een fantasieaccount voor spelletjes, en een echte (met naam) voor het normale verkeer.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.