Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Groot Instagram account

Hallo Allen,

Mijn zoon wilt graag een Instagram account starten met allerlei leuke foto's etc.
Iemand die hij kent heeft ook een groot account met veel volgers.
Nu is mijn vraag is dit wel goed? Al die mensen die hem dan volgen! er zullen vast wat verkeerde mensen tussen zitten. Moet ik hem dit laten doen of niet?

Leeftijd.

Hoe oud is je zoon?

"Al die mensen die hem dan volgen".
Is hij beroemd ofzo dat je duizenden volgers verwacht?

Dicht of open

Je kunt je account ‘open’ of op ‘privé’ zetten. Bij een open account kan Jan en alleman je gaan volgen, bij privé moet er een verzoek worden ingediend om te volgen en die kun je dan goedkeuren of niet. Ligt een beetje aan je doel hoe je je account instelt. Ik heb mijn account privé staan en heb bewust niet veel volgers.
Sowieso raad ik je aan om samen het account aan te maken en ook samen de eerste foto’s te gaan plaatsen. En daar afspraken over maken. Wat wel en wat niet delen.
Ook slim is om zelf een account aan te maken zodat je kunt monitoren wat je zoon plaatst. En lees wat artikelen online zoals deze: https://www.kidsweek.nl/nieuws/tips-en-trucs-voor-instagram

@nnemoon

@nnemoon

25-07-2018 om 11:24

Dicht of open

Ik ben het helemaal met Picasso eens. Wat is het doel van zijn account? Hier een zoon van 14 met twee accounts, één open en één privé. De open account is omdat hij carspotter is. Hij zet daar alleen foto's op van auto's. Hij heeft daar 1025 volgers op, dat zijn bijvoorbeeld garagebedrijven, mensen uit de autosport, mensen van circuit Zandvoort enz. Deze mensen vragen soms of ze zijn foto en/of filmpje mogen gebruiken voor hun eigen account. Deze mensen tippen hem ook als ze in zijn omgeving een bijzondere auto hebben gezien. Als er mensen bij zijn met verkeerde bedoelingen kan hij deze blokkeren en verwijderen. Een keer was er een Cars & Coffee (auto evenement) en wilde een volger hem ontmoeten. Wij hadden zoiets van wie is die persoon en wat wil hij precies. Bleek het een leuke jongen te zijn van dezelfde leeftijd die ook gewoon autogek is. Ze hebben nog steeds leuk contact en sturen elkaar foto's.

Hij heeft ook een privé account maar die gebruikt hij bijna niet, staan volgens mij vier foto's op.

Mijn man heeft ook een privé account op Instagram en af en toe kijken we even op zoon zijn accountant.

Rianne12

Rianne12

25-07-2018 om 19:43 Topicstarter

Bedankt

Bedankt voor alle reacties

Instagrammer

Instagrammer

26-07-2018 om 10:16

kijk eens rond op instagram

Heb je zelf wel eens op Instagram gekeken? Jouw vraag geeft mij de indruk op dat je geen idee hebt wat Instagram is en wat je er mee kan doen. Het gros van de pubers heeft een Instagram-account. Soms plaatsen ze niets (dan hebben ze het account alleen om de accounts van anderen te kunnen zien en te liken), anderen plaatsen wel regelmatig foto's. Je kunt ervoor kiezen om je account openbaar te zetten (dan kan iedereen zien wat je plaatst) maar ook om het privé te zetten. Dan kunnen alleen jouw eigen 'vrienden' de foto's zien.

Veel jongeren hebben droombeelden van een groot account, waar ze vervolgens geld mee kunnen verdienen. Bedrijven betalen namelijk soms 'influencers' om hun producten positief onder de aandacht te brengen. Of ze vinden het fantastisch om aan hun vrienden te kunnen vertellen dat ze 2000 (ik roep maar wat) volgers hebben.

De meeste Instagram-Accounts blijven gewoon heel klein, omdat niet zo veel mensen interesse hebben in jouw foto's. Je wordt niet zomaar beroemd.

Rianne12

Rianne12

30-07-2018 om 21:29 Topicstarter

Late reactie

Hallo Instagrammer

Klopt ik deed een onderzoek naar wat hier de reactie op was.
Ik was gewoon benieuwd wat volwassen mensen zijden haha!

Gr een Instagrammer

Alaska

Alaska

03-08-2018 om 20:19

Tips van een instagrammer

Hallo,
“All die verkeerde mensen die er tussen zitten.”

Ik denk niet dat uw zoon erg aantstootelijke dingen op insta zou gaan posten die een verkeerde indruk zoden geven. Hij wilt waarschijnlijk gewoon zijn creativiteit aan de wereld laten zien.

Ik weet dat ik hier wat laat mee kom. U zou kunnen afspreken dat hij bijvoorbeeld insteld dat alleen mensen met zijn toesteming hem een bericht kunnen sturen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.