Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

margaretha

margaretha

27-03-2019 om 09:52

grumble en grom Provider stopt onverwacht

Krijgen we gisteravond een mail van onze provider dat die geen diensten meer kan verlenen omdat ze niet tot een overeenkomst komen met de beheerder van het kopernetwerk. Per 31 maart al stopt de heleboel en roamingdiensten nu al. Net nu mijn man 2 dagen naar Engeland moet, donderdag en vrijdag (en de provider was al nooit bereikbaar in het weekend).

margaretha

margaretha

27-03-2019 om 10:01

is alleen maar stoom afblazen

ik moest het even kwijt. Voor mijzelf is even geen internet en telefoon niet een groot probleem maar de hogeschool studente heeft examens en de universiteitsstudent gewoon les maar doet natuurlijk veel met internet en telefoon. Belangrijker nog is dat er2 hier rondlopen die echt net klaar zijn met hun opleiding en druk gecontacteerd worden door bedrijven, hun sollicitatieproces is duidelijk begonnen en willen natuurlijk bereikbaar zijn.
Het komt allemaal wel goed maar leuk is dit niet.
(de provider zou al een jaar bezig zijn met overleggen , hadden ze niet een maand eerder een seintje kunnen geven, nu moeten we plotsklaps op zoek naar iets dat voor ons past)

aardbei

aardbei

27-03-2019 om 10:06

welke provider?

Dus je krijgt nu een berichtje dat je per 31 maart geen telefoon en internet meer hebt? Wat een raar verhaal! Lijkt mij zo ongeveer voorpagina-nieuws-waardig.

Weet je zeker dat het een betrouwbare mail is?

Om welke provider gaat het?

margaretha

margaretha

27-03-2019 om 10:48

dommel en proximus

Belgie. Ik denk wel dat het echt is

Kaaskopje

Kaaskopje

27-03-2019 om 11:04

België?

Ik zie dat in België iets dergelijks gaande is. Je zou tijdelijk prepaid kunnen gaan bellen met behoud van het telefoonnummer. En dan toch maar kijken of er alternatieven zijn, of afwachten of de provider er toch uit gaat komen.

margaretha

margaretha

27-03-2019 om 11:28

re kaaskopje

in bericht 4 schreef ik al België, dus ja België. In hun mail schreven zij zelf dat ze al een jaar bezig zijn, ik verwacht niet dat ze eruit komen en zonder internet en telefoon kunnen wij niet (man heeft veel nationale en internationale overleggingen voor zijn werk, daarnaast studenten en werkzoekenden in huis), nummerbehoud is ook handig.
We zijn al een eind met aanvragen , zoals ik al eerder schreef "het komt wel goed" (maar timing is vervelend en de korte termijn vind ik op z'n zachts gezegd onbehoorlijk)

margaretha

margaretha

27-03-2019 om 13:21

de krant De Standaard

heeft er een stuk over staan op de website

Tijgeroog

Tijgeroog

27-03-2019 om 14:20

Margaretha

Ja, dat is stom.

ik zou zeggen een 1april grap?

want volgens mij wordt t toch veel eerder gemeld zodat je over kunt stappen?

Ad Hombre

Ad Hombre

27-03-2019 om 18:59

Buren?

Dat lift je toch tijdelijk mee op het Wifi netwerk van de buren? Hebben de mijne ook wel eens gedaan, volgens mij hebben ze nog steeds onze codes. Of anders inderdaad via een mobiel, even upgraden naar unlimited en het is geregeld.

Kaaskopje

Kaaskopje

27-03-2019 om 19:26

Margaretha

Dat had ik duidelijk niet gezien.

margaretha

margaretha

27-03-2019 om 19:52

update

internet is al geregeld en loopt al bij een andere provider, morgen zou ook de gewone telefoon het weer don en de mobiele (van mij en man) is even afwachten maar zou geregeld moeten zijn binnen een dag of 4. De kinderen moeten zelf zorgen voor hun mobiele gebruik .
Het is geen 1 april grap, gedoe tussen proximus en dommel uitlopend in niet- betalen aan proximus die er dan de stekker uit trekt. Op tweaker (?) staan er nogal wat opmerkingen.
re Ad: ik woon in België, burencontact verloopt hier wat anders dan in NL. Ik probeer het niet eens, vermoed ook dat niet iedereen internet heeft (er staan meerdere bejaardenwoningen rondom ons)

ilsepilse

ilsepilse

02-04-2019 om 10:37

lebara

je kan altijd nog Lebara internet kopen, simkaartjes te koop bij de buitenlandse winkeltjes, mijn zoon had deze ook mee toen hij in Engeland studeerde en voetbalde.

margaretha

margaretha

02-04-2019 om 11:35

re....

internet en gewone telefoon werken, is maar kort een probleem geweest. Mobieltjes zijn nu buiten werking, nieuwe kaartjes zijn er al wel. Zal met een dag of wat wel in orde zijn. Vooral lastig voor de zonen die net druk bezig zijn met sollicitaties. Mijn man had een kaartje hier gekocht om in Engeland bereikbaar te zijn, was wel fijn want op de terugweg had hij nogal vetraging door uitvallende eurostar treinen.
Het was vooral plotseling en door dat reisje een vervelend tijdstip.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.